WIE IS MIELKO
Re: WIE IS MIELKO
Klein updateje maken.
Omdat ik heel lang met het idee loop om eens een ander uitlaatspruitstuk te maken ,eindelijk maar eens wat rvs besteld.
Blijft duur ,kopen
Ik vind zelf heel mooi wanneer de buizen eerst heel recht uit het blok komen,in plaats van direct naar beneden,dus dat was het plan.
Omdat ik eerst flenzen moest maken ,heb ik in een nachtdienst een paar nieuwe rvs gemaakt uit een groot stuk rvs plat.Gewoon aftekenen met stift,en een haakse slijper .
Omdat ik niet de juiste boor op het werk had,moest ik thuis nog een gat boren 34MM
Omdat het in de freesbank gewoon stabieler is het daar maar in gedaan.
Nu eerst passen !
Gaaf! vind ik zelf
Toen op een nachtdienst maar Y-sprongen gemaakt.
Van 34MM naar 40MM
En een Y-sprong 40MM naar 50MM ongeveer
Omdat ik laste zonder backing gas,krijg je binnenin altijd wat las pukkels,deze moesten natuurlijk wel weg gefreest worden met een stiffreesje.Zo min mogelijk weerstand!
Toen de kids op de noodopvang waren kon ik eindelijk weer eens wat doen!
Oude uitlaat er af,
En dan maar gewoon beginnen
Maar dan......dan moet je nog cilinder 1 en 4 samen zien te krijgen,en 2 en 3 . ai ai ai ,das moeilijk......
Helaas ,mislukt.Zo handig ben ik nou ook weer niet met pijp fitten.
Dan maar anders ...opnieuw beginnen..
Zoals je ziet ,ik ben geen lasser niet alle lassen zijn mooi vind ik.maar ja .Liever zlef doen,en er van leren,dan uitbesteden en moeten betalen
Dan de middelste cilinders,die beginnen nu pas vorm te krijjgen.
Dat komt de volgende dag dat de kids op school zitten,want volgens mij heb ik vanavond gehoord dat de scholen weer open gaan
Tot de volgende update
Omdat ik heel lang met het idee loop om eens een ander uitlaatspruitstuk te maken ,eindelijk maar eens wat rvs besteld.
Blijft duur ,kopen
Ik vind zelf heel mooi wanneer de buizen eerst heel recht uit het blok komen,in plaats van direct naar beneden,dus dat was het plan.
Omdat ik eerst flenzen moest maken ,heb ik in een nachtdienst een paar nieuwe rvs gemaakt uit een groot stuk rvs plat.Gewoon aftekenen met stift,en een haakse slijper .
Omdat ik niet de juiste boor op het werk had,moest ik thuis nog een gat boren 34MM
Omdat het in de freesbank gewoon stabieler is het daar maar in gedaan.
Nu eerst passen !
Gaaf! vind ik zelf
Toen op een nachtdienst maar Y-sprongen gemaakt.
Van 34MM naar 40MM
En een Y-sprong 40MM naar 50MM ongeveer
Omdat ik laste zonder backing gas,krijg je binnenin altijd wat las pukkels,deze moesten natuurlijk wel weg gefreest worden met een stiffreesje.Zo min mogelijk weerstand!
Toen de kids op de noodopvang waren kon ik eindelijk weer eens wat doen!
Oude uitlaat er af,
En dan maar gewoon beginnen
Maar dan......dan moet je nog cilinder 1 en 4 samen zien te krijgen,en 2 en 3 . ai ai ai ,das moeilijk......
Helaas ,mislukt.Zo handig ben ik nou ook weer niet met pijp fitten.
Dan maar anders ...opnieuw beginnen..
Zoals je ziet ,ik ben geen lasser niet alle lassen zijn mooi vind ik.maar ja .Liever zlef doen,en er van leren,dan uitbesteden en moeten betalen
Dan de middelste cilinders,die beginnen nu pas vorm te krijjgen.
Dat komt de volgende dag dat de kids op school zitten,want volgens mij heb ik vanavond gehoord dat de scholen weer open gaan
Tot de volgende update
CRX Del-Sol--------- PC50 ------------FIAT ducato Frankia 530
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35
Re: WIE IS MIELKO
Hoi Mielko.
Dat wordt zeker netjes. Mag jij zulke dingen doen in de nachtdienst? Voor je eigen beunen, of omdat er dan toch geen bazen zijn.
Grt Roland
Dat wordt zeker netjes. Mag jij zulke dingen doen in de nachtdienst? Voor je eigen beunen, of omdat er dan toch geen bazen zijn.
Grt Roland
Re: WIE IS MIELKO
Ik ben Operator.
Dus eigenlijk ben ik er ben ik er voor als er een storing is in de fabriek. En dat de fabriek rustig en prima draait.
Wanneer de fabriek zijn werk doet, heb ik tijd voor mijzelf
Rennen of stilstaan is mijn werk
Dus eigenlijk ben ik er ben ik er voor als er een storing is in de fabriek. En dat de fabriek rustig en prima draait.
Wanneer de fabriek zijn werk doet, heb ik tijd voor mijzelf
Rennen of stilstaan is mijn werk
CRX Del-Sol--------- PC50 ------------FIAT ducato Frankia 530
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35
Re: WIE IS MIELKO
Goedemiddag mielko, leuk om te zien dat je nog steeds met de honda's bezig ben! Ik heb toevallig zeer recent een type 3 van 1987 gekocht. Maar een type 1 en 2 voor erbij lijkt me ook erg leuk.
Ik zag ergens in het begin van je topic een b16 vliegwiel op de foto, dat lijkt de mijne wel. Je hebt jaren terug een vliegwiel voor mn b16 afgedraaid etc die zo licht mogelijk moest worden. Hier rijdt ik nog steeds mee
Groetjes arnold
Ik zag ergens in het begin van je topic een b16 vliegwiel op de foto, dat lijkt de mijne wel. Je hebt jaren terug een vliegwiel voor mn b16 afgedraaid etc die zo licht mogelijk moest worden. Hier rijdt ik nog steeds mee
Groetjes arnold
Re: WIE IS MIELKO
Gaaf
Er moeten ik Nederland heel wat bewerkte vliegwielen van mij rond rijden. Goed om te horen dat er nog goed gebruik van gemaakt word
Misschien een ouwetje ombouwen naar B-serie?
Dan doe ik je vliegwiel wel weer lichter maken
CRX Del-Sol--------- PC50 ------------FIAT ducato Frankia 530
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35
Re: WIE IS MIELKO
Ja dat geloof ik graag idd ik denk er wel over om mn 3e generatie te swappen maar ik weet nog niet voor wat plus ik wil het wel betrouwbaar en enigzins zuinig houden dus niet al te veel opvoeren het is mn woon werk verkeer auto vandaar
Re: WIE IS MIELKO
Het spruitstuk raakt weer wat verder,ik ben bijna tot de middenpijp.
Alles zit nog steeds alleen gehecht,maar dat duurt niet lang meer .
Om het hele ding toch makkelijker te kunnen monteren ,2 moffen gedraait die straks een "slip-on" maken..
Dan ook een EB1 cilinderkop uitelkaar gehaald om netjes te maken.
Met wat restjes hout,en stukje pijp kun je met de meest simpele kolomboor machine de schotels indrukken en de halve maantjes
verwijderen.
Dan had ik een partijtje gekocht met onderdelen ,waar ook een zakje nieuwe kleppen in zat .
Helaas vraag ik mij af of de juiste kleppen in het juiste zakje zaten.
De diameter is verschillen, 28mm tov 32mm van de kleppen die in mijn kop zit .
Daarna de kop mee genomen naar mijn werk om de kop weer te nat-stralen .Dat knapt altijd op
Ook ligt hier het spruitstuk wat nog afgelast moet worden in een fixatie,in de hoop dat hij niet aan alle kanten krom trekt.
Alles zit nog steeds alleen gehecht,maar dat duurt niet lang meer .
Om het hele ding toch makkelijker te kunnen monteren ,2 moffen gedraait die straks een "slip-on" maken..
Dan ook een EB1 cilinderkop uitelkaar gehaald om netjes te maken.
Met wat restjes hout,en stukje pijp kun je met de meest simpele kolomboor machine de schotels indrukken en de halve maantjes
verwijderen.
Dan had ik een partijtje gekocht met onderdelen ,waar ook een zakje nieuwe kleppen in zat .
Helaas vraag ik mij af of de juiste kleppen in het juiste zakje zaten.
De diameter is verschillen, 28mm tov 32mm van de kleppen die in mijn kop zit .
Daarna de kop mee genomen naar mijn werk om de kop weer te nat-stralen .Dat knapt altijd op
Ook ligt hier het spruitstuk wat nog afgelast moet worden in een fixatie,in de hoop dat hij niet aan alle kanten krom trekt.
CRX Del-Sol--------- PC50 ------------FIAT ducato Frankia 530
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35