2 motorblokken, wie weet waarvan?
2 motorblokken, wie weet waarvan?
Hallo mannen,
ik heb een tweetal motorblokken liggen waar ik graag iemand anders gelukkig mee wil maken.
Ik hoef er niets voor te hebben, maar het is wel leuk als iemand me kan vertellen of ze inderdaad voor type 2 civic zijn en anders waarvoor wel? De koppen zitten er nog op. Verder heb ik er geen historie van oid.
Als iemand interesse heeft laat maar weten.
Blok 1
Blok 2
Maak me los, anders gaan ze de dumpster in.
Ze liggen in Hoogblokland, onder Vianen, daar ook graag afhalen, moet ik ook even daarnaartoe gaan, maar dat overleven we wel.
groeten andre
ik heb een tweetal motorblokken liggen waar ik graag iemand anders gelukkig mee wil maken.
Ik hoef er niets voor te hebben, maar het is wel leuk als iemand me kan vertellen of ze inderdaad voor type 2 civic zijn en anders waarvoor wel? De koppen zitten er nog op. Verder heb ik er geen historie van oid.
Als iemand interesse heeft laat maar weten.
Blok 1
Blok 2
Maak me los, anders gaan ze de dumpster in.
Ze liggen in Hoogblokland, onder Vianen, daar ook graag afhalen, moet ik ook even daarnaartoe gaan, maar dat overleven we wel.
groeten andre
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo
Ik zie EN1 & 4
Volgens wikilek.....
EN
The EN displaced 1,335 cc (1.335 L; 81.5 cu in). 8 valve head fitted on Civics in Australia, Canada, and also to the Triumph Acclaim / Honda Ballade. All Aluminum engine.
EN1 1980-1983 Wagons and Hatchbacks, single carb, 60 bhp (45 kW)
EN4 1981-1984 Triumph Acclaim, twin carb, 71 bhp (53 kW)
Volgens wikilek.....
EN
The EN displaced 1,335 cc (1.335 L; 81.5 cu in). 8 valve head fitted on Civics in Australia, Canada, and also to the Triumph Acclaim / Honda Ballade. All Aluminum engine.
EN1 1980-1983 Wagons and Hatchbacks, single carb, 60 bhp (45 kW)
EN4 1981-1984 Triumph Acclaim, twin carb, 71 bhp (53 kW)
Ik had even niet gezien dat Andre het topic was gestart. Wat weer een verwarring!henkkok schreef:dus je zoek alleen nokkenassen ?????
Ik zoek de nokkenas van de EN4, dit is een iets andere nokkenas van een Civic S. Samen met de dubbele carburateurs wel een leuke setje. Ik zoek overigens ook nog de handbak van de S en het complete schakelmechanisme van een Bolletje, inclusief pedalen e.d.
Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!
Weet je dit zeker,dat er verschil tussen het EB en EN blok qua nok profiel?Blackrix schreef:
Ik zoek de nokkenas van de EN4, dit is een iets andere nokkenas van een Civic S. Samen met de dubbele carburateurs wel een leuke setje. Ik zoek overigens ook nog de handbak van de S en het complete schakelmechanisme van een Bolletje, inclusief pedalen e.d.
Blackrix
Ik was het nog niet tegengekomen eigenlijk
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:55
Etarsa schreef:Ik zie EN1 & 4
Volgens wikilek.....
EN
The EN displaced 1,335 cc (1.335 L; 81.5 cu in). 8 valve head fitted on Civics in Australia, Canada, and also to the Triumph Acclaim / Honda Ballade. All Aluminum engine.
EN1 1980-1983 Wagons and Hatchbacks, single carb, 60 bhp (45 kW)
EN4 1981-1984 Triumph Acclaim, twin carb, 71 bhp (53 kW)
Ik heb de vraag over het verschil in nokkenassen op een ander forum gesteld.
hierbij het antwoord:
EN4 cam has longer duration than EB by 5 degrees.
It is the same timing as the GS spec cam, halfway between standard EB and RS from my research.
Pete
Een mooie opwaardering voor je bol dus!