Pagina 1 van 1

Toch maar weer een Accord.

Geplaatst: wo okt 10, 2018 12:38
door Hans
Heb deze week toch maar weer een Accord gekocht.
Naar mijn mening de minst interessante maar hij was erg goedkoop dus kon hem niet laten staan.

Hij gaat vrijdag naar de apk want die is een jaar verlopen, als er teveel boven water komt strip ik hem en gaat ie voor onderdelen weg.
Ik hoop dat het meevalt want ben best wel enthousiast om er een tijdje in te gaan sturen.
Goede bandjes, nieuwe radiateur en distributie en een goede carrosserie, motor slaat aan als een echte Honda en loopt als nieuw.
Het gaat om een Accord 1.8i uit 1996 type CE7, is 22 jaar oud dus mag ik weer meedoen hier. :lol:

Foto's van deze sexy Accord post ik later wel eventjes.

Re: Toch maar weer een Accord.

Geplaatst: wo okt 10, 2018 12:47
door DAFKE
Hoi Hans .Als ie goed gekeurd wordt, kan je nog mooi meerijden met de snertrit. Grt Roland

Re: Toch maar weer een Accord.

Geplaatst: wo okt 10, 2018 18:02
door Hans
Dat gaat hem niet worden, dan ben ik werkende.

Re: Toch maar weer een Accord.

Geplaatst: za okt 13, 2018 13:39
door Hans
Accord opgehaald uit Assen, waanzinnig wat rijdt zo'n ding goed. En dat na jaar stilstand, geen rammeltje, geen trilling in het stuur, goed remmen enz. Dus tevree.
Direkt doorgereden naar APK keurstation.

APK niet gehaald maar het zijn maar kleine dingetjes:

Middendemper slecht. (Had ik al gehoord bij de aankoop)
Hoesje stuurkogel.
Leiding naar de koeler van de stuurbekrachtiging is lek. Weer een meevaller, had het bij de Galant ook al eens gehad.
Had bij de bezichtiging al gezien dat reservoir behoorlijk leeg was en hoopte stiekem dat het niet het stuurhuis was zoals bij mn CB3.

't Is volgens mij de goedkoopste versie, er zit werkelijk niks in maar is wel bloedorigineel en totaal overprutst.
Zag later zelfs dat de bumpers niet in kleur zijn maar dat valt nauwelijks op omdat de autokleur bijna hetzelfde is.

Afijn, ik ga er een tijdje in rijden en genieten. Toch wel weer lekker hoor om in een oude Honda te rijden. Het doel blijft echter een CA5.