Honda, dat over twee jaar als motorleverancier terugkeert in de hoogste klasse van de autosport, zal het team van McLaren vanuit het Britse Milton Keynes ondersteuning bieden. Zo heeft de Japanse autofabrikant donderdag bekendgemaakt.
De krachtbron zal in Japan worden ontwikkeld en gebouwd, maar het reviseren en onderhouden van de motoren zal gebeuren in een fabriek in het Britse Milton Keynes, waarin Honda-partner Mugen ook gevestigd is. "Met het nieuws dat we een nieuwe Formule 1-fabriek openen in Engeland, worden onze plannen om terug te keren op het hoogste niveau van de autosport weer iets te concreter", liet Yasuhisa Arai, de motorsportbaas van Honda, weten. "Om aan de hoge verwachtingen van onze fans te voldoen gaan de voorbereidingen nu in een hogere versnelling."
Honda opent volgend jaar juni de deuren in Milton Keynes.
honda in de f1
-
- Berichten: 1989
- Lid geworden op: zo apr 01, 2012 08:24
- Locatie: ermelo
- Contacteer:
honda in de f1
honda civic 1979
honda accord 1977
honda accord 1979
honda accord 1980
honda civic vijf deurs 1979
honda civic 1.6 2003 aut/leer 370000 km
Honda civic 1.8 2011
Honda jazz 1.3 2016
schuur vol onderdelen
honda accord 1977
honda accord 1979
honda accord 1980
honda civic vijf deurs 1979
honda civic 1.6 2003 aut/leer 370000 km
Honda civic 1.8 2011
Honda jazz 1.3 2016
schuur vol onderdelen
-
- Berichten: 1354
- Lid geworden op: za sep 13, 2003 08:06
- Locatie: Heijen
Re: honda in de f1
hallo heren
even een update van iemand die bij het product betrokken is
nieuwe Honda Mclaren-1600CM Turbo 600PK en KErs van 138PK dat geeft 738PK bij begin 2014 F1 seisoen
dat zijn de waardes die de motor NU haalt de bedoeling is dat hij nog meer gaat leveren ( en heel blijft)
ronny
even een update van iemand die bij het product betrokken is
nieuwe Honda Mclaren-1600CM Turbo 600PK en KErs van 138PK dat geeft 738PK bij begin 2014 F1 seisoen
dat zijn de waardes die de motor NU haalt de bedoeling is dat hij nog meer gaat leveren ( en heel blijft)
ronny
Life starts above 9000 RPM
Keep on dreaming but please dream about HONDA
"The value of life can be measured by how many times your soul has been deeply stirred" (De waarde van je leven kan gemeten worden aan het aantal keren dat je ziel diep geroerd wordt.)
Keep on dreaming but please dream about HONDA
"The value of life can be measured by how many times your soul has been deeply stirred" (De waarde van je leven kan gemeten worden aan het aantal keren dat je ziel diep geroerd wordt.)
-
- Site Admin
- Berichten: 2203
- Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Re: honda in de f1
Dat moet volgens mij prima meer uit te halen zijn. Is er voor de nieuwe motoren ook weer een rpm limit?
Marko
Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
-
- Berichten: 1354
- Lid geworden op: za sep 13, 2003 08:06
- Locatie: Heijen
Re: honda in de f1
Hoi marko
ja er zit een RPM limiet op, en verder zitten ze met het brandstofverbruik wat hen parten speelt. dat is de meest cruciale factor van alles.
een beperking van brandstof aan boord, het verbruik en dan te bedenken dat het heel moet blijven.
als je naar de berekeningsfactor kijkt wanneer thermische een motor stuk gaat, zitten ze daar nog lang niet aan, maar dan praat je over een zeer korte periode.
in het turbo tijdperk waar Honda destijds heer en meester was met Mc laren, werden er speciale motoren gebouwd die alleen stand moesten houden tijdens de kwalificatie. Daarna ging hij naar de schroothoop. De motor die tijdens de race werd gebruikt was "iets" geknepen om toch even langer stand te houden.
Even een leuk voorbeeldje waar Honda in het begin van het turbo tijdperk mee kampte: het eerste jaar maar ook nog in het tweede jaar dat ze weer F1 gingen rijden, motoren bouwde met turbo techniek (1500 cc 6 cilinder motoren) liepen de honda motoren vaak stuk (maar niet op alle circuits!) , velen dachten in eerste instantie dat het door het hele hoge vermogen kwam, en een turbodruk van bijna 5 bar, helaas dat was niet het probleem (daarom heeft het ook zo lang geduurd) met kwam er achter dat de G krachten in sommige bochten dermate hoog waren dat er bij het nemen van deze bochten en een bepaald toerental op sommige plekken in de motor geen olie kwam. Olie die natuurlijk van essentieel belang is in deze sport. Dit ondanks de bijna 7 bar oliedruk!.
Het lijkt allemaal zo simpel maar dit gaat heel heel ver in deze technieken.
ronny
ja er zit een RPM limiet op, en verder zitten ze met het brandstofverbruik wat hen parten speelt. dat is de meest cruciale factor van alles.
een beperking van brandstof aan boord, het verbruik en dan te bedenken dat het heel moet blijven.
als je naar de berekeningsfactor kijkt wanneer thermische een motor stuk gaat, zitten ze daar nog lang niet aan, maar dan praat je over een zeer korte periode.
in het turbo tijdperk waar Honda destijds heer en meester was met Mc laren, werden er speciale motoren gebouwd die alleen stand moesten houden tijdens de kwalificatie. Daarna ging hij naar de schroothoop. De motor die tijdens de race werd gebruikt was "iets" geknepen om toch even langer stand te houden.
Even een leuk voorbeeldje waar Honda in het begin van het turbo tijdperk mee kampte: het eerste jaar maar ook nog in het tweede jaar dat ze weer F1 gingen rijden, motoren bouwde met turbo techniek (1500 cc 6 cilinder motoren) liepen de honda motoren vaak stuk (maar niet op alle circuits!) , velen dachten in eerste instantie dat het door het hele hoge vermogen kwam, en een turbodruk van bijna 5 bar, helaas dat was niet het probleem (daarom heeft het ook zo lang geduurd) met kwam er achter dat de G krachten in sommige bochten dermate hoog waren dat er bij het nemen van deze bochten en een bepaald toerental op sommige plekken in de motor geen olie kwam. Olie die natuurlijk van essentieel belang is in deze sport. Dit ondanks de bijna 7 bar oliedruk!.
Het lijkt allemaal zo simpel maar dit gaat heel heel ver in deze technieken.
ronny
Life starts above 9000 RPM
Keep on dreaming but please dream about HONDA
"The value of life can be measured by how many times your soul has been deeply stirred" (De waarde van je leven kan gemeten worden aan het aantal keren dat je ziel diep geroerd wordt.)
Keep on dreaming but please dream about HONDA
"The value of life can be measured by how many times your soul has been deeply stirred" (De waarde van je leven kan gemeten worden aan het aantal keren dat je ziel diep geroerd wordt.)
Re: honda in de f1
Heb ik nooit last van in de bocht.......Honda-ronny schreef:
Even een leuk voorbeeldje waar Honda in het begin van het turbo tijdperk mee kampte: het eerste jaar maar ook nog in het tweede jaar dat ze weer F1 gingen rijden, motoren bouwde met turbo techniek (1500 cc 6 cilinder motoren) liepen de honda motoren vaak stuk (maar niet op alle circuits!) , velen dachten in eerste instantie dat het door het hele hoge vermogen kwam, en een turbodruk van bijna 5 bar, helaas dat was niet het probleem (daarom heeft het ook zo lang geduurd) met kwam er achter dat de G krachten in sommige bochten dermate hoog waren dat er bij het nemen van deze bochten en een bepaald toerental op sommige plekken in de motor geen olie kwam. Olie die natuurlijk van essentieel belang is in deze sport. Dit ondanks de bijna 7 bar oliedruk!.
Het lijkt allemaal zo simpel maar dit gaat heel heel ver in deze technieken.
ronny
Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!