Honda Accord 2.2 Vtec 1997 wit
Geplaatst: za jul 20, 2013 00:30
Beste mensen,
een aantal zijn inmiddels op de hoogte dat ik tezamen met een andere Forum gebruiker in het weekend van 29 en 30 Juni even op en neer zijn geweest naar Frankrijk om mijn inmiddels al gekochte Honda accord 2.2 vtec (CE9) op te halen.
Zaterdag ochtend vroeg uit bed, heerlijk getoerd door Duitsland en Frankrijk, onderweg nog even met een Duits Youngtimer forumlid afgesproken om een uitlaat te overhandigen. Rond de klok van 13.30 stonden we bij onze S800 specialist in Zwitserland op de stoep voor een bakkie en een praatje. Even de auto (civic) volladen met banden, en ander materiaal wat mee naar nederland moest. Rond de klok van 16.00 weer in de auto richting Geneve om vervolgens Frankrijk in te rijden, tegen 20.00 waren we bij het van te voren geboekte Hotel (voor insiders was het dus jammer geen lepeltje lepeltje) De volgende ochtend weer vroeg uit de veren want er stond een afspraak gepland om 7.30 bij de persoon die voor mij de auto had opgehaald en gestald heeft voor een 1.5 maand. Even zoeken in een echt klein Frans dorpje, maar mijn geheugen liet me niet in de steek (was er voor 5 jaar terug nog geweest), snel een bakje koffie en weer rijden achter een HRV naar een afgelegen plek 3 dorpjes verder.
Daar stond mijn witte accord, tezamen met nog een stuk of 20 andere Honda's (nee deze had in niet gekocht)
Even voor de geïnteresseerde, in die loods stonde o.a. een HONDA 1300 coupe, 2 honda Z600, een stuk of 6/7 S600/S800, honda civic vtec 1990, honda integra 2 deurs japanse uitvoering met 1200 km op de teller, 2x honda inside (1e generatie) honda N600, honda N360, een van de honda Zonnenwagens (zonder panelen) honda civic 1e generatie (diversen) 1e generatie prelude en nog veel meer.
Even de accord geinspecteerd (olie gepeild) en de auto naar buiten gereden. De auto was nog mooier dan ik verwacht had, echt ongelooflijk.
Buiten even met het meegebrachte gereedschap de duiste nummerplaten gemonteerd (5 dagen kenteken) afscheid genomen, en on the road naar nederland. Maar niet zonder eerst even via Colmar gereden, een andere goede bekende van me om een andere unieke verzameling te gaan bewonderen.(was ook heerlijk als tussenstop)
Buiten stonden ons al op te wachten, een honda s600 2 honda s800 honda z600 honda n600 1e generatie civic 3de generatie civic, honda integra en nog een paar auto;s. Genoten van heerlijke Colmar koek met ijskoude cola. Verder via onze handen en voeten onze verhalen uitgewisseld (franck de eigenaar kan maar 10 woorden engels) maar dat maakt niet.
Na dit heerlijk onderonsje weer on route naar nederland, op het laatste stukje A57 in Duitsland toch even de accord de sporen gegeven, zonder problemen gaat hij met gering gemak de 200 km/h grens over. Zo dat waren even 2000 km in 2 dagen.
Nu even genoeg gepraat over de reis, hierbij de plaatjes van de accord
Honda accord 2.2 Vtec 1997 150 PK met 76000 km (boekjes etc compleet)
De auto:
Zo nu even een zeer grondige inspectie, en reiniging (ja ik heb alle kunststof delen, kappen, bumpers achterlichten en lijsten gedemonteerd om alles te reinigen en tevens te controleren op roest)
Je ziet het gebeurt uiterst grondig
Tevens een nieuwe originele trekhaak monteren (zeer speciale was destijds uniek en bijna onbetaalbaar (1300 gulden !!) vond er nog een in zuid duitsland)
Verder nog weten te bemachtigen:
een originele nieuwe set mistlampen (in NEderland)
Originele rolhoes voor de achterruit (Zwitserland)
Bumperlip origineel (duitsland)
Nog onderweg zijn:
kofferbak beschermbak (kunstof origineel (belgie)
en nog wat leuke snuisterijen.
Vandaag de hele auto met WAX behandeld (kokerbalken en wielkuipranden) bah dat is geen leuk werk)
volgende week gaan we verder met:
Grote beurt (nieuwe onderdelen zijn al onderweg natuurlijk alles origineel)
Rem en koppelingsvloeistof vervangen
De distributieriem is in Frankrijk recentelijk vervangen, maar daar komt weer een nieuw origineel setje op, het "gates" geval wat er nu op zit wil ik er af hebben.
ALs dat allemaal achter de rug is wordt hij op kenteken gezet.
In de tussentijd wordt er gezocht naar
H&R suspension set
Audio
18 inch velgen (waarschijnlijk wordt de ophanging omgebouwd van 4x114.3 origineel nu naar 5x114.3)
auto bestickeren conform BTCC specificatie (welke styling is nog niet zeker)
en de H22 (245 PK motor van een japanse prelude inbouwen) maar dat volgt veel later omdat ik deze motor eerst helemaal uit elkaar wil halen omdat ik de historie niet ken. inbouw zal dan ook wel medio of eind 2014 geschieden.
Als er verder updates zijn meld ik me weer
Ronny
een aantal zijn inmiddels op de hoogte dat ik tezamen met een andere Forum gebruiker in het weekend van 29 en 30 Juni even op en neer zijn geweest naar Frankrijk om mijn inmiddels al gekochte Honda accord 2.2 vtec (CE9) op te halen.
Zaterdag ochtend vroeg uit bed, heerlijk getoerd door Duitsland en Frankrijk, onderweg nog even met een Duits Youngtimer forumlid afgesproken om een uitlaat te overhandigen. Rond de klok van 13.30 stonden we bij onze S800 specialist in Zwitserland op de stoep voor een bakkie en een praatje. Even de auto (civic) volladen met banden, en ander materiaal wat mee naar nederland moest. Rond de klok van 16.00 weer in de auto richting Geneve om vervolgens Frankrijk in te rijden, tegen 20.00 waren we bij het van te voren geboekte Hotel (voor insiders was het dus jammer geen lepeltje lepeltje) De volgende ochtend weer vroeg uit de veren want er stond een afspraak gepland om 7.30 bij de persoon die voor mij de auto had opgehaald en gestald heeft voor een 1.5 maand. Even zoeken in een echt klein Frans dorpje, maar mijn geheugen liet me niet in de steek (was er voor 5 jaar terug nog geweest), snel een bakje koffie en weer rijden achter een HRV naar een afgelegen plek 3 dorpjes verder.
Daar stond mijn witte accord, tezamen met nog een stuk of 20 andere Honda's (nee deze had in niet gekocht)
Even voor de geïnteresseerde, in die loods stonde o.a. een HONDA 1300 coupe, 2 honda Z600, een stuk of 6/7 S600/S800, honda civic vtec 1990, honda integra 2 deurs japanse uitvoering met 1200 km op de teller, 2x honda inside (1e generatie) honda N600, honda N360, een van de honda Zonnenwagens (zonder panelen) honda civic 1e generatie (diversen) 1e generatie prelude en nog veel meer.
Even de accord geinspecteerd (olie gepeild) en de auto naar buiten gereden. De auto was nog mooier dan ik verwacht had, echt ongelooflijk.
Buiten even met het meegebrachte gereedschap de duiste nummerplaten gemonteerd (5 dagen kenteken) afscheid genomen, en on the road naar nederland. Maar niet zonder eerst even via Colmar gereden, een andere goede bekende van me om een andere unieke verzameling te gaan bewonderen.(was ook heerlijk als tussenstop)
Buiten stonden ons al op te wachten, een honda s600 2 honda s800 honda z600 honda n600 1e generatie civic 3de generatie civic, honda integra en nog een paar auto;s. Genoten van heerlijke Colmar koek met ijskoude cola. Verder via onze handen en voeten onze verhalen uitgewisseld (franck de eigenaar kan maar 10 woorden engels) maar dat maakt niet.
Na dit heerlijk onderonsje weer on route naar nederland, op het laatste stukje A57 in Duitsland toch even de accord de sporen gegeven, zonder problemen gaat hij met gering gemak de 200 km/h grens over. Zo dat waren even 2000 km in 2 dagen.
Nu even genoeg gepraat over de reis, hierbij de plaatjes van de accord
Honda accord 2.2 Vtec 1997 150 PK met 76000 km (boekjes etc compleet)
De auto:
Zo nu even een zeer grondige inspectie, en reiniging (ja ik heb alle kunststof delen, kappen, bumpers achterlichten en lijsten gedemonteerd om alles te reinigen en tevens te controleren op roest)
Je ziet het gebeurt uiterst grondig
Tevens een nieuwe originele trekhaak monteren (zeer speciale was destijds uniek en bijna onbetaalbaar (1300 gulden !!) vond er nog een in zuid duitsland)
Verder nog weten te bemachtigen:
een originele nieuwe set mistlampen (in NEderland)
Originele rolhoes voor de achterruit (Zwitserland)
Bumperlip origineel (duitsland)
Nog onderweg zijn:
kofferbak beschermbak (kunstof origineel (belgie)
en nog wat leuke snuisterijen.
Vandaag de hele auto met WAX behandeld (kokerbalken en wielkuipranden) bah dat is geen leuk werk)
volgende week gaan we verder met:
Grote beurt (nieuwe onderdelen zijn al onderweg natuurlijk alles origineel)
Rem en koppelingsvloeistof vervangen
De distributieriem is in Frankrijk recentelijk vervangen, maar daar komt weer een nieuw origineel setje op, het "gates" geval wat er nu op zit wil ik er af hebben.
ALs dat allemaal achter de rug is wordt hij op kenteken gezet.
In de tussentijd wordt er gezocht naar
H&R suspension set
Audio
18 inch velgen (waarschijnlijk wordt de ophanging omgebouwd van 4x114.3 origineel nu naar 5x114.3)
auto bestickeren conform BTCC specificatie (welke styling is nog niet zeker)
en de H22 (245 PK motor van een japanse prelude inbouwen) maar dat volgt veel later omdat ik deze motor eerst helemaal uit elkaar wil halen omdat ik de historie niet ken. inbouw zal dan ook wel medio of eind 2014 geschieden.
Als er verder updates zijn meld ik me weer
Ronny