WIE IS MIELKO
Re: WIE IS MIELKO
Het idee om een D serie te gebruiken was ik nog niet tegen gekomen voor onze contact punten ontsteking.
Vertel meer aub.
Ik heb er wel een Petronix in zitten.
Vertel meer aub.
Ik heb er wel een Petronix in zitten.
CRX Del-Sol--------- PC50 ------------FIAT ducato Frankia 530
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35
Re: WIE IS MIELKO
Vandaag is gelukt waar ik lang mee gewacht heb omdat ik het toch eng vond om te doen,bij de eerste poging was het mislukt,en kostte het 4 zuigers.
Nu iets meer huiswerk gedaan en opnieuw begonnen.
Nu de pennen nachten lang in de vriezer gelegd ,de small ends zeer goed opgepoetst ,een nieuwe houder gemaakt met piston pen stopper om er zeker van te zijn dat de pen op de juiste plaats kwam te zitten .
Nu 2/3 van de drijfstang verhit ,totdat deze lekker blauw werd.
Een hulp stukje gemaakt waarop de zuigerpen gestoken kon worden .
Toen was het zover,eerst alle handeling geoefend zodat ik niet voor verassingen kwam te staan.
Verhitten maar...........
Dan met 1 hand alvast de drijfstang vast houden,terwijl hij nog net in de vlam hing,met de andere hand de zuigerpen op het hulpstuk uit het bakje ijsblokjes gehaald.En dan samen voegen.......zoef ,,klik .Yes hij zit er helemaal in.
Nu de drijfstang niet bewegen!!!!
Want doordat de warme drijfstang zijn warmte afgeeft ,word ook de zuigerpen warm,zet uit .en komt vast te zitten in de zuigerpassing.....Koelen met olie ......
Eureka ,gelukt.De pen netjes in het midden,en loopt nergens aan
En nog wel 4 x ook.
ik blij
Toen tijd voor koffie en een boterham.
Omdat deze zuigers eigenlijk nog niet geprobeerd zijn,en puur uit berekeningen moeten passen ,was de vraag of het onderblok misschien nog iets meer afgevlakt moeten worden ,zodat de zuigers netjes boven aan de cilinder zouden uitkomen.
Deels in elkaar zetten dus,krukas met lagers,1 drijfstang met lagers ,en dan monteren .
Wat blijkt ,echt precies !!!!!
Yes .Ik ben een blij mens vandaag..
Heerlijk mijmerend over hoe het motortje straks gaat lopen viel op eens mijn oog op een MOCAL oliekoeler die ik nog bewaard heb uit mijn Turbo civic .Dit is een thermostaat geregelde olie koeler die redelijk universeel tussen olie filter en motorblok geplaatst kan worden .Ook die paste zonder probleem.Wat heerlijk al je veel rommel bewaard
Nu iets meer huiswerk gedaan en opnieuw begonnen.
Nu de pennen nachten lang in de vriezer gelegd ,de small ends zeer goed opgepoetst ,een nieuwe houder gemaakt met piston pen stopper om er zeker van te zijn dat de pen op de juiste plaats kwam te zitten .
Nu 2/3 van de drijfstang verhit ,totdat deze lekker blauw werd.
Een hulp stukje gemaakt waarop de zuigerpen gestoken kon worden .
Toen was het zover,eerst alle handeling geoefend zodat ik niet voor verassingen kwam te staan.
Verhitten maar...........
Dan met 1 hand alvast de drijfstang vast houden,terwijl hij nog net in de vlam hing,met de andere hand de zuigerpen op het hulpstuk uit het bakje ijsblokjes gehaald.En dan samen voegen.......zoef ,,klik .Yes hij zit er helemaal in.
Nu de drijfstang niet bewegen!!!!
Want doordat de warme drijfstang zijn warmte afgeeft ,word ook de zuigerpen warm,zet uit .en komt vast te zitten in de zuigerpassing.....Koelen met olie ......
Eureka ,gelukt.De pen netjes in het midden,en loopt nergens aan
En nog wel 4 x ook.
ik blij
Toen tijd voor koffie en een boterham.
Omdat deze zuigers eigenlijk nog niet geprobeerd zijn,en puur uit berekeningen moeten passen ,was de vraag of het onderblok misschien nog iets meer afgevlakt moeten worden ,zodat de zuigers netjes boven aan de cilinder zouden uitkomen.
Deels in elkaar zetten dus,krukas met lagers,1 drijfstang met lagers ,en dan monteren .
Wat blijkt ,echt precies !!!!!
Yes .Ik ben een blij mens vandaag..
Heerlijk mijmerend over hoe het motortje straks gaat lopen viel op eens mijn oog op een MOCAL oliekoeler die ik nog bewaard heb uit mijn Turbo civic .Dit is een thermostaat geregelde olie koeler die redelijk universeel tussen olie filter en motorblok geplaatst kan worden .Ook die paste zonder probleem.Wat heerlijk al je veel rommel bewaard
CRX Del-Sol--------- PC50 ------------FIAT ducato Frankia 530
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35
-
- Berichten: 267
- Lid geworden op: ma nov 07, 2011 23:16
- Locatie: Apeldoorn
Re: WIE IS MIELKO
Blijkt een heerlijk project om te volgen mielko! Ben enorm benieuwd naar het eindresultaat!
1985 Honda Civic 1.5 GL Powersteering
Re: WIE IS MIELKO
Bedankt voor de complimenten!
CRX Del-Sol--------- PC50 ------------FIAT ducato Frankia 530
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35
-
- Site Admin
- Berichten: 2203
- Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Re: WIE IS MIELKO
Mooi!! Topper
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
Re: WIE IS MIELKO
Omdat ik ooit ergens had horen waaien dat er verschil zit tussen EB olie pomp en EN4 olie pomp.
Laat ik ze nou net beide hebben
Bij deze het verschil
Dan nog een kleine update over mijn CRX .
Die staat al een poosje bij een plaatwerker .
Bekende plekjes,en wat slechte reparaties door vorige eigenaar ..
Achterkant is weer gered gelukkig,nu gaan ze rustig verder naar voren.Tot hij denk ik geheel is recht getrokken...
Maar dan is hij wel weer prachtig hoop ik WHOOHOOO
Laat ik ze nou net beide hebben
Bij deze het verschil
Dan nog een kleine update over mijn CRX .
Die staat al een poosje bij een plaatwerker .
Bekende plekjes,en wat slechte reparaties door vorige eigenaar ..
Achterkant is weer gered gelukkig,nu gaan ze rustig verder naar voren.Tot hij denk ik geheel is recht getrokken...
Maar dan is hij wel weer prachtig hoop ik WHOOHOOO
CRX Del-Sol--------- PC50 ------------FIAT ducato Frankia 530
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35
Re: WIE IS MIELKO
Tof hoor, lekker doorgaan met al die projectjes. Leuk dat je ook gewoon het met ons deelt.
groeten André
groeten André
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo
Re: WIE IS MIELKO
Ook weer een stapje verder met de bouw van de achterveren.
Van een versleten setje de voetjes er eindelijk eens afgeslepen.
Andre,nog bedankt voor de poot die ik nog miste
Van een versleten setje de voetjes er eindelijk eens afgeslepen.
Andre,nog bedankt voor de poot die ik nog miste
CRX Del-Sol--------- PC50 ------------FIAT ducato Frankia 530
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35
Re: WIE IS MIELKO
Prachtig werk mielko, leuk om je verhalen te lezen. Je doet het erg netjes. En oefening baart kunst. Ik heb zelf een jaar bij een motor bedrijf gewerkt.
Vriendelijke groet,
Boudewijn
Vriendelijke groet,
Boudewijn
Re: WIE IS MIELKO
Ik had al een poos nieuwe deur rubbers liggen van civicgarage ,nu eindelijk de eerste deur voorzien !
Echt super netjes en niet super duur.
Ziet er ook oem uit.
Eerst de lengte bepaald door de seal geheel om de deur te leggen,toen dacht ik de seal met wat sop in de rails te schuiven .Dit stropte toch wat op.
Uiteindelijk de seal op de rails gelegt en beetje bij beetje met mijn nagels in de "voeg" te frummelen .Toen hij er redelijk goed in zat ,met een soppig kunststof vorkje de laatste beetjes er goed in gevreven.
Niet over de gehele deur zit een rails,en zit het seal met speciale plugjes in de deur.
Eerst de oude er uit gewipt.
Dan bepaal je waar ze terug in de nieuwe seal moeten en prik je met iets scherps een gaatje in de seal.Nu kun je redelijk makkelijk het dingetje weer in de seal krijgen.
Als laatste kom je uit op de hoek waar je het seal ongeveer onder 45graden moet afsnijden en vast plakken met bijgeleverde lijm.
Achteraf had ik die 45 graden snijden beter eerst kunnen doen.op de werkbank,wat dit lukte niet geheel zoals ik het wilde .
Maar eenmaal met deur dicht,sloot het seal overal netjes aan.
Dit zal hopenlijk een berg schelen,want het werd boven de 120 best een herry aan je kop.
Nu de andere kant nog doen
Echt super netjes en niet super duur.
Ziet er ook oem uit.
Eerst de lengte bepaald door de seal geheel om de deur te leggen,toen dacht ik de seal met wat sop in de rails te schuiven .Dit stropte toch wat op.
Uiteindelijk de seal op de rails gelegt en beetje bij beetje met mijn nagels in de "voeg" te frummelen .Toen hij er redelijk goed in zat ,met een soppig kunststof vorkje de laatste beetjes er goed in gevreven.
Niet over de gehele deur zit een rails,en zit het seal met speciale plugjes in de deur.
Eerst de oude er uit gewipt.
Dan bepaal je waar ze terug in de nieuwe seal moeten en prik je met iets scherps een gaatje in de seal.Nu kun je redelijk makkelijk het dingetje weer in de seal krijgen.
Als laatste kom je uit op de hoek waar je het seal ongeveer onder 45graden moet afsnijden en vast plakken met bijgeleverde lijm.
Achteraf had ik die 45 graden snijden beter eerst kunnen doen.op de werkbank,wat dit lukte niet geheel zoals ik het wilde .
Maar eenmaal met deur dicht,sloot het seal overal netjes aan.
Dit zal hopenlijk een berg schelen,want het werd boven de 120 best een herry aan je kop.
Nu de andere kant nog doen
CRX Del-Sol--------- PC50 ------------FIAT ducato Frankia 530
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35
Re: WIE IS MIELKO
Mooi wark Mielko
Re: WIE IS MIELKO
Mooie updates allemaal, ziet er allemaal erg netjes uit
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: WIE IS MIELKO
Hoppa,eindelijk de voorzijde gereed.Alleen nog schilderen.
Was weer een heel klusje,
Was weer een heel klusje,
CRX Del-Sol--------- PC50 ------------FIAT ducato Frankia 530
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35
-
- Berichten: 267
- Lid geworden op: ma nov 07, 2011 23:16
- Locatie: Apeldoorn
Re: WIE IS MIELKO
super klusjes Mielko. Die deurrubbers zijn ook een echte verbetering inderdaad, simpel avondklusje en veel resultaat.
gr André
gr André
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo