Klepseals inlaat vervangen
Klepseals inlaat vervangen
Hallo mannen,
mijn bolletje rijdt als een jonge god, maar heeft hierbij wel wat olieconsumptie verschijnselen. Bij enigszins doortrekken heeft ie een redelijke blauwe walm aan de achterzijde.
Dit kan natuurlijk algehele slijtage zijn, maar ik begin maar eens met de klepseals van de inlaat te vervangen als dit niet te lastig is (waarom zitten die dingen eigenlijk alleen op de inlaat?)
Vraag: Wat is de handigste manier. Moet de kop eraf? of alleen de nokkenas, of ook deze niet. Zo'n tang hebben we? En hoe hou je de klep omhoog als je de klepveer indrukt (luchtdruk via bougiesgat?).
Kun je de klep op de zuiger laten zakken als je de veren los hebt of valt ie dan te ver naar binnen door de geleider (niet ideaal).
Wie weer er een handig manier om dit te doen. In de handboeken staat het allemaal als de kop eraf is. Als beloning zal ik het netjes op de foto zetten en op het forum plaatsen zodat latere slachtoffers er iets aan hebben.
Ik hoor het wel.
groeten andre
mijn bolletje rijdt als een jonge god, maar heeft hierbij wel wat olieconsumptie verschijnselen. Bij enigszins doortrekken heeft ie een redelijke blauwe walm aan de achterzijde.
Dit kan natuurlijk algehele slijtage zijn, maar ik begin maar eens met de klepseals van de inlaat te vervangen als dit niet te lastig is (waarom zitten die dingen eigenlijk alleen op de inlaat?)
Vraag: Wat is de handigste manier. Moet de kop eraf? of alleen de nokkenas, of ook deze niet. Zo'n tang hebben we? En hoe hou je de klep omhoog als je de klepveer indrukt (luchtdruk via bougiesgat?).
Kun je de klep op de zuiger laten zakken als je de veren los hebt of valt ie dan te ver naar binnen door de geleider (niet ideaal).
Wie weer er een handig manier om dit te doen. In de handboeken staat het allemaal als de kop eraf is. Als beloning zal ik het netjes op de foto zetten en op het forum plaatsen zodat latere slachtoffers er iets aan hebben.
Ik hoor het wel.
groeten andre
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo
klep seals
beste andre
was erg gezellig gistermiddag
even betreffende je klep seals volgens mij bescheiden mening
is zowel de inlaat klep als de uitlaat klep
zijn voorzien van klep seals zo ja dan beide exemplaren wel vervangen
o ja denk je nog even om de richting aanwijzer
gr jan
was erg gezellig gistermiddag
even betreffende je klep seals volgens mij bescheiden mening
is zowel de inlaat klep als de uitlaat klep
zijn voorzien van klep seals zo ja dan beide exemplaren wel vervangen
o ja denk je nog even om de richting aanwijzer
gr jan
Laatst gewijzigd door woody op di aug 24, 2010 07:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb toen de zuiger gewoon in bdp gezet,en met zo'n speciale tang de borging los gehaalt.Als de klep zakt blijft hij gewoon bereikbaar om hem weer te borgen.
Ik heb ook alle 4 de klepseals gemonteerd,die op de uitlaat hebben geen borg geultje,maar blijven prima zitten.
Waarom alleen op de inlaat normaal?Tja,er zijn merken uit die tijd die er helemaal geen hadden :-)
Ik heb ook alle 4 de klepseals gemonteerd,die op de uitlaat hebben geen borg geultje,maar blijven prima zitten.
Waarom alleen op de inlaat normaal?Tja,er zijn merken uit die tijd die er helemaal geen hadden :-)
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:55
klep seals
beste andre
als je de zuiger in zijn bovenste dode punt zet ( b.d.p )
en er voor zorgt dat zowel de inlaat klep / uitlaat klep gesloten staat
en je zet dan geleidelijk via een drukmeter ( manometer )
luchtdruk op de zuiger
dan blijft de zuiger in zijn bovenste dode punt staan
door de luchtdruk welke nu in de cilinder desbetreffende heerst
kunnen de kleppen niet naar beneden vallen
maar misschien kun het ook zo doen zoals mielko het zegt
succes andre
p.s mocht je hulp nodig hebben om deze reparatie uit te voeren .
dan weet je me te vinden
gr jan
als je de zuiger in zijn bovenste dode punt zet ( b.d.p )
en er voor zorgt dat zowel de inlaat klep / uitlaat klep gesloten staat
en je zet dan geleidelijk via een drukmeter ( manometer )
luchtdruk op de zuiger
dan blijft de zuiger in zijn bovenste dode punt staan
door de luchtdruk welke nu in de cilinder desbetreffende heerst
kunnen de kleppen niet naar beneden vallen
maar misschien kun het ook zo doen zoals mielko het zegt
succes andre
p.s mocht je hulp nodig hebben om deze reparatie uit te voeren .
dan weet je me te vinden
gr jan
klepseals
hallo allemaal
De functie van klep seals; Als je tijdens het rijden het gas loslaat ontstaat er een behoorlijke onderdruk in het inlaattraject, dus ook bij de inlaatklep.
Wanneer de motor een beetje versleten is zuig je dus olie langs de steel van de inlaatklep, gevolg is zwarte rook uit de uitlaat.
De seals voorkomen dus dat er olie langs de klepsteel gezogen wordt.
Helaas verharden de seals na verloop van tijd waardoor je ze moet vervangen.
Je kunt de seals vervangen zoals Mielko het zegt, zuiger in BDP.
Ik zou er alleen geen luchtdruk op zetten want dan word de zuiger weer naar beneden gedrukt, en dat wil je nu juist niet.
Ik hoop dat dit voldoende uitleg is
groeten
janneman
De functie van klep seals; Als je tijdens het rijden het gas loslaat ontstaat er een behoorlijke onderdruk in het inlaattraject, dus ook bij de inlaatklep.
Wanneer de motor een beetje versleten is zuig je dus olie langs de steel van de inlaatklep, gevolg is zwarte rook uit de uitlaat.
De seals voorkomen dus dat er olie langs de klepsteel gezogen wordt.
Helaas verharden de seals na verloop van tijd waardoor je ze moet vervangen.
Je kunt de seals vervangen zoals Mielko het zegt, zuiger in BDP.
Ik zou er alleen geen luchtdruk op zetten want dan word de zuiger weer naar beneden gedrukt, en dat wil je nu juist niet.
Ik hoop dat dit voldoende uitleg is
groeten
janneman