Veel voorkomende problemen Civic's
-
- Site Admin
- Berichten: 2203
- Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Veel voorkomende problemen Civic's
Hoi,
Post hier de meest voorkomende problemen van Civic's.... Hoe probleemloos de Honda's zijn, er zijn altijd instinkers die we van elkaar kunnen opsteken nietwaar??
Ook aankoop issues voor bepaalde bouwjaren zijn van harte welkom.
Post hier géén persoonlijke incidentele problemen..
Marko
Post hier de meest voorkomende problemen van Civic's.... Hoe probleemloos de Honda's zijn, er zijn altijd instinkers die we van elkaar kunnen opsteken nietwaar??
Ook aankoop issues voor bepaalde bouwjaren zijn van harte welkom.
Post hier géén persoonlijke incidentele problemen..
Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
-
- Site Admin
- Berichten: 2203
- Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
1e generatie Civic 1973-1979
Modelinformatie:
Facelift:
Veel voorkomende problemen / aandachtspunten:
Aankooptips:
Facelift:
Veel voorkomende problemen / aandachtspunten:
Aankooptips:
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
-
- Site Admin
- Berichten: 2203
- Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
2e generatie Civic 1979-1983
Modelinformatie:
Facelift:
Veel voorkomende problemen / aandachtspunten:
Aankooptips:
Facelift:
Veel voorkomende problemen / aandachtspunten:
Aankooptips:
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
-
- Site Admin
- Berichten: 2203
- Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
3e generatie Civic 1984-1987
Modelinformatie:
Facelift:
Veel voorkomende problemen / aandachtspunten:
Aankooptips:
Facelift:
Veel voorkomende problemen / aandachtspunten:
Aankooptips:
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
-
- Site Admin
- Berichten: 2203
- Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
4e generatie Civic 1988-1991
Modelinformatie:
Facelift:
Veel voorkomende problemen / aandachtspunten:
Aankooptips:
Facelift:
Veel voorkomende problemen / aandachtspunten:
Aankooptips:
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
-
- Site Admin
- Berichten: 2203
- Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
5e generatie Civic 1991-1995
Modelinformatie:
Facelift:
Veel voorkomende problemen / aandachtspunten:
Aankooptips:
Facelift:
Veel voorkomende problemen / aandachtspunten:
Aankooptips:
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
Re: Veel voorkomende problemen Civic's
Eigenlijk geld het voor iedere honda.
Wanneer de draagarm rubbers zijn versleten,en je hebt netjes nieuwe er in hebt geperst .
Monteer dan de draagarmen losjes onder de auto.
Laat dan de auto zakken op zn wielen.En zet alle bouten dan pas vast naar oem speceficatie.
Waarom zou je het zo doen?
Wanneer je de draagarmen hangend naar beneden vast zet,en je zet de auto neer op zn poten,dan komen de draagarmen omhoog.Reken dan het inveren tijdens rijden er nog bij ,dan kun je zo op 35 a 45Graden verandering krijgen(van laag naar hoog),Hierdoor draai/wring je het nieuwe rubber gelijk kapot,want die kunnen niet mee draaien in de draagarm.
Hierdoor kun je binnen no time weer nieuwe kopen.
Dus wees bedacht.
Wanneer de draagarm rubbers zijn versleten,en je hebt netjes nieuwe er in hebt geperst .
Monteer dan de draagarmen losjes onder de auto.
Laat dan de auto zakken op zn wielen.En zet alle bouten dan pas vast naar oem speceficatie.
Waarom zou je het zo doen?
Wanneer je de draagarmen hangend naar beneden vast zet,en je zet de auto neer op zn poten,dan komen de draagarmen omhoog.Reken dan het inveren tijdens rijden er nog bij ,dan kun je zo op 35 a 45Graden verandering krijgen(van laag naar hoog),Hierdoor draai/wring je het nieuwe rubber gelijk kapot,want die kunnen niet mee draaien in de draagarm.
Hierdoor kun je binnen no time weer nieuwe kopen.
Dus wees bedacht.
CRX Del-Sol--------- PC50 ------------FIAT ducato Frankia 530
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35
- Gekke Gerritje
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
- Locatie: West-Terschelling
Re: Veel voorkomende problemen Civic's
Sterker, dit geldt voor iedere auto.
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
-
- Berichten: 1989
- Lid geworden op: zo apr 01, 2012 08:24
- Locatie: ermelo
- Contacteer:
Re: Veel voorkomende problemen Civic's
ja als monteur doe je dat altijd
maar van een honda vervang je bijna geen draag arm rubber,s
de Europese auto,s daar vervang je ze drie keer tegen over een jap 1 keer
maar van een honda vervang je bijna geen draag arm rubber,s
de Europese auto,s daar vervang je ze drie keer tegen over een jap 1 keer
honda civic 1979
honda accord 1977
honda accord 1979
honda accord 1980
honda civic vijf deurs 1979
honda civic 1.6 2003 aut/leer 370000 km
Honda civic 1.8 2011
Honda jazz 1.3 2016
schuur vol onderdelen
honda accord 1977
honda accord 1979
honda accord 1980
honda civic vijf deurs 1979
honda civic 1.6 2003 aut/leer 370000 km
Honda civic 1.8 2011
Honda jazz 1.3 2016
schuur vol onderdelen
Re: Veel voorkomende problemen Civic's
Nou,dan hebben een hoop monteurs nog veel te leren
CRX Del-Sol--------- PC50 ------------FIAT ducato Frankia 530
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35
- Gekke Gerritje
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
- Locatie: West-Terschelling
Re: Veel voorkomende problemen Civic's
Als ze origineel zijn Henk!!
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
Re: Veel voorkomende problemen Civic's
Start problemen:
symptoom:
Sleutel omdraaien ,motor gaat niet rond.
2e poging .Start als of er niets gebeurd is.
Oorzaak,dubbelwerkend start relay heeft zijn beste tijd gehad.
Het relay heeft namelijk 2 functies,
1-bendix word uitgetrokken
2-spanning doorverbinden naar electro motor.
In de laatste doorverbinding zit het probleem,de (bij nippon Denso starter) zit er een koolstift die slijt.
Zoals ik hem bekijk kun je die stift niet vervangen(klopt dit?)
Op het plaatje zie het grote ronde ding,dat is de electro motor,het kleine ronde ding is het dubbel werkend relay.
Nu heeft mijn bol dus dit probleem .
Ik ben geen goede ebayer ,wie helpt mij een handje om een nieuw relay te bestellen.
Of wie heeft er 1 liggen voor mij.
Greetz mielko
symptoom:
Sleutel omdraaien ,motor gaat niet rond.
2e poging .Start als of er niets gebeurd is.
Oorzaak,dubbelwerkend start relay heeft zijn beste tijd gehad.
Het relay heeft namelijk 2 functies,
1-bendix word uitgetrokken
2-spanning doorverbinden naar electro motor.
In de laatste doorverbinding zit het probleem,de (bij nippon Denso starter) zit er een koolstift die slijt.
Zoals ik hem bekijk kun je die stift niet vervangen(klopt dit?)
Op het plaatje zie het grote ronde ding,dat is de electro motor,het kleine ronde ding is het dubbel werkend relay.
Nu heeft mijn bol dus dit probleem .
Ik ben geen goede ebayer ,wie helpt mij een handje om een nieuw relay te bestellen.
Of wie heeft er 1 liggen voor mij.
Greetz mielko
CRX Del-Sol--------- PC50 ------------FIAT ducato Frankia 530
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35
-
- Site Admin
- Berichten: 2203
- Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Re: Veel voorkomende problemen Civic's
Ik denk dat er in Ermelo nog wel een paar gebruikte startmotoren liggen
Marko
Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
Re: Veel voorkomende problemen Civic's
JA dat snap ik,maar ik wil juist de mijne weer naar top conditie brengen
CRX Del-Sol--------- PC50 ------------FIAT ducato Frankia 530
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35