Acclaim stelt zich voor

In dit topic moet iedereen zichzelf even voorstellen. Dus wie ben je en wat voor Honda's heb je?
Acclaim

Acclaim stelt zich voor

Bericht door Acclaim » ma jan 31, 2011 12:02

Hallo allemaal

ik ben Leander uit Utrecht en ik heb sinds kort een Triumph Acclaim.
via marktplaats kwam ik Andre tegen en hij wees me op dit forum.
Aangezien ik zoveel mogelijk zelf doe aan mijn auto's, maar hier geen opleiding voor heb is dit een leuke site om informatie uit te wisselen!

Tot nu toe heb ik veel in Suzuki Alto's gereden, en dan voornamelijk het 1e type (1981-1985)
Ook heb ik een Swift cabrio GTi, een Baleno, een 323F en een AX GTi gehad, maar de jaren 80 Japanse auto's is waar mijn hart eigenlijk ligt!

Toen ik net m'n rijbewijs had hadden mijn ouders 2 Acclaims, een handgeschakelde en een automaat, beiden goudkleurig. Daar heb ik toen veel in gereden, maar die zijn op een gegeven moment verkocht.
Nu had ik een paar weken geleden de kans om een Acclaim te kopen (ze worden erg schaars) en het was nog de automaat die vroeger van ons was ook!

ik zal zsm foto's plaatsen

Er moetn nog wel het 1 en ander aan gebeuren, maar dar zal ik hier bijhouden

Sjupergrover
Berichten: 260
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:55

Bericht door Sjupergrover » ma jan 31, 2011 16:03

welkom!! voor de mensen die het niet weten, een Triump Acclaim is een Honda Ballade is een Civic Sedan.
In de Acclaim ligt dezelfde Honda 1.3 70 pk motor als in de Civic S.

In Engeland had je een tuner Avon, die turbosets en luxe interieurs in Acclaims inbouwde, erg zeldzaam.

http://www.aronline.co.uk/index.htm?avonaccf.htm
http://www.a222.co.uk/acclaim/turbo.html

Afbeelding
'79 Honda Civic 1200 Hondamatic
'79 VW T2b Westfalia camper
'05 VW T5 California camper

andregc
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 13:33
Locatie: Utrecht

welkom

Bericht door andregc » ma jan 31, 2011 17:40

hallo Leander,

leuk dat je jezelf hebt aangemeldt. Hoe meer zielen hoe meer vreugd. We hopen dat je acclaim een keer in het echt te aanschouwen is, want volgens mij zit er niemand bij de club met een triumph acclaim als ik het goed heb, dus we breiden langzaam ons auto spectrum uit.

Ik ben genieuwd naar de foto's.

groeten andre
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo

Brownie

Bericht door Brownie » ma jan 31, 2011 17:52

Hallo Leander,

Welkom op het forum.
Mijn eerste auto was een acclaim.
Super fijne wagen waar ik veel plezier van heb gehad.
Wees er maar zuinig op!

Gr,

Peter

Acclaim

Bericht door Acclaim » ma jan 31, 2011 18:06

bedankt voor het warme welkom!

@Sjupergrover: dat is 'm idd! alleen heb ik geen Avon versie helaas, ik denk niet dat die rondrijden in NL

@Andregc: ik ben wel van plan een keer naar een meeting te komen, kben ook erg benieuwd naar de Civic's en wat nu precies de verschillen zijn. We moeten ze eens naast elkaar zetten

@Brownie: idd hele fijne auto ;) en ik ben er zeker zuinig op, kheb er een lange tijd naar gezocht, en ik ben bang dat ik 1 van de laaste overlevende exemplaren in NL heb. dus hij gaat nooit meer weg!

Acclaim

Bericht door Acclaim » ma jan 31, 2011 18:11

hier zijn wat foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

zoals je op de foto's kan zien heeft ie hier en daar wat werk, maar het is goed te doen.

het 1e wat op de lijst staat is de remschijven + blokken voor, want die zijn vrij ver op (je voelt t stuur ook trillen bij het remmen) en de distributieriem + spanrol want dat is 6 jaar geleden voor het laatst gedaan.

andregc
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 13:33
Locatie: Utrecht

Leuk

Bericht door andregc » ma jan 31, 2011 23:39

hallo leander,

leuke wagen hoor, alles wat oud honda bloed heeft wordt hier meer dan welkom geheten. Zou heel leuk zijn als je je een keer voegt bij een bijeenkomst en dat we ze kunnen vergelijken. Mijn civic lijkt redelijk veel op jouw wagen, ook motorisch.

groeten andre
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo

Blackrix
Berichten: 1194
Lid geworden op: do sep 18, 2003 20:12
Locatie: De Kiel
Contacteer:

Bericht door Blackrix » wo feb 02, 2011 22:34

Welkom hier! De Acclaim had overigens niet standaard de 70 pk versie van het Civic blok, volgens mij is hij ook geleverd met de 60 PK versie van het Civic blok!

Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!

Acclaim

Bericht door Acclaim » wo feb 02, 2011 23:03

de Acclaim is geleverd in 3 uitvoeringen (HL, HLS en CD) 2 transmissies (5 speed handbak & Honda/Trio-matic) en maar met 1 motor voor alle types.
Dit is de Honda 1335cc met dubbele carborateur, 71pk

Dan heb je nog de Avon Acclaim, maar dit is een gewone Acclaim, die opgebouwd is door het bedrijf Avon. (Avon maakte normaal gesproken luxe versies van Jaguars enzo, een soort tunings bedrijf zoals AMG, Nismo, TRD, Spoon enz) in dit geval heeft ie een turbo die 'm 105 pk geeft, een spoiler, vinyl dak en two-tone lak.

Het volgende gaan jullie leuk vinden:
De Acclaim zou de redding moeten zijn van British Leyland. Doordat de laatste modellen die ze maakten niet erg betrouwbaar waren, hebben ze een afspraak gemaakt met Honda om onder de naam Triumph Acclaim een Honda uit te brengen. Dit omdat deze toen al bekend stonden om hun betrouwbaarheid!

steelpannetje

Bericht door steelpannetje » do feb 03, 2011 20:16

Dat is exact dezelfde als die mijn opa en oma altijd hadden!
Ook dezelfde kleur.
Ik zal eens kijken of ik er een foto van kan vinden.

Acclaim

Bericht door Acclaim » do feb 03, 2011 21:34

dat zou leuk zijn :D

hadden ze een automaat of een handgeschakelde?

steelpannetje

Bericht door steelpannetje » do feb 03, 2011 22:37

Dat weet ik eigenlijk niet.
kon wel eens een automaat zijn geweest.
Hij was wel luxe voor die tijd iig, electrische ramen kan ik mij nog wel herinneren.
Is volgens mij 2 of 3 jaar geleden naar de sloop gegaan... helaas.

Acclaim

Bericht door Acclaim » do feb 03, 2011 22:40

ai zonde

Schuttie

Bericht door Schuttie » vr feb 04, 2011 19:05

Toch jammer dat dat mooie h'tje niet op de gril staat. Maar dat mag het rijplezier niet drukken neem ik aan? Mijn ouders hebben de 3 deurs 83er civic waar dit model op gebasseerd is. Echt een hele fijne auto.

Acclaim

Bericht door Acclaim » ma mar 21, 2011 11:41

zo, tis ff geleden, maar ondertussen heb ik weer het 1 en ander aan het Claimpie gedaan:

radio ingebouwd
speakers in het dash vervangen door modernere (hier zaten ze nog in uit 1982 met 8 watt)
speakers in de hoedenplank gebouwd, met een mdf plank er tussen
achter/onder de achterbank en in de kofferbak alle beginnende roestplekjes bewerkt en bijgewerkt
mooi stukje tapijt in de kofferbak gelegd
Eco-meter op het dash geplaatst (vacuum meter)

ook heb ik geprobeerd de distributieriem & spanrol te vervangen, maar de krukas-poelie wilde met geen mogelijkheid los (wel een handig gat in het spatbord voor de luchtsleutel trouwens!) dus maandag gaat ie er voor naar de garage.

dat was 'm weer ff!

btw, misschien kom ik ook naar Zutphen de 17de

Plaats reactie