cilinderkop Honda Prelude
Geplaatst: di mar 09, 2021 19:01
Hoi, ik heb een Honda Prelude uit 1984, 12 kleppen 1800 cc Motorcode E. Enkele jaren geleden is er een scheurtje in de cilinderkop gekomen. Ik heb de wagen toen geschorst. Momenteel heb ik tijd om de cilinderkop te vervangen.
Via Penders altijd Raak uit Vlaardingen wist ik een cilinderkop op de kop te tikken voor de prijs van € 500. In mijn ogen veel te duur maar ja wat moet je als je geen andere kunt krijgen . Na ontvangst bleek de kop er miserabel uit te zien en heb ik hem laten afpersen door een gespecialiseerd bedrijf. Er bleek een scheurtje in de kop te zitten. Ik heb de kop teruggestuurd en gevraagd om een goede kop of restitutie van € 500 omdat men per slot van rekening drie maanden garantie geeft. Nu is men allerlei smoesjes aan het verzinnen. Kortom ik krijg geen andere kop en geen geld terug. De enige weg is de Rechtbank. MIJN ADVIES DOE GEEN ZAKEN MET PENDERS ALTIJD RAAK uit Vlaardingen.
Nu mijn technische vraag. Ik kan een gereviseerde kop krijgen maar de gaten aan de inlaatkant staan niet hetzelfde als die van de originele cilinderkop. Bij de originele kop zitten de gaten in het midden dichter bij elkaar. Bij de gereviseerde is de afstand tussen de gaten gelijkelijk verdeeld. Ter verduidelijking doe ik een foto van de gereviseerde kop toekomen en de oude kop.
Mijn vraag is als ik een passend inlaatspruitstuk kan vinden kan ik de gereviseerde kop zonder problemen plaatsen?
Via Penders altijd Raak uit Vlaardingen wist ik een cilinderkop op de kop te tikken voor de prijs van € 500. In mijn ogen veel te duur maar ja wat moet je als je geen andere kunt krijgen . Na ontvangst bleek de kop er miserabel uit te zien en heb ik hem laten afpersen door een gespecialiseerd bedrijf. Er bleek een scheurtje in de kop te zitten. Ik heb de kop teruggestuurd en gevraagd om een goede kop of restitutie van € 500 omdat men per slot van rekening drie maanden garantie geeft. Nu is men allerlei smoesjes aan het verzinnen. Kortom ik krijg geen andere kop en geen geld terug. De enige weg is de Rechtbank. MIJN ADVIES DOE GEEN ZAKEN MET PENDERS ALTIJD RAAK uit Vlaardingen.
Nu mijn technische vraag. Ik kan een gereviseerde kop krijgen maar de gaten aan de inlaatkant staan niet hetzelfde als die van de originele cilinderkop. Bij de originele kop zitten de gaten in het midden dichter bij elkaar. Bij de gereviseerde is de afstand tussen de gaten gelijkelijk verdeeld. Ter verduidelijking doe ik een foto van de gereviseerde kop toekomen en de oude kop.
Mijn vraag is als ik een passend inlaatspruitstuk kan vinden kan ik de gereviseerde kop zonder problemen plaatsen?