Civic 1200 ombouw ==>> 1602cc
Geplaatst: di okt 02, 2012 11:13
Een aantal van jullie hebben hem afgelopen weekend al mogen aanschouwen en/of mogen aanvoelen....
Ik heb mij 77-er civic 1200 verbouwd met een 80-er accord/prelude motor EL-type.
Ik zal in dit topic uit de doeken doen wat je allemaal moet/kan/mag doen om tot dit resultaat te komen....
Het ziet er nu zo uit onder de klep:
Marko
Benodigigdheden
EL-motor: accord I /prelude I (1980)
versnellingsbak: accord II (deze is kabel bediend)
motorsteunen: civic I 1500
aandrijfassen: standaard civic I 1200
dynamo: accord I ( de offset van de pulley is anders)
startmotor: accord I, II of III (ik heb er eentje van mijn 86-er accord aerodeck)
ontstekingsverdeler: accord I
ontstekingsversterker: crx I 1987
bobine:crx I 1987
luchtfilterhuis en luchtfilter: civic I 1500
uitlaatbocht: accord I
middendemper: accord I
einddemper: civic I 1500
schakelpook: vermaken
koppelingssteun: vermaken
remleidingen: vermaken
radiator: civic 1200, ..
radiatorsteun: vermaken
draadboom: vermaken, alle draden zijn te kort en moeten verlengd en verlegd worden.
Eerst maar 'ns ruimte maken:
Alle remleidingen die op het schutboard zitten moeten eruit. Een Accord blok heeft de uitlaat aan de achterzijde en gekookte remvloeistof werkt niet zo..
Ook de benzineleiding die op het schurboard moet ruimte maken...
Nieuwe remleidingen gevouwen en een remdrukverdeler van een 91-er civic heb ik geplaatst..
Motorsteunen: Eén motorsteun is te gebruiken, dat is de motorsteun bij de distributiezijde.
Dit motorblok heeft aan de voor en achterzijde bij de overgang tussen het motorblok en de bak ook twee motorsteunen.
Ik heb 2 motorsteunen van een 76-er civic 1500 genomen en deze op de voor en achterbalk gelast. Let erop dat er genoeg ruimte overblijft om de steun inelkaar te kunnen schroeven.
Als je de achterbalk er weer onderzet en de steun inelkaar zet, ziet het er ongeveer zo uit:
Op de voorste balk komt ook een steun staan:
De balk onder de auto die de voorste en achterste balk verbind heeft normaal de onderste motorsteun. Omdat een accord blok lager hangt, past de balk nog wel, maar deze steun is komen te vervallen..
Het "honde bot" welke het schutbord met de cilinderkop verbind heb ik van een civic I 1500 gebruikt. Deze is in lengte verstelbaar en daardoor spanningsvrij te monteren..
Ik heb mij 77-er civic 1200 verbouwd met een 80-er accord/prelude motor EL-type.
Ik zal in dit topic uit de doeken doen wat je allemaal moet/kan/mag doen om tot dit resultaat te komen....
Het ziet er nu zo uit onder de klep:
Marko
Benodigigdheden
EL-motor: accord I /prelude I (1980)
versnellingsbak: accord II (deze is kabel bediend)
motorsteunen: civic I 1500
aandrijfassen: standaard civic I 1200
dynamo: accord I ( de offset van de pulley is anders)
startmotor: accord I, II of III (ik heb er eentje van mijn 86-er accord aerodeck)
ontstekingsverdeler: accord I
ontstekingsversterker: crx I 1987
bobine:crx I 1987
luchtfilterhuis en luchtfilter: civic I 1500
uitlaatbocht: accord I
middendemper: accord I
einddemper: civic I 1500
schakelpook: vermaken
koppelingssteun: vermaken
remleidingen: vermaken
radiator: civic 1200, ..
radiatorsteun: vermaken
draadboom: vermaken, alle draden zijn te kort en moeten verlengd en verlegd worden.
Eerst maar 'ns ruimte maken:
Alle remleidingen die op het schutboard zitten moeten eruit. Een Accord blok heeft de uitlaat aan de achterzijde en gekookte remvloeistof werkt niet zo..
Ook de benzineleiding die op het schurboard moet ruimte maken...
Nieuwe remleidingen gevouwen en een remdrukverdeler van een 91-er civic heb ik geplaatst..
Motorsteunen: Eén motorsteun is te gebruiken, dat is de motorsteun bij de distributiezijde.
Dit motorblok heeft aan de voor en achterzijde bij de overgang tussen het motorblok en de bak ook twee motorsteunen.
Ik heb 2 motorsteunen van een 76-er civic 1500 genomen en deze op de voor en achterbalk gelast. Let erop dat er genoeg ruimte overblijft om de steun inelkaar te kunnen schroeven.
Als je de achterbalk er weer onderzet en de steun inelkaar zet, ziet het er ongeveer zo uit:
Op de voorste balk komt ook een steun staan:
De balk onder de auto die de voorste en achterste balk verbind heeft normaal de onderste motorsteun. Omdat een accord blok lager hangt, past de balk nog wel, maar deze steun is komen te vervallen..
Het "honde bot" welke het schutbord met de cilinderkop verbind heb ik van een civic I 1500 gebruikt. Deze is in lengte verstelbaar en daardoor spanningsvrij te monteren..