Civic in ontbinding
Civic in ontbinding
Hierbij wat foto's van mij civic zoals ik hem heb aangeschaft en hoever deze momenteel uit elkaar ligt.
Hier had ik hem pas aangeschaft.
Het rechter spatbord was zo verwrongen en getordeerd dat hier niets meer mee viel aan te vangen.
Vol goede moed begonnen waarna er +/- 1,5 jaar niets meer aan gedaan is.
Afgelopen kerst weer begonnen.
Nu kom ik er ook niet meer onderuit aangezien de auto dwars in de garage staat.
De voorruit is ondertussen gesneuveld inclusief de rand welke in de rubber van de voorruit zit.
De hemel is momenteel verwijderd. Tevens is de achterbumper met spatlappen er ook afgehaald. Hier zat nog een kleine verrassing. Aan beide kanten is de honda krokant achter de spat lappen.
Zien hiervoor misschien nog plaatdelen te krijgen of moet ik zelf aan het vormen gaan.
Meerder foto's komen ter zijner tijd nog er op te staan.
Hier had ik hem pas aangeschaft.
Het rechter spatbord was zo verwrongen en getordeerd dat hier niets meer mee viel aan te vangen.
Vol goede moed begonnen waarna er +/- 1,5 jaar niets meer aan gedaan is.
Afgelopen kerst weer begonnen.
Nu kom ik er ook niet meer onderuit aangezien de auto dwars in de garage staat.
De voorruit is ondertussen gesneuveld inclusief de rand welke in de rubber van de voorruit zit.
De hemel is momenteel verwijderd. Tevens is de achterbumper met spatlappen er ook afgehaald. Hier zat nog een kleine verrassing. Aan beide kanten is de honda krokant achter de spat lappen.
Zien hiervoor misschien nog plaatdelen te krijgen of moet ik zelf aan het vormen gaan.
Meerder foto's komen ter zijner tijd nog er op te staan.
http://india.messageboard.nl/4339/viewtopic.php?t=1183
Hier staat een deel van mijn restauratie op,na mijn idee is er weinig tot niks aan plaatdelen te krijgen voor de bol.Ik heb veel zelf gemaakt.
Hier staat een deel van mijn restauratie op,na mijn idee is er weinig tot niks aan plaatdelen te krijgen voor de bol.Ik heb veel zelf gemaakt.
-
- Berichten: 1354
- Lid geworden op: za sep 13, 2003 08:06
- Locatie: Heijen
Hoi
leuk weer zo'n reportage erbij. ga zo door.
leuk weer zo'n reportage erbij. ga zo door.
Life starts above 9000 RPM
Keep on dreaming but please dream about HONDA
"The value of life can be measured by how many times your soul has been deeply stirred" (De waarde van je leven kan gemeten worden aan het aantal keren dat je ziel diep geroerd wordt.)
Keep on dreaming but please dream about HONDA
"The value of life can be measured by how many times your soul has been deeply stirred" (De waarde van je leven kan gemeten worden aan het aantal keren dat je ziel diep geroerd wordt.)
Hierbij nog enkele foto´s van de voorgang.
Mijn hulpje vindt het niet zo leuk meer aangezien de stoelen en het stuur momenteel gedemonteerd zijn.
Dit stuk plaatwerk is in het verleden hatse flats hersteld geworden.
Het zal zodra het blok verwijderd is vervangen worden.
Tijdens het demonteren was dit het grootste roest punt in de auto.
Er zaten gelukkig geen rotte plekken onder de bekleding.
Papa helpe auto lopen. De muppet kan de S nog niet uitspreken.
Momenteel ben ik begonnen en gestopt met het strak maken van het dak. Het strak maken ga ik overlaten aan een profi aangezien mij alleen maar ergernis opleverd en geen goed eind resultaat.
Als het mee zit gaat binnenkort het blok er uit en wordt de motor ruimte onderhanden genomen.
Tevens ga ik alle tectyl uit uit de wielkasten halen zodat deze straks weer mooi blauw worden.
Waarom zitten de teer stukken in de auto??
Hebben deze een dempende werking of waarvoor dienden deze?
Is de geprofileerde plakflolie welke tegen de A stijlen aan zit en bij de achterbank nog te krijgen?
Als deze nieuw te krijgen is gaat deze er ook nog uit i.v.m. spuitwerk in de auto.
Groet,
Pedro
Mijn hulpje vindt het niet zo leuk meer aangezien de stoelen en het stuur momenteel gedemonteerd zijn.
Dit stuk plaatwerk is in het verleden hatse flats hersteld geworden.
Het zal zodra het blok verwijderd is vervangen worden.
Tijdens het demonteren was dit het grootste roest punt in de auto.
Er zaten gelukkig geen rotte plekken onder de bekleding.
Papa helpe auto lopen. De muppet kan de S nog niet uitspreken.
Momenteel ben ik begonnen en gestopt met het strak maken van het dak. Het strak maken ga ik overlaten aan een profi aangezien mij alleen maar ergernis opleverd en geen goed eind resultaat.
Als het mee zit gaat binnenkort het blok er uit en wordt de motor ruimte onderhanden genomen.
Tevens ga ik alle tectyl uit uit de wielkasten halen zodat deze straks weer mooi blauw worden.
Waarom zitten de teer stukken in de auto??
Hebben deze een dempende werking of waarvoor dienden deze?
Is de geprofileerde plakflolie welke tegen de A stijlen aan zit en bij de achterbank nog te krijgen?
Als deze nieuw te krijgen is gaat deze er ook nog uit i.v.m. spuitwerk in de auto.
Groet,
Pedro
hallo pedro,
klopt, teerstukken zijn voor geluidsdemping haalt de resonantie uit je plaatwerk als ik het goed heb.
ik begrijp dat tectyl er niet mooi uit ziet. alleen als je dat weg haalt loop je de kans dat je spatborden gaan roesten..ziet er nog veel minder mooi uit volgens mij :???: ik zou de tectyl lekker laten zitten :D
groeten esther
klopt, teerstukken zijn voor geluidsdemping haalt de resonantie uit je plaatwerk als ik het goed heb.
ik begrijp dat tectyl er niet mooi uit ziet. alleen als je dat weg haalt loop je de kans dat je spatborden gaan roesten..ziet er nog veel minder mooi uit volgens mij :???: ik zou de tectyl lekker laten zitten :D
groeten esther
Ik zou het tectyl verwijderen, eventuele ellende die er achter zit bewerken, goed in de lak zetten en weer lekker in de tectyl. Tectyl voorkomt onder andere dat je steenslag en daardoor roest krijgt.
Blackrix
Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!
Hierbij nog enkele foto's over de voorgang.
De bol heeft ondertussen zijn vliegbrevet gehaald bij de hara chrisna.
Hij zweeft sinds een paar maanden +/- 90cm boven de grond.
Daarbij heeft hij een demontage dieet gevolgd.
Momenteel is alleen de handrem nog aanwezig.
De auto geeft ook een anti rimpel behandeling gehad waarbij de rotte stukken in de achterkant en spatbordrand weg geslepen zijn. De nieuwe stukken zijn pas gemaakt en er in gelast.
Bij de linker koker was een nieuw stuk ingelast door een vorige eigenaar. Deze was over het rotte gedeelte gezet.
Alles er uit gehaald schoon gestraald en een geheel nieuw stuk erin gezet.
Dit was ook het geval bij het rechter binnen scherm.
Deze kreeg dezelfde behandeling.
Het motorblok ligt er uit en moet nog onderhanden genomen worden.
De koppakking was kapot. Kop laten reviseren en nieuwe klepgeleiders laten monteren.
Het blok moet ook onderhanden genomen worden aangezien één cilinder een warmloper spoor vertoond.
29 September neem ik het blok mee dan kan er gekeken worden of revisie een optie is of dat ik moet omkijken naar een ander blok.
Groet,
Pedro
De bol heeft ondertussen zijn vliegbrevet gehaald bij de hara chrisna.
Hij zweeft sinds een paar maanden +/- 90cm boven de grond.
Daarbij heeft hij een demontage dieet gevolgd.
Momenteel is alleen de handrem nog aanwezig.
De auto geeft ook een anti rimpel behandeling gehad waarbij de rotte stukken in de achterkant en spatbordrand weg geslepen zijn. De nieuwe stukken zijn pas gemaakt en er in gelast.
Bij de linker koker was een nieuw stuk ingelast door een vorige eigenaar. Deze was over het rotte gedeelte gezet.
Alles er uit gehaald schoon gestraald en een geheel nieuw stuk erin gezet.
Dit was ook het geval bij het rechter binnen scherm.
Deze kreeg dezelfde behandeling.
Het motorblok ligt er uit en moet nog onderhanden genomen worden.
De koppakking was kapot. Kop laten reviseren en nieuwe klepgeleiders laten monteren.
Het blok moet ook onderhanden genomen worden aangezien één cilinder een warmloper spoor vertoond.
29 September neem ik het blok mee dan kan er gekeken worden of revisie een optie is of dat ik moet omkijken naar een ander blok.
Groet,
Pedro
-
- Berichten: 1989
- Lid geworden op: zo apr 01, 2012 08:24
- Locatie: ermelo
- Contacteer: