Pagina 2 van 8

Geplaatst: zo nov 25, 2012 21:43
door minimonster
Tuurlijk!!

Ik heb vanmiddag het concert-tje uitgebouwd en de a20 op zijn plaats gehangen om ff te passen..

Afbeelding

D'r mogen wel weer een paar steuntjes gemaakt worden, maar dit ziet er niet erg ingewikkeld uit... als zeg ik het zelf...

Marko

Geplaatst: zo nov 25, 2012 23:38
door Blackrix
En dan ben ik al blij dat ik vanmiddag de trap in de eerste laag kleurlak heb staan...... ;-)

Blackrix

Geplaatst: ma nov 26, 2012 08:57
door nico-b
Leuk, ben wel benieuwd hoe dat rijdt? Wat trekkracht zal het wel goed zijn maar vooral hoe het stuurd en wat het weggedrag is.
Weet je wat het gewichtsverschil tussen de motorblokken?

Geplaatst: wo nov 28, 2012 22:04
door minimonster
nico-b schreef:Leuk, ben wel benieuwd hoe dat rijdt? Wat trekkracht zal het wel goed zijn maar vooral hoe het stuurd en wat het weggedrag is.
Weet je wat het gewichtsverschil tussen de motorblokken?
De 1500 is standaard van gietijzer, de accord motor ook. Het blok is even groot, maar de krukas is dikker en de versnellingsbak heeft een versnelling meer. Ik denk dat het gewichts verschil niet zo groot is als van mijn andere bol..

Die ging van 1200 alu naar 1600 gietijzer .. en ik moet zeggen dat hij niet of nauwelijks anders de bocht in stuurt...

Marko

Geplaatst: ma dec 03, 2012 10:09
door nico-b
Ok dus niet echt merkbaar. Weet jij het verschil in gewicht tussen een 1200 en 1500? Aangezien je ze beide hebt ben ik wel benieuwd wat het verschil is wat op kenteken staat.
De 1500 is standaard van gietijzer, de accord motor ook. Het blok is even groot, maar de krukas is dikker en de versnellingsbak heeft een versnelling meer. Ik denk dat het gewichts verschil niet zo groot is als van mijn andere bol..

Die ging van 1200 alu naar 1600 gietijzer .. en ik moet zeggen dat hij niet of nauwelijks anders de bocht in stuurt...

Geplaatst: ma dec 03, 2012 10:13
door minimonster
Verschil 1200 en 1500 is minder interesant:

De 1500 is een vierdeurs en de hele carrosorie is 9 cm langer ..

De 1200 is van 698 kilo naar 791 kilo gegaan. En daarbij is de motor gewisseld en een 53 liter LPG tank toegevoegd...

Marko

Geplaatst: ma dec 03, 2012 16:31
door nico-b
minimonster schreef:Verschil 1200 en 1500 is minder interesant:

De 1500 is een vierdeurs en de hele carrosorie is 9 cm langer ..

De 1200 is van 698 kilo naar 791 kilo gegaan. En daarbij is de motor gewisseld en een 53 liter LPG tank toegevoegd...

Marko
Was effe het verschil tussen 3-deurs en 5-deurs vergeten :D
Nu werd ik toch nieuwschierig ben even gaan zoeken. Verschil tussen 3-deurs en 5-deurs is 35KG.(bron kentekengewicht)

Geplaatst: ma dec 03, 2012 16:40
door minimonster
nico-b schreef:
minimonster schreef:Verschil 1200 en 1500 is minder interesant:

De 1500 is een vierdeurs en de hele carrosorie is 9 cm langer ..

De 1200 is van 698 kilo naar 791 kilo gegaan. En daarbij is de motor gewisseld en een 53 liter LPG tank toegevoegd...

Marko
Was effe het verschil tussen 3-deurs en 5-deurs vergeten :D
Nu werd ik toch nieuwschierig ben even gaan zoeken. Verschil tussen 3-deurs en 5-deurs is 35KG.(bron kentekengewicht)
Maar de 4-drs dan? ...

De 3-drs en 5-drs zijn beiden 1200's toch?...

Ik zal zo de manual wel ff erbij pakken... Staat ook het gewicht van de blokken in meen ik...

Marko

Geplaatst: ma dec 03, 2012 16:56
door minimonster
minimonster schreef:
nico-b schreef:
minimonster schreef:Verschil 1200 en 1500 is minder interesant:

De 1500 is een vierdeurs en de hele carrosorie is 9 cm langer ..

De 1200 is van 698 kilo naar 791 kilo gegaan. En daarbij is de motor gewisseld en een 53 liter LPG tank toegevoegd...

Marko
Was effe het verschil tussen 3-deurs en 5-deurs vergeten :D
Nu werd ik toch nieuwschierig ben even gaan zoeken. Verschil tussen 3-deurs en 5-deurs is 35KG.(bron kentekengewicht)
Maar de 4-drs dan? ...

De 3-drs en 5-drs zijn beiden 1200's toch?...

Ik zal zo de manual wel ff erbij pakken... Staat ook het gewicht van de blokken in meen ik...

Marko

1200 blok incl 2-SP bak 128 kilo
1500 blok incl 2-SP bak 158 kilo

Nu nog even speuren naar de aerodeck motor ;-)

Geplaatst: ma dec 03, 2012 17:57
door honda-henk
speuren naar de Aerodeck motor ?? volgens mij zat hij zaterdag nog in de civic toch gr henk

Geplaatst: ma dec 03, 2012 19:07
door nico-b
1200 blok incl 2-SP bak 128 kilo
1500 blok incl 2-SP bak 158 kilo

30KG verschil maar had eigenlijk meer verwacht.

Geplaatst: vr dec 07, 2012 19:20
door Honda-ronny
he een A20A4 motor

de lekkerste motoren die er zijn !

Geplaatst: vr dec 07, 2012 21:35
door minimonster
Was weer een productief weekje...

Op de foto van de Amerikaan zag ik dat hij de originele civic motorsteun bij de distributieriem gebruikt.
En omdat ik mijn blauwe 1500 reeds voorzien had van steunen voor de concerto motor ben ik eerst ff geswitched naar een andere auto. Ik heb immers nog een andere 1500 body..

Na een dagje puzzelen ben ik er achter gekomen dat de originele steun wel te gebruiken is, maar dan hangt de motor erg laag... Ik gebruik ook nog 'ns een automaat aan de aerodeck motor... Die is net een slagje groter.....

Dus.... terug naar de blauwe 1500....want als ik dan toch zelf steunen moet maken kan dat beter direct in de uiteindelijke auto....

Vandaag alle concerto steunen verwijdert en de aerodeck motor wederom in de bol gehangen... Aan de voorkant van de bak heb ik de originele aerodeck steun kunnen behouden. Aan de achterzijde heb ik een 1500 steun gebruikt en deze 7 cm opgehoogd. Hierdoor staat de hele motor netjes in de motor ruimte.. Heb nog een 5cm ruimte onder de motorkap ;-) ... lijkt me genoeg.

Komend weekend een aerodeck aansnijden om de laatste steun te kunnen maken.... En een uitlaat spruitstukje vouwen... want het wordt wel krap allemaal...

Binnenkort maar weer 'ns wat fotootjes schieten ...

@Ronny... het is inderdaad een A20A4 motortje.... met pas één tonnetje op de teller.... die kan nog wel ff mee...

Marko

Geplaatst: za dec 08, 2012 20:16
door minimonster
Nog ff een paar fotootjes van afgelopen week..

Vandaag een aerodeck aangesneden voor een motorsteun... En een spruitstuk aan het verbouwen... Dat gietijzeren spruitstuk is alleen maar gewicht...

Marko

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: za dec 08, 2012 20:30
door Gekke Gerritje
man, man, man!!!!!!!!!!!