WIE IS MIELKO

In dit topic moet iedereen zichzelf even voorstellen. Dus wie ben je en wat voor Honda's heb je?
mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

WIE IS MIELKO

Bericht door mielko » wo nov 18, 2009 15:03

Even voorstellen
Hallo,
Als nieuwe gebruiker van dit forum wil ik mij even voorstellen.

Hallo,
ik ben mielko,ben geboren in 1978.
En woonbaar midden Zeeland.

Onlangs een oldtimer gekocht om als dagelijk gebruik mee te rijden.De bedoeling was om mijn bestelwagen de deur uit te doen.
Helaas heeft het oldtimertje mijn hart al gewonnen,en blijft de bestel,zodat de oldtimer lekker binnen kan staan.Al word hij zeker gebruikt,hij zal echt niet stoffig weg gezet worden.
Toen ik net mijn rijbewijs had,ben ik begonnen met een renault 5.die net als mijn bestel nu zo lek als een mandje was.Gaten boren in de bodem bleek de beste oplossing. :lol:
Daarna een 88 civic,die ik al redelijk snel met mijn jonge wilde haren ook echt helemaal totall loss reed .
Een 92er civic was de vervanger.Die in eerste instantie als daily werd gebruikt.maar na veel forum gebruik werd dit mijn project wagen.Eerst NA getunend,daarna zijn de turbo"s gekomen.
Hier de link van civicclubholland.nl .De eerste 3 pagina's staat het meeste ,ga er even voor zitten want het is niet weinig.
Laatst gewijzigd door mielko op do nov 19, 2009 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.

mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Bericht door mielko » wo nov 18, 2009 15:04

Nu dan mijn nieuwe aanwinst.
Mijn 1976 honda civic .
Gekocht hier in de buurt,kilometer stand 142000KM.Ooit gerestaureerd.wat nog best netjes is gedaan.Nouwelijks roest,niet aan de bodem in ieder geval.Op de lak zitten wat blaasjes,waarsch door slechte voorbehandiling.Maar die zullen in de toekomst worden aangepakt.

Als eerste flink onderhoud aan gedaan.Vloeistoffen,riemen,kleppenstellen .Remleidingen vervangen,want die waren bijna doorgeroest.
Nu zit er nog goedkope olie in,die word nogmaals 2 keer vervangen.om lekker te spoelen.

mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Bericht door mielko » wo nov 18, 2009 15:04

Verders kan ik heel slecht iets origineel laten.
Al snel moest het originele stuur plaats maken voor een ini mini stuur die ik via een forum genoot heb overgenomen.
Ook mochten mistlampen niet ontbreken.
Ik had nog een rvs uitlaat systeem van mijn andere civic .die ik vermaakt heb voor het bolletje.

mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Bericht door mielko » wo nov 18, 2009 15:07

Eind demper ,heb ik vermaakt zodat deze onder de civic past.Een harly D fishtail demper :D

Ook heb ik nog een set ast velgen gekocht,waarvan ik ga proberen om die te vermaken naar 4keer 120.moet lukken

Foto's zeggen meer dan mijn praatje":
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

foto van de downpipe"
Afbeelding

Omdat er van civicclubholland een dyno dag georganiseerd werd,met het bolletje een run gedaan.
Mengsel is wel heel erg rijk,maar dat kan ook zijn geweest omdat de einddemper iets te restriktief is.en de uitlaat zijn gassen moeilijk weg krijgt
Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door mielko op vr jan 08, 2010 22:09, 6 keer totaal gewijzigd.

mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Bericht door mielko » wo nov 18, 2009 15:10

de link naar mijn turbo project!
Veel foto's en uitleg,de eerste 3 pagina's
http://www.civicclubholland.nl/forum/vi ... 40&t=21646

andregc
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 13:33
Locatie: Utrecht

Tjonge wat een dingetje

Bericht door andregc » do nov 19, 2009 10:44

hallo Mielko,

zie dat mijn stuurtje goed staat in de bolletje. Maar even serieus, wat een prachtig autootje zeg, ik heb die niet te koop zien staan de laatste tijd.

Ben erg jaloers, want hij ziet er echt heel goed uit. Misschien kun je nog wat meer foto's posten, dan krijg ik altijd zin om mijn bolletje ook weer op te gaan leuken.

Die velgjes gaan erg mooi staan als je ze passend krijgt. Hoeveel pk had je bolletje nou op de Dyno? Staat er nu 21 bhp?

Waar heb je hem vandaan, wat is de historie van het autootje en wat ga je er allemaal nog meer aan doen.

Ik ben heel benieuwd wat die uitlaat oplevert, ziet er iig heel grappig uit met dat eindstukje.

Iig heel veel plezier ermee, ben benieuwd wat je ons nog meer gaat vertellen.
groeten andre
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo

mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Bericht door mielko » do nov 19, 2009 17:19

dag andregc
Bedankt voor de complimenten.en bedankt voor het stuur,ff wennen,want hij is echt heel klein.

De 1,2 hondamatic heeft 21,6 pk op de wielen bij de dynorun.Niet slecht voor een 33 jaar oud beestje.Maar de toekomst zal meer gaan brengen ben ik bang. :twisted:

Tja,de history.
Volgens de laatste eigenaar ,heeft 2 eigenaren terug de auto gerestaureerd.Toen reed hij in souburg rond.Daarna gekocht door iemand die hem echt als daily gebruikte.En vol had gestopt met allerlij electronische troep,radio's,tft.elect ramen enz.
De laatste eigenaar woonde in vlissingen,die kocht hem voor zijn meisje.zei heeft er zo nu en dan in gereden.Door kind en waarsc verhuizing werd het bolletje te veel.En werd hij op het lokale zeelandnet provider op een prikbord gezet.Daarheb ik hem gevonden.Ik bood 500E onder zijn vraag prijs.En mocht hem daar nog voor meenemen. 1500E
Weet niet of dat veel is,maar zo'n nette wagen als dit heb ik nooit gehad :roll:

Verders wilde u plaatjes.
bij deze dan


Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding


Ook ben ik begonnen met de velgen vermaken.
In de draaibank opgespannen,steek 120 afgetekend.graden boog erop en 180graden draaien en afteken.
Om het hart netjes vlak te maken voor de nieuwe steek,die afgedraaid.
morgen verder ,

Afbeelding



Mochten mensen interesse hebben in vliegwielen afdraaien?
Dit is een special die ik voor iemand gemaakt heb,een B16A2 vliegwiel.
van 7,6kg naar 3,6 kg.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door mielko op vr jan 08, 2010 22:09, 3 keer totaal gewijzigd.

mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Bericht door mielko » vr nov 20, 2009 13:20

Zo,
het hart van de velg bewerkt zodat de oem honda wiel dopjes passen
De gaten geboord,en met een flinke souverein(schrijf je dat zo?) de schuine kant gemaakt.

Ik weet nog niet of ik de oude gaten nog laat dicht lassen.
Wel worden ze bronze gepoedercout heb ik besloten.In de velg staan ook nog wat cijfers en letters,die frees ik ook nog weg.
Dus plaatjes:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door mielko op vr jan 08, 2010 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Sjupergrover
Berichten: 260
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:55

Bericht door Sjupergrover » za nov 21, 2009 19:54

welkom !! ik ken je al van CCH, daar heb je al laten zien dat je erg handig bent met het zelf maken van delen. dit ziet er ook weer goed uit !!
'79 Honda Civic 1200 Hondamatic
'79 VW T2b Westfalia camper
'05 VW T5 California camper

andregc
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 13:33
Locatie: Utrecht

Dat gaat mooi worden

Bericht door andregc » zo nov 22, 2009 21:04

hallo mielko,

die velgjes gaan erg mooi staan onder je auto. HEt is 13 inch of niet? Ik ben benieuwd hoe het eronder gaat staan, zeker de kleur vindt ik erg interessant, want volgens mij staat dat erg goed namelijk. Ook wil ik graag weten welke maat banden je eromheen laat leggen, hoe groot ga je?

Deze maand wil ik ook een setje 13 inch afmaken en zit nog te dubben over de kleur en de maat banden. Hou ons dus op de hoogte.

mvg andre
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo

mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Bericht door mielko » zo nov 22, 2009 21:50

Het zijn 13"velgen,en 6J breed.
Ik denk 165 aan de voor kant en 175 achter,en dan een zo laag mogelijke band erop.

mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Bericht door mielko » za dec 26, 2009 00:18

:evil: zo,vandaag voor de 2e keer in korte tijd naar huis gesleept.

Ik had na de eerste keer al bobine ,en dat rare weerstandsding bij de bobine gewisseld,in de hoop de oorzaak gevonden te hebben.Helaas dus.
Contactpunt is zo goes als nieuw.Rotor en kap zijn niet versleten(niet nieuw)maar in goede staat.
Condensator is goed of stuk,daar is geen af en toe in mogelijk,dacht ik tenminste
Carb volledig uitelkaar geweest ,en kreeg gewoon Zijn brandstof.brandstofpomp opbrengst gecontroleerd
Rotor is ook gewisseld,probleem blijft

het euvel:
Tijdens afremmen geeft de motor een kleine waarschuwing(pruttel),als je iets gas bijgeeft,waarna hij volledig stil valt.
Als het een brandstof probleem zou zijn,dan krijg je altijd nog enig teken van leven.
Dus moet het de onsteking zijn.

Omdat hij met 4cillinders gelijk stil valt is het niet de verdelerkap.
De laatste keer was in het donker,en ik heb geen overslaande vonken gezien

Dus -contactpunt?
-spanningtoevoer?
-condensator??

Weten jullie nog mogelijkheden????

Blackrix
Berichten: 1194
Lid geworden op: do sep 18, 2003 20:12
Locatie: De Kiel
Contacteer:

Bericht door Blackrix » za dec 26, 2009 10:43

Kan het niet een massakabel zijn die slecht contact maakt of door is? Dan stopt ook alles in 1 keer.

Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!

mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Bericht door mielko » za dec 26, 2009 14:10

Welke massa bedoel je?
Ik had al een nieuwe gemaakt voor op het motorblok.dus die is ok.

Vanmorgen even sleutel omgedraaid,vroem,,,,,
shit,dit zijn lastige storingen om te zoeken. :???:

Blackrix
Berichten: 1194
Lid geworden op: do sep 18, 2003 20:12
Locatie: De Kiel
Contacteer:

Bericht door Blackrix » zo dec 27, 2009 00:20

Een auto heeft verschillende massa's. Als er ergens een massa wegvalt, dan doet het circus het niet meer. Maar ook een kabelbreuk kan het probleem zijn. De storing die je hebt is wel één van de moeilijker problemen om op te lossen, omdat het probleem zich niet altijd voordoet. Je kan de motor eens laten lopen en dan de verschillende kabelbomen eens bewegen om te kijken of hij ergens afslaat. Kan het bijvoorbeeld niet het elektrische deel van je contactslot zijn? Deze willen ook nog wel eens inbranden.

Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!

Plaats reactie