Acclaim stelt zich voor

In dit topic moet iedereen zichzelf even voorstellen. Dus wie ben je en wat voor Honda's heb je?
woody
Berichten: 340
Lid geworden op: za sep 06, 2008 17:26
Locatie: zegveld

triump acclaim

Bericht door woody » di mar 22, 2011 07:14

beste leander

vanaf deze zijde een warm welkom bij onze club

van ware honda liefhebbers

en tja en jou acclaim is natuurlijk en op en top honda

met hier en daar wat veranderingen aan gebracht door triump

we zien je graag op 17 april verschijnen

indien andre ( civic 2 s uitv ) ook mee gaat

zouden we misschien met elkaar kunnen oprijden

gr jan

Acclaim

Bericht door Acclaim » do sep 01, 2011 11:57

weer even een updateje:

In de afgelopen tijd is de Acclaim voorzien van nieuwe remschijven & blokken. Ook had ik aan de binnenkant v/d achterklep wat beginnende roest, deze is nu bijgewerkt met Brunox roestomvormer en daarna in de goudkleurige Hammorite gezet.
De achterklep & achterbak zijn meteen ook voorzien van Vibraflex ontdreuningsplaten & Gamma noppenspul om de auto stiller, en de kwaliteit van het geluidssysteem beter te maken.

De andere 4 portieren zijn voorzien van centrale deurvergrendeling met afstandsbediening, vond ik wel makkelijk en je ziet er toch niets van ;)

Daarbij heb ik sinds vorige week een nieuwe Honda aanwinst, geruild voor mijn Mazda MX-3, een Honda Civic Coupe 1.5 DXi:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geloof het of niet, hij ziet er een heel stuk beter uit dan toen ik 'm geruild had :P
Hij was helemaal smerig en roze, samen met m'n neefje heb ik 'm helemaal schoongemaakt, gepolijst en in de was gezet. Het interieur ook uitgezogen en de ruiten & hard plastic schoongemaakt met glassex (want er is in gerookt)
Ook heb ik r een oude Pioneer cd-speler in gezet, want alle aansluitingen incl. speakers zaten er nog in

Maandag is ie bij de Suzuki dealer geweest voor een nieuw wiellager rechtsvoor, en zelf heb ik zondag de olie, oliefilter & bougies vervangen. Nu is ie technisch weer helemaal goed!

Hij is wel erg fout, ik heb er nog 17" sportvelgen bij ook (met slechte banden) maar het rijd erg goed, en zuinig!

Het idee was om de motor in de Acclaim te lepelen, maar dat is waarschijnlijk niet zo simpel als ik dacht... dus maar ff kijken wat ik er uiteindelijk mee ga doen.

steelpannetje

Bericht door steelpannetje » do sep 01, 2011 21:26

Hmm, mag dat wasrek eraf? :angel9:

Acclaim

Bericht door Acclaim » do sep 01, 2011 21:42

dat bedoel ik :P hij is best fout, met "sport" koplampen & achterlichten, een herrie-uitlaat om sneller te gaan (maar de kat zit er nog onder!! heeft lekker zin dan) en die strijkplank achterop...

ik zit te denken om de ruiten te tinten zodat ik er niet in herkend word hahaha

alhoewel ik de achterlichten wel een verbetering vind boven de orginelen

Blackrix
Berichten: 1194
Lid geworden op: do sep 18, 2003 20:12
Locatie: De Kiel
Contacteer:

Bericht door Blackrix » do sep 01, 2011 22:00

De achterlichten zien er inderdaad goed uit, maar die duwbeugel....... Ik zou deze Civic niet gebruiken voor de motor maar zou een andere donor zoeken. Deze is gewoon nog te netjes om op te offeren. Maar een ander setje velgen zou hem niet misstaan.

Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!

Acclaim

Bericht door Acclaim » do sep 01, 2011 23:16

technisch is ie goed, en de bodem is keihard, maar op de achterspatbordranden zit al wel de welbekende roest. is al lelijk bijgewerkt met plamuur door de vorige eigenaar..

en ik heb er een mooie set 17" velgen bij, alleen de banden daar op zijn totaal versleten. deze stalen velgen hebben nog zeer goede 4 seizoenen banden. dus tot ik nieuwe heb voor de 17" rijd ik op deze (en dan worden deze de wintervelgen voor de Acclaim)

woody
Berichten: 340
Lid geworden op: za sep 06, 2008 17:26
Locatie: zegveld

velgen

Bericht door woody » vr sep 02, 2011 07:10

beste acclaim

ik heb nog 4 silverstone l.m velgen liggen

14 inch uitv met 185/60r14 banden er om heen


prijs 60,00


interesse stuur maar een p.b
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Acclaim

Bericht door Acclaim » vr sep 02, 2011 18:54

bedankt voor het aanbod, maar ik vind de 17" prima, ik moet er alleen ff banden voor zoeken. dat word ivm de prijs pas volgende maand, maar tot die tijd kan ik prima op de steely's rijden

Blackrix
Berichten: 1194
Lid geworden op: do sep 18, 2003 20:12
Locatie: De Kiel
Contacteer:

Bericht door Blackrix » vr sep 02, 2011 21:20

Misschien kun je de kofferklep met duwbeugel wel ruilen met iemand die een kofferklep heeft zonder duwbeugel die wel een duwbeugel wil.

Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!

minimonster
Site Admin
Berichten: 2203
Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door minimonster » zo sep 04, 2011 22:09

Blackrix schreef:Misschien kun je de kofferklep met duwbeugel wel ruilen met iemand die een kofferklep heeft zonder duwbeugel die wel een duwbeugel wil.

Blackrix
Ik hoor net dat Esther het wel een mooie optie vind voor ons bolletje...

Past dat??

Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012


Zomer Honda's
-VA360/ 1975 :crazy:
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973

Acclaim

Bericht door Acclaim » zo sep 04, 2011 23:39

well, ik denk dat je bolletje wel heeel erg hoog word met deze spoiler :P

alleen kan ik 'm er niet af halen, dan zit ik met gaten in m'n kofferklep.

Hans
Berichten: 1003
Lid geworden op: do nov 09, 2006 16:41
Locatie: Wagenborgen

Bericht door Hans » ma sep 05, 2011 10:56

Paar politieknopen erin klaar.
Honda Accord 2.4i Type S Aut 2010
Honda Civic 2.0 Type S 2005
Honda Monkey Z125 '23
Yamaha MT01 2011
Yamaha XT500 1977

Acclaim

Bericht door Acclaim » ma sep 19, 2011 23:37

updatje:

Afgelopen week heb ik wat unieke spullen gevonden voor m'n Claimpie:
-een jaren 80 tuning voorspoiler van Richard Grant, echt voor de Acclaim gemaakt, nieuw in doos!
-een jaren 80 tuning rubber achterklepspoiler van Foha, voor de Honda Ballade gemaakt, (maar das precies hetzelfde als een Acclaim) ook nieuw in doos!
-een set universele electrische spiegels uit 1984, nieuw in doos!

Bij de SAC meeting zondag zat de voorpoiler er al op:
Afbeelding

Vandaag heb ik de achterspoiler ook gemonteerd, maar ik heb hier geen camera dus de foto's zullen volgende week pas komen... maar het staat 'm best ;)

Het idee met de spiegels was om ze op de voorspatborden te monteren (zoals op de Honda Ballade, zoals het oorspronkelijk bedoelt was! Mag alleen volgens de wetgeving hier niet, omdat je de spiegels vanaf de bestuurdersstoel moet kunnen bedienen. Maar met electrische kom je daar omheen dacht ik zo ;)) Alleen 1 probleem kwam ik vandaag achter, deze spiegels zijn gemaakt voor op de deur. Dus als je ze op het spatbord zet klopt de kijk-hoek niet meer... hier moet ik dus nog iets op verzinnen. To be continued...

andregc
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 13:33
Locatie: Utrecht

Lekker bezig

Bericht door andregc » di sep 20, 2011 08:51

hallo,

leuke accessoires gevonden zie ik, ik hou er van. Die spoiler staat hem wel dik iig.

Groeten andre
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo

Acclaim

Bericht door Acclaim » ma okt 03, 2011 01:58

Vorige week heb ik de Acclaim eens gewassen, was erg nodig..
Toen ik daarmee bezig was bedacht ik me dat 1 van de kentekenverlichtingslampjes kapot was.. ben naar de winkel gegaan en heb ze als LED besteld (had ie niet op voorraad) ook meteen de voor-zijknippelichtlampjes, achterknipperlichtlampjes en de achterlicht/remlichtlampjes vervangen door LED's.

De mistlampen achter & de achteruitrijlampen vond ik niet zo nodig, aangezien die LED's nogal duur zijn en je deze lampen haast nooit gebruikt. Wel werkt 1 van de mistlampen achter niet, en het is niet het lampje... word nog ff zoeken binnenkort.

Anyway, nog ff wat foto's na het wassen vandaag:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ow, PS, de Honda Civic gaat er weer uit binnenkort, (omdat de motor niet in de Acclaim past) dus als iemand interesse heeft...

Plaats reactie