Ojee, ik hoor er bijna niet meer bij... (Was :Yes!!!! Ik hoor er weer bij.)
- Gekke Gerritje
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
- Locatie: West-Terschelling
Re: Yes!!!! Ik hoor er weer bij.
Haha, krukaspoelie is ook goed maar ze heeft i.i.g. 2 strepen/inkepingen dus mijn vraag aan een ieder, welke moet ik hebben.
Als ik trouwens het huis draai als ze loopt veranderd er eigenlijk weinig aan de loop.
Als ik trouwens het huis draai als ze loopt veranderd er eigenlijk weinig aan de loop.
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
Re: Yes!!!! Ik hoor er weer bij.
Nog niet gelukt daar met afstellen?
Je zal het eerste streepje moeten hebben zo uit mijn hoofd. Normaal gesproken moet je wel horen dat de motor anders gaat lopen als je aan de verdeler draaid. Anders afstellen met controle lampje op de bobine en verdeler zo draaien dat het lampje net uit gaat dan zit voor 90% op het juiste ontstekingstijdstip en moet hij gewoon goedlopen. ( of er zijn nog andere zaken die niet goed zijn?)
Je zal het eerste streepje moeten hebben zo uit mijn hoofd. Normaal gesproken moet je wel horen dat de motor anders gaat lopen als je aan de verdeler draaid. Anders afstellen met controle lampje op de bobine en verdeler zo draaien dat het lampje net uit gaat dan zit voor 90% op het juiste ontstekingstijdstip en moet hij gewoon goedlopen. ( of er zijn nog andere zaken die niet goed zijn?)
daily:
CR-V diesel
hobby:
civic 78
S800 coupe 68
civic 77 trackday car
S800 cabrio 67 projekt
CR-V diesel
hobby:
civic 78
S800 coupe 68
civic 77 trackday car
S800 cabrio 67 projekt
- Gekke Gerritje
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
- Locatie: West-Terschelling
Re: Yes!!!! Ik hoor er weer bij.
Hoi Nico,
Ze loopt weer maar wel onregelmatig, omdat ik niet wist welk streepje ik moest hebben was ik er tussen gaan zitten.
Vanmiddag ga ik de linker pakken en nog eens kijken of er een kenteken op het onstekingshuis zit om de rotor ook goed te zetten, nu is het een beetje goochelen of ze precies op cilinder 1 uitkomt.
Tja, ik kan de condensator op het huis nog vervangen en de bobine. Kabels, bougies, verdelerkap, rotor en condensator bij de bobine zijn nieuw.
Ze loopt weer maar wel onregelmatig, omdat ik niet wist welk streepje ik moest hebben was ik er tussen gaan zitten.
Vanmiddag ga ik de linker pakken en nog eens kijken of er een kenteken op het onstekingshuis zit om de rotor ook goed te zetten, nu is het een beetje goochelen of ze precies op cilinder 1 uitkomt.
Tja, ik kan de condensator op het huis nog vervangen en de bobine. Kabels, bougies, verdelerkap, rotor en condensator bij de bobine zijn nieuw.
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
- Gekke Gerritje
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
- Locatie: West-Terschelling
Re: Yes!!!! Ik hoor er weer bij.
Wat een kutzooi, eerlijk gezegd ben ik er helemaal klaar mee.
Krukaspoelie strak op het linker streepje, rotor krek op de eerste cilinder maar het kreng wil amper starten en staat te schudden en te storteren en een partij rook als een oude diesel. Als ik het verdelerhuis verdraai blijft het tussen slecht en zeer slecht maar beter worden ho maar. En de kleppen zijn ook waardeloos gesteld. Heb ze 0,10 in en 0,16 uit maar horen dus beide op 0,13 te staan.
Krukaspoelie strak op het linker streepje, rotor krek op de eerste cilinder maar het kreng wil amper starten en staat te schudden en te storteren en een partij rook als een oude diesel. Als ik het verdelerhuis verdraai blijft het tussen slecht en zeer slecht maar beter worden ho maar. En de kleppen zijn ook waardeloos gesteld. Heb ze 0,10 in en 0,16 uit maar horen dus beide op 0,13 te staan.
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
- Gekke Gerritje
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
- Locatie: West-Terschelling
Re: Yes!!!! Ik hoor er weer bij.
Pfff, wat een prutser ben ik toch.
Uit de Olyslager dacht ik te halen dat ze op het rechterstreepje moest, geprobeert en ze loopt wel maar zo'n raar gepuf uit de uitlaat en met stellen aan de verdeler krijg ik het ook niet goed, arghhhhhh.
Uit de Olyslager dacht ik te halen dat ze op het rechterstreepje moest, geprobeert en ze loopt wel maar zo'n raar gepuf uit de uitlaat en met stellen aan de verdeler krijg ik het ook niet goed, arghhhhhh.
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
Re: Yes!!!! Ik hoor er weer bij.
Hoi Gerrit,
Bij het wisselen van de gehele motor met automaatbak in mijn bol aangezien het oude blok kapot was.
Heb ik ook de punten vervangen. De motor deed niets geen vonk of heel zwakke vonk en een hoop geplof en gepuf.
Kabel en bobine vervangen en geen succes.
Het probleem hier bleek de vet/olielaag te zijn welke op de nieuwe punten zat ter bescherming. Deze helemaal schoon gemaakt en de motor liep hierna meteen maar nog niet perfect. Ik had de ontsteking er uit gehaald om schoon te maken maar helaas niet gemarkeerd. Op de gok terug gezet en naar de garage om alles juist af te stellen. Deze stond een tandje er naast maar hier was niets van te merken als je aan het rijden was.
Hopelijk heb jij het zelfde probleem wat dan is het snel opgelost.
Bij het wisselen van de gehele motor met automaatbak in mijn bol aangezien het oude blok kapot was.
Heb ik ook de punten vervangen. De motor deed niets geen vonk of heel zwakke vonk en een hoop geplof en gepuf.
Kabel en bobine vervangen en geen succes.
Het probleem hier bleek de vet/olielaag te zijn welke op de nieuwe punten zat ter bescherming. Deze helemaal schoon gemaakt en de motor liep hierna meteen maar nog niet perfect. Ik had de ontsteking er uit gehaald om schoon te maken maar helaas niet gemarkeerd. Op de gok terug gezet en naar de garage om alles juist af te stellen. Deze stond een tandje er naast maar hier was niets van te merken als je aan het rijden was.
Hopelijk heb jij het zelfde probleem wat dan is het snel opgelost.
- Gekke Gerritje
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
- Locatie: West-Terschelling
Re: Yes!!!! Ik hoor er weer bij.
Hoi Falco, bedankt.
Ga morgen gelijk na het werk dier punten eens kuizen.
Terpetine? schuurpapiertje?
Ga morgen gelijk na het werk dier punten eens kuizen.
Terpetine? schuurpapiertje?
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
- Gekke Gerritje
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
- Locatie: West-Terschelling
Re: Yes!!!! Ik hoor er weer bij.
Hoi Falco, puntjes schoon gemaakt met alcohol en alles opnieuw afgesteld en draaien, toppie!!
Nu nog kleppen stellen, heb ik ook nog nooit zelf gedaan.
Nu nog kleppen stellen, heb ik ook nog nooit zelf gedaan.
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
Re: Yes!!!! Ik hoor er weer bij.
Wat een top tip Falco, dat had ik niet verwacht. Dus eerst goed poetsen die punten. Ik ga dat onthouden iig.
groeten André
groeten André
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo
- Gekke Gerritje
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
- Locatie: West-Terschelling
Re: Yes!!!! Ik hoor er weer bij.
Stap 27 in het verkrijgen van een leuk bolletje.
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
Re: Yes!!!! Ik hoor er weer bij.
phoe hee, wou dat ik al zover was met mn bol , ! ziet er al behoorlijk strak uit !
groetjes van uit zeeland
groetjes van uit zeeland
- Gekke Gerritje
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
- Locatie: West-Terschelling
Re: Yes!!!! Ik hoor er weer bij.
Tanx, maar lopen ho maar.
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
- Gekke Gerritje
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
- Locatie: West-Terschelling
Re: Yes!!!! Ik hoor er weer bij.
Civicje voorlopig maar ff gestald want er is nu al met 3 man naar gekeken maar niet goed aam de praat te krijgen.
Als ze start loopt ze wel even aardig maar daarna stotteren en inhouden tot ze uitvalt.
Ga zelf ook nog maar eens de kleppen stellen met de manual erbij maar zoek eigenlijk nog ff de Jip en Janneke uitleg hier op het forum.
.
Als ze start loopt ze wel even aardig maar daarna stotteren en inhouden tot ze uitvalt.
Ga zelf ook nog maar eens de kleppen stellen met de manual erbij maar zoek eigenlijk nog ff de Jip en Janneke uitleg hier op het forum.
.
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
- Gekke Gerritje
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
- Locatie: West-Terschelling
Re: Yes!!!! Ik hoor er weer bij.
Niemand een duidelijke uitleg, gaat mij vooral om het tuimelen wanneer dat is, hoe ik dat zie en welke ik dan kan stellen.
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
Re: Yes!!!! Ik hoor er weer bij.
Gerrit als ze even goed loopt,stottert en dan stilvalt denk ik toch aan brandstof te kort.Gekke Gerritje schreef:Civicje voorlopig maar ff gestald want er is nu al met 3 man naar gekeken maar niet goed aam de praat te krijgen.
Als ze start loopt ze wel even aardig maar daarna stotteren en inhouden tot ze uitvalt.
Ga zelf ook nog maar eens de kleppen stellen met de manual erbij maar zoek eigenlijk nog ff de Jip en Janneke uitleg hier op het forum.
.
Kleppen stellen zou ik als leek zeker niet doen.
Begrijp dat je baalt.