Motul Civic, BEAT, Crx EE8, Crx ED9, Civic EG4

In dit topic moet iedereen zichzelf even voorstellen. Dus wie ben je en wat voor Honda's heb je?
Plaats reactie
Dickiecrx-vt

Motul Civic, BEAT, Crx EE8, Crx ED9, Civic EG4

Bericht door Dickiecrx-vt » do jun 30, 2011 18:38

Tijd voor een nieuw topic!
Er is nogal wat gebeurt :D

Naam : Dick
Leeftijd : 30 jaar.
1ste Automonteur en APK keurmeester bij Toyota Dealer.
Bestuurslid Civic Club Holland, afd. Meetings en Evenementen.


Onze auto's

- Crx EE8.
- Motul Civic.
- witte Civic EG.
- Rode Crx ED9.
- Honda BEAT.

Filmpje op Assen.
http://www.youtube.com/watch?v=NmFIapijoD0

het begon met een goedkoop en zeer betrouwbare auto voor woon ,werk verkeer. ik ging opzoek naar een gen 3 civic , mn eerste auto was ook een gen 3 civic.
ik vond hem snel op internet en de dag erna opgehaald.

na wat internetsurfen kwam ik fotoos tegen van een Mugen civic gen 3 en het leek me een uitdaging om dit van mn eigen civicje te gaan maken.
met Pasen (2007)was het zover. de civic werd in de Mugen kleuren gespoten. de stickers hebben we zelf uitgemeten, laten printen en zelf geplakt. ook hebben we zelf een custum sidepipe gemaakt enz..
we zijn nu een jaar verder en de civic is bijna af.. nou ja af. een auto is nooit klaar.

ik heb via verschillende internetforums over de hele wereld veel informatie gekregen over technische, motorische dingen.
zo heb ik alle specificaties van de Mugen Civic.
Ook ben ik regelmatig op het circuit te vinden om de CIvic lekker uit te laten :D

Op 10 September 2010 ben ik getrouwd met mn vriendin Jinske, die ook Honda rijd ( de rode ED9)
Onze trouwauto was Bobby, onze Honda BEAT. Deze bijzondere Honda hebben we zelf geimporteerd en ook deze auto heeft een verhaal... :)
Op dit moment zijn er 5 in Nederland.
De Honda BEAT is alleen verkocht in Japan.
Deze is uit '91. We hebben de auto zelf in Engeland gekocht en naar Nederland gereden.
Een week later stond de BEat bij de souiter voor een frisse laag verf omdat de Beat er 100% goed uit moest zien voor onze bruiloft.

Specs en het hele verhaal kan ik jullie wel vertellen als het moet. :D



CRX EE8

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Motul CIvic
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

de ORIGINELE Civic.
Afbeelding
Afbeelding

Civic EG daily drive.
Afbeelding



De CRX ED9.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Honda "Bobby" BEAT.

Afbeelding


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Dickiecrx-vt op do jun 30, 2011 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Dickiecrx-vt

Bericht door Dickiecrx-vt » do jun 30, 2011 18:41

Het begon als een mooie dag.
Na het druk opbouwen van het Honda Plaza en de Beat op het podium zetten, heb ik me gehaast naar de inschrijving en keuring voor Time Attack.
De keuring verliep erg netjes en snel!
De Civic was er klaar voor.
Pro Street... Civic's met 200 pk en meer! Ik ben er klaar voor om me te bewijzen in deze klasse!
Finale rijden word het zeker niet, Maar laatste ook niet!
Overall aan en de baan op en wachten op groen licht.
Zoals altijd toch wat gespannen en na een paar keer zuchten alles laten gaan.
Nog even een schietgebedje en we kunnen..

De eerste ronde erg rustig aan gedaan en daarna steeds iets sneller.
Alles ging goed, maar de Civic was wat zenuwachtig en had duidelijk te weinig benzine waardoor ie inhield bij het uitkomen van een bocht.. Dat deed de Civic alleen maar in 1 bepaalde bocht voor de Audi S-bocht. De Civic was duidelijk te licht..

Helaas ging het iets anders dan verwacht..
Bij het aanrijden van de Hugenholtz-bocht remmen, terug naar 3, +-110km/uur, half gas erop, haalde ik netaan de bocht niet en kwam met het linkerachterwiel naast de curbstones.. De achterkant brak uit door het mulle zand. Civic volledig dwars.. In een flits trapte ik vol op de rem en hield het stuur goed vast want ik zag dat ik terug op het asvalt glee en hoopte zo optijd stil te staan. Helaas volgde er een doffe klap. De linkervoorkant pakte de bandenstapel en rolde achteruit. Meteen probeerde ik de motor te starten want ik stond op een erg gevaarlijke plek!
Snel naar de overkant en probeerde rustig terug naar de pitstraat te rijden.
Gelukkig stond het stuur niet scheef en de auto trok ook niet naar links of naar rechts.
Op dat moment gaat er van alles door je heen..
Shit.. schade.. jeetje wat een camera's, .auto rijd nog.. valt mee, stukje ducktape en rijden maar..
Helaas was er iets meer aan de hand..
Ik reed de pitstraat in en meteen kwamen Ralph en Jesper aanrennen.
Aan hun reactie te zien was het erger als ik had verwacht en durfde niet echt uit te stappen..
Toch maar kijken.. Ronnie de Wilde was duidelijk geschrokken en schoot te hulp.
Ook kwam meteen de Spreker aan om te vragen af alles goed was, gelukkig stuurde de mensen om me heen de vriendelijke man weg en had daar begrip voor.
Snel de auto in de pitbox duwen.
Zweet afvegen, even rustig worden en de schade bekijken. Op dat moment kwam ook de Civic van Petroworkz binnen.. Helaas was daar de aandrijfas van kapot.
We hebben meteen de bumper en alle kapotte delen van de Motul afgehaald en de schade valt mee.
Radiateur lek, koplamp, stadslicht, knipperlicht stuk. plaat tussen koplampen krom, bumpersteunen afgescheurd, en een klein gedeelte krom van het voorfront waar de bumpersteun op zit.. zeker te repareren!
Na iets meer dan een uur kreeg ik flink last van mn nek en schouders, dus maar even langs de EHBO. Dat duurde wel even.. werd goed onderzocht. Op dat moment hoorde ik dat er iets mis was gegaan op de baan. De kwalificatie van de Pro Klasse was aan de gang en er was iets gebeurt op het Scheivlak.
10 minuten later kwam Machiel binnen op de EHBO...
Dat was ook even schrikken en wist even niet goed wat er nou gebeurde.. Het werd een rare dag..
Na veel mensen gesproken te hebben ging het toch steeds meer pijn doen, gelukkig zakte de pijn later op de dag in mn nek en schouders, maar mn rug had duidelijk een klap gehad.
Maandagochtend ging redelijk, had wel wat last met het terugrijden maar de Beat heeft goed voor me gezorgd.
Nu ben ik thuis en ook nog eens bij de dokter geweest en ik moet me rustig houden..
Mn nek, rug en schouders zijn nog erg gevoelig en heb soms last van pijnscheuten..

Al met al heb ik heel veel geluk gehad.
De schade valt mee aan de Civic. Ik bedacht me dat ik nog een voorbumper heb liggen!
Geen nood, de Civic word weer als vanouds!
Je houd altijd in je achterhoofd dat dit soort dingen kunnen gebeuren, helaas gebeurt het ook..
Een kleine fout op Zandvoort kan slecht aflopen.
Ik ben zeker geschrokken en baal goed van de schade.
Gelukkig zat de stoel goed vast en zat ik erg strak in de gordels, helaas geen nekbrace om, dat had veel gescheeld denk ik. Ik ga ook voorleggen om een nekbrace verplicht te stellen voor Time Attack.

Het ergste vond ik nog dat Jinske, mn vrouw, niet kon vrijrijden in mn Civic.. Ze had zich er zo op verheugd.. Dank je dat je altijd voor me klaarstaat!

Vanaf het moment dat ik de schade zag ben ik klaar met Time Attack en de zal de Civic niet meer te zien zijn op de baan. Het zal ook wel even duren voor de schade gerepareerd is en alles is gespoten en bestickerd..
Maar, ik geef niet op! Voor je het weet hoor je de Motul Civic weer zn rondjes rijden!
Het blijft kriebelen..

Toch mn tijd verbeterd.. 2.16... op Zandvoort.. You go Motul!

Als iemand foto's of filmpjes van de crash heeft, laat het me weten of post ze..

Heb 1 filmpje gevonden.. Ik rij langs en even later ( bij 50sec ) hoor je piepende banden..
De reacties van het publiek toe ik weer wegreed gaf me kippevel...
http://www.youtube.com/watch?v=R7qXqyfe ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding



Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Etarsa

Bericht door Etarsa » do jun 30, 2011 18:45

Leuke verzameling ! Welkom ;-)

andregc
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 13:33
Locatie: Utrecht

Hey dicky,

Bericht door andregc » vr jul 01, 2011 14:18

Niet verkeerd wat je allemaal aan het doen bent.

Jammer van je type 3, maar die fiks je wel weer.

we hopen je morgen te zien in Gemert. De tijden om af te spreken staan in de meeting topic iets eerder.

groeten andre
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo

Me-Edition

Bericht door Me-Edition » vr jul 01, 2011 22:52

Wow die EE8 is echt super!!

Ik heb zelf een EE8 voor ovalracing..

GR,

Me-Edition

Bericht door Me-Edition » za jul 02, 2011 22:36

Afbeelding

ik hier nr 18

Plaats reactie