Pagina 3 van 8

Geplaatst: zo dec 09, 2012 22:00
door minimonster
Vandaag het spruitstukje afgemaakt... Zo compact mogelijk... De buizen zijn niet helemaal gelijk van lengte... Maar die 3pk verlies neem ik graag op de koop toe.. De voorste balk hoeft nauwelijks aangepast worden. De uitlaat staat er nu tegenaan... één centimetertje moet er ingezaagd worden....

Marko

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: ma dec 10, 2012 16:36
door mielko
Alleen is deze uitlaat tegen alle wetten van een goede uitlaat.
Normaal zit cil 1 op cil 3,zodat de uitlaatslag van de 1 de andere cilinder de ander mooi meetrekt.

Geplaatst: ma dec 10, 2012 16:46
door minimonster
mielko schreef:Alleen is deze uitlaat tegen alle wetten van een goede uitlaat.
Normaal zit cil 1 op cil 3,zodat de uitlaatslag van de 1 de andere cilinder de ander mooi meetrekt.
Dat schreef ik al, maar deze moet zsm naar het rdw voor de wijziging.. Kan later nog altijd een keer over ;-)

Marko

Re:

Geplaatst: wo dec 26, 2012 14:59
door minimonster
Hier nog wat foto's.... De aerodeck motor neemt wat minder ruimte in, de voorste balk van het subframe hoeft slechts een kleine aanpassing te hebben.. Dit ter vergelijking met de D15 motor van de concerto..

Afbeelding


Ook de voorste motorsteun van de aerodeck moest er aan geloven. De plaatsing van de radiator kwam in het gevaar, dus de steun goed ingekort en samengesteld met de originele civic 150 steun.

Afbeelding

Inmiddels is de dans om de juiste aandrijfas begonnen.. Ze hebben zich allen verzamelt voor een juiste keuze.

Afbeelding

Om de civic 1500 homokineten niet de 122pk (ok Mielko: -20pk is ook nog goed :woow: ) voor te schotelen ben ik ook ff wat verschillende wiellagers aan het testen.
De wiellagers van een civic type III passen prima geperst in de fusee stukken. En kunnen dus met een civic type III naaf en aerodeck homokineet straks door het leven.
Gelijk weer een 4x100 conversie :toost: .. Het lager is wel hoger, maar nog prima in te klemmen!!

Afbeelding

Marko

Re: Re:

Geplaatst: zo dec 30, 2012 20:37
door minimonster
Vandaag een oplossing gevonden om de wiellagers te borgen...

In een civic type III zitten deze lagers met een circlipje geborgd. Ik heb nog nooit een ingeklemde circlip meegemaakt. Dit betekend dat de lagers ook helemaal niet verschuiven.
Ik heb ze met loctite geperst en een kervje in het lager geslepen... Om daarin een ringejte te drukken en met een imbus vastgezet..

Marko

Afbeelding

Afbeelding

Re: Civic 1976 10 jarige verjonging

Geplaatst: zo dec 30, 2012 23:59
door mielko
Ik vind het een prima oplossing!

Re: Civic 1976 10 jarige verjonging

Geplaatst: ma dec 31, 2012 14:38
door honda-henk
ja kan let je wel op dat je naaf er niet tegen aan komt gr henk

Re: Civic 1976 10 jarige verjonging

Geplaatst: ma dec 31, 2012 15:59
door minimonster
Dat heb ik tuurlijk al ff getest :zwaaien: Vandaar deze compacte oplossing. Ik had eerst een plaat bovenop het lager, maar dan komen de boutkoppen inderdaad in de knoop met de naaf..

Marko

Re: Civic 1976 10 jarige verjonging

Geplaatst: ma dec 31, 2012 22:31
door elwincrxlover
gaaf man!

Re: Civic 1976 10 jarige verjonging

Geplaatst: za jan 05, 2013 22:08
door minimonster
Vandaag weer lekker met de sjivik bezig geweest, ik wil het aantal vacuum slangen "wat" reduceren...
Ik heb het vacuum boxje vooraan op de foto al overboord.. Ook de ontsteking heeft geen vacuum vervroeging meer... Wordt nu allemaal door de injectie computer geregeld :shock: :shock:

Marko

Re: Civic 1976 10 jarige verjonging

Geplaatst: za jan 05, 2013 23:00
door Honda-ronny
mocht je nu na al dit reduceren toch nog vacuumslangen te kort komen dan kan ik je gratis speciale race vacuumslang aanbieden, uniek en niet in nederland verkrijgbaar, geperforeerde vacuumslang, dus laat het maar weten.

extra pekaatjes zijn altijd welkom toch?

Re: Civic 1976 10 jarige verjonging

Geplaatst: zo jan 06, 2013 10:28
door minimonster
Honda-ronny schreef:mocht je nu na al dit reduceren toch nog vacuumslangen te kort komen dan kan ik je gratis speciale race vacuumslang aanbieden, uniek en niet in nederland verkrijgbaar, geperforeerde vacuumslang, dus laat het maar weten.

extra pekaatjes zijn altijd welkom toch?

:woow: :woow: :woow: :woow: :woow:


Tuurlijk

Re: Civic 1976 10 jarige verjonging

Geplaatst: wo jan 09, 2013 09:45
door nico-b
Mooi weer een andere oplossing voor een 4X100 swap. Alleen komt het wiel nu wel iets verder naar buiten denk ik? of lijkt dit maar? zie de naaf ook niet op de foto staan.

Re: Civic 1976 10 jarige verjonging

Geplaatst: do jan 10, 2013 18:25
door redjdmpower
Gaaf project dit, ga ik met plezier volgen ;-)

Re: Civic 1976 10 jarige verjonging

Geplaatst: za jan 12, 2013 09:58
door minimonster
nico-b schreef:Mooi weer een andere oplossing voor een 4X100 swap. Alleen komt het wiel nu wel iets verder naar buiten denk ik? of lijkt dit maar? zie de naaf ook niet op de foto staan.
De naven zitten er ook nog niet in, ik heb de fusees net mooi in de RX gezet.
Maar ik zal het eens opmeten, maar ik verwacht dat als het al zo is, het niet meer is dan 2-3mm.

Marko