WIE IS MIELKO
console mielko
beste mielko
ik ga binnenkort plaat werk ophalen bij een honda dealer
deze had ook nog enkele oude honda klokjes liggen
wie weet zit er een exemplaar voor jou tussen
dus vermeld even wat afmetingen wat je evt kwijt kan
kan ik even voor je kijken of er een exemplaar tusssen zit
gr jan
ik ga binnenkort plaat werk ophalen bij een honda dealer
deze had ook nog enkele oude honda klokjes liggen
wie weet zit er een exemplaar voor jou tussen
dus vermeld even wat afmetingen wat je evt kwijt kan
kan ik even voor je kijken of er een exemplaar tusssen zit
gr jan
Ha Jan,
M'n hemeltje is gewoon origineel. Waarschijnlijk heb jij het console dat bedoeld is voor de '73-'77 Civics, terwijl je (gok ik) een '78-'79-er hebt. Het hemellichtje is nl. kleiner bij de oudere types en dus ook het gat in het hemeltje. M'n vorige roof console was ook het oudere type, dus ben blij dat ik de juiste heb kunnen vinden, nieuw hemeltje laten maken kan prijzig zijn.
Btw Mielko, ziet er goed uit
M'n hemeltje is gewoon origineel. Waarschijnlijk heb jij het console dat bedoeld is voor de '73-'77 Civics, terwijl je (gok ik) een '78-'79-er hebt. Het hemellichtje is nl. kleiner bij de oudere types en dus ook het gat in het hemeltje. M'n vorige roof console was ook het oudere type, dus ben blij dat ik de juiste heb kunnen vinden, nieuw hemeltje laten maken kan prijzig zijn.
Btw Mielko, ziet er goed uit
Zo iiku blij,
Na een uur op die zolder gezocht te hebben ,heb ik het allemaal bijmekaar.
Ik heb nu complete gen 2 civic fusee lichamen met 4x100.Whoehoe
Omdat er meer spul lag nog wat dingen opgemeten.
Wat past er nu net mooi!de geventileerde schijven en remankers van een 88/95 civic!!!!!De klauw paste met een dikke ring ertussen zo op de 2e gen civic fusee.Eindelijk goede remmen strak!!
Er lag nog meer op de zolder,maar die waren net geen plug and play,daar was de bevestiging van de veer net 2mm groter,46mm ipv 44 wat op onze 1e gen zit.
Dus als er een busje gedraait zou worden was dit ook mogelijk geweest.
Ik zal nog wel een foto neerzetten,maar moest het ff kwijt.
Na een uur op die zolder gezocht te hebben ,heb ik het allemaal bijmekaar.
Ik heb nu complete gen 2 civic fusee lichamen met 4x100.Whoehoe
Omdat er meer spul lag nog wat dingen opgemeten.
Wat past er nu net mooi!de geventileerde schijven en remankers van een 88/95 civic!!!!!De klauw paste met een dikke ring ertussen zo op de 2e gen civic fusee.Eindelijk goede remmen strak!!
Er lag nog meer op de zolder,maar die waren net geen plug and play,daar was de bevestiging van de veer net 2mm groter,46mm ipv 44 wat op onze 1e gen zit.
Dus als er een busje gedraait zou worden was dit ook mogelijk geweest.
Ik zal nog wel een foto neerzetten,maar moest het ff kwijt.
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:55
In de poging om koosjer bij te houden maar weer eens wat aanpassingen gedaan.
nee hoor :D
Maar wel lekker bezig geweest
Weg met de puntjes,weg met de oude bobine.
petronix gemonteerd
In de hoop het olie verbruik en de blauwe pluimen wat terug te dringen 8 nieuwe klepseals gemonteerd ipv de oude 4 verdroogde .
nieuwe waterpomp en distributieriem.
Dan de leukste aanpassing.
Het nieuwe spruitstuk gepast op de EB1 kop,die past voor geen meter.
Alles aftekenen,en omcirkelen met stift.
freesje erbij
Alles mooi monteren.
Ik vond die lelijke koelwaterslang echt geen porum.Van wat oude leidingstukken en een stuk titanium condensor pijp van mn werk alles iets fraaier gemaakt.
De vacuumslang naar de remdrukverdeler deels uit rvs gemaakt.
Omdat ik altij liep te prutsen met de oliedop van de versnellingsbak.de grote stap gemaakt,en de accu steun weggehakt.de electronika iets verlecht,en een slim fan gemonteerd.Lekker de ruimte nu.De accu komt in de koffer.
Natuurlijk alles wat er nieuw op kwam even nieuw gespoten.
Nu zit mn RS carburateur set netjes!!
nee hoor :D
Maar wel lekker bezig geweest
Weg met de puntjes,weg met de oude bobine.
petronix gemonteerd
In de hoop het olie verbruik en de blauwe pluimen wat terug te dringen 8 nieuwe klepseals gemonteerd ipv de oude 4 verdroogde .
nieuwe waterpomp en distributieriem.
Dan de leukste aanpassing.
Het nieuwe spruitstuk gepast op de EB1 kop,die past voor geen meter.
Alles aftekenen,en omcirkelen met stift.
freesje erbij
Alles mooi monteren.
Ik vond die lelijke koelwaterslang echt geen porum.Van wat oude leidingstukken en een stuk titanium condensor pijp van mn werk alles iets fraaier gemaakt.
De vacuumslang naar de remdrukverdeler deels uit rvs gemaakt.
Omdat ik altij liep te prutsen met de oliedop van de versnellingsbak.de grote stap gemaakt,en de accu steun weggehakt.de electronika iets verlecht,en een slim fan gemonteerd.Lekker de ruimte nu.De accu komt in de koffer.
Natuurlijk alles wat er nieuw op kwam even nieuw gespoten.
Nu zit mn RS carburateur set netjes!!
Laatst gewijzigd door mielko op di mei 11, 2010 04:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Ook nog wat plaatjes van mn 2e gen fusee lichamen 4x100 met 1988/95 honda civic remmen
hier kun je zien hoeveel je ongeveer moet opvullen met ringen,weinig dus
hier kun je zien hoeveel je ongeveer moet opvullen met ringen,weinig dus
Laatst gewijzigd door mielko op di mei 11, 2010 04:51, 1 keer totaal gewijzigd.
@robbert,ja dit was echt mijn zoektochtje,Ik vind die 4x120 echt een lastige maat.Nu kan ik van alles zoekn.
De remmen waren maar een hele leuke bijkomstigheid.
Tja,of het nog te krijgen is?
Gewoon zo veel mogelijk autoslopen langs denk ik.Ik heb er 7 gehad voordat er 1 nog een plekje op zolder had met dit spul.
Gewoon geluk hebben.
@koosjer
Ja hoor,daar ben ik uitgekomen.Met wat logisch nadenken erbij.
Vandaag eerste proefrit gemaakt.Die was niet echt positief.Onder in niet oppikken en bokken,gelukig heb ik zon marktplaats air/feul metertje erin gezet,dus ik kon mooi het mengsel zien.
Onder in gas geven,mega arm.
Ff denken en beredeneren,dan moet er iets mis zijn met de acceleratie pomp in de carbs.
Dus alles weer los,en ja hoor,er hoorde een clipje op de hevel van de acceleratie pomp te zitten.Die was weg waardoor de pomp niet bediend wordt.
Nu net gestopt,eerst een potje bier.Morgen laatste beetjes doen en opnieuw proberen :D
De remmen waren maar een hele leuke bijkomstigheid.
Tja,of het nog te krijgen is?
Gewoon zo veel mogelijk autoslopen langs denk ik.Ik heb er 7 gehad voordat er 1 nog een plekje op zolder had met dit spul.
Gewoon geluk hebben.
@koosjer
Ja hoor,daar ben ik uitgekomen.Met wat logisch nadenken erbij.
Vandaag eerste proefrit gemaakt.Die was niet echt positief.Onder in niet oppikken en bokken,gelukig heb ik zon marktplaats air/feul metertje erin gezet,dus ik kon mooi het mengsel zien.
Onder in gas geven,mega arm.
Ff denken en beredeneren,dan moet er iets mis zijn met de acceleratie pomp in de carbs.
Dus alles weer los,en ja hoor,er hoorde een clipje op de hevel van de acceleratie pomp te zitten.Die was weg waardoor de pomp niet bediend wordt.
Nu net gestopt,eerst een potje bier.Morgen laatste beetjes doen en opnieuw proberen :D
electrische ontsteking
beste mielko
goede investering die petronix electronische ontsteking
hoor je alleen maar positieve berichten over
waar heb je deze petronix vandaan gehaald
volgens mij zit er hier in nederland een importeur
weet je het art nummer nog
gr jan
goede investering die petronix electronische ontsteking
hoor je alleen maar positieve berichten over
waar heb je deze petronix vandaan gehaald
volgens mij zit er hier in nederland een importeur
weet je het art nummer nog
gr jan