Ojee, ik hoor er bijna niet meer bij... (Was :Yes!!!! Ik hoor er weer bij.)

Is denk ik wel duidelijk he?
Gebruikersavatar
Gekke Gerritje
Berichten: 1528
Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
Locatie: West-Terschelling

Re: Yes!!!! Ik hoor er weer bij.

Bericht door Gekke Gerritje » za mei 06, 2017 15:11

Haha, krukaspoelie is ook goed maar ze heeft i.i.g. 2 strepen/inkepingen dus mijn vraag aan een ieder, welke moet ik hebben.

Als ik trouwens het huis draai als ze loopt veranderd er eigenlijk weinig aan de loop.
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966

nico-b
Berichten: 292
Lid geworden op: di dec 11, 2007 22:08
Locatie: gemert

Re: Yes!!!! Ik hoor er weer bij.

Bericht door nico-b » zo mei 07, 2017 08:34

Nog niet gelukt daar met afstellen?
Je zal het eerste streepje moeten hebben zo uit mijn hoofd. Normaal gesproken moet je wel horen dat de motor anders gaat lopen als je aan de verdeler draaid. Anders afstellen met controle lampje op de bobine en verdeler zo draaien dat het lampje net uit gaat dan zit voor 90% op het juiste ontstekingstijdstip en moet hij gewoon goedlopen. ( of er zijn nog andere zaken die niet goed zijn?)
daily:
CR-V diesel

hobby:
civic 78
S800 coupe 68
civic 77 trackday car
S800 cabrio 67 projekt

Gebruikersavatar
Gekke Gerritje
Berichten: 1528
Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
Locatie: West-Terschelling

Re: Yes!!!! Ik hoor er weer bij.

Bericht door Gekke Gerritje » zo mei 07, 2017 09:48

Hoi Nico,

Ze loopt weer maar wel onregelmatig, omdat ik niet wist welk streepje ik moest hebben was ik er tussen gaan zitten.
Vanmiddag ga ik de linker pakken en nog eens kijken of er een kenteken op het onstekingshuis zit om de rotor ook goed te zetten, nu is het een beetje goochelen of ze precies op cilinder 1 uitkomt.

Tja, ik kan de condensator op het huis nog vervangen en de bobine. Kabels, bougies, verdelerkap, rotor en condensator bij de bobine zijn nieuw.
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966

Gebruikersavatar
Gekke Gerritje
Berichten: 1528
Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
Locatie: West-Terschelling

Re: Yes!!!! Ik hoor er weer bij.

Bericht door Gekke Gerritje » zo mei 07, 2017 14:53

Wat een kutzooi, eerlijk gezegd ben ik er helemaal klaar mee.
Krukaspoelie strak op het linker streepje, rotor krek op de eerste cilinder maar het kreng wil amper starten en staat te schudden en te storteren en een partij rook als een oude diesel. Als ik het verdelerhuis verdraai blijft het tussen slecht en zeer slecht maar beter worden ho maar. En de kleppen zijn ook waardeloos gesteld. Heb ze 0,10 in en 0,16 uit maar horen dus beide op 0,13 te staan.
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966

Gebruikersavatar
Gekke Gerritje
Berichten: 1528
Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
Locatie: West-Terschelling

Re: Yes!!!! Ik hoor er weer bij.

Bericht door Gekke Gerritje » zo mei 07, 2017 21:14

Pfff, wat een prutser ben ik toch.
Uit de Olyslager dacht ik te halen dat ze op het rechterstreepje moest, geprobeert en ze loopt wel maar zo'n raar gepuf uit de uitlaat en met stellen aan de verdeler krijg ik het ook niet goed, arghhhhhh. :twisted:
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966

Falco

Re: Yes!!!! Ik hoor er weer bij.

Bericht door Falco » zo mei 07, 2017 21:28

Hoi Gerrit,

Bij het wisselen van de gehele motor met automaatbak in mijn bol aangezien het oude blok kapot was.
Heb ik ook de punten vervangen. De motor deed niets geen vonk of heel zwakke vonk en een hoop geplof en gepuf.
Kabel en bobine vervangen en geen succes.
Het probleem hier bleek de vet/olielaag te zijn welke op de nieuwe punten zat ter bescherming. Deze helemaal schoon gemaakt en de motor liep hierna meteen maar nog niet perfect. Ik had de ontsteking er uit gehaald om schoon te maken maar helaas niet gemarkeerd. Op de gok terug gezet en naar de garage om alles juist af te stellen. Deze stond een tandje er naast maar hier was niets van te merken als je aan het rijden was.

Hopelijk heb jij het zelfde probleem wat dan is het snel opgelost.

Gebruikersavatar
Gekke Gerritje
Berichten: 1528
Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
Locatie: West-Terschelling

Re: Yes!!!! Ik hoor er weer bij.

Bericht door Gekke Gerritje » zo mei 07, 2017 21:57

Hoi Falco, bedankt.

Ga morgen gelijk na het werk dier punten eens kuizen.
Terpetine? schuurpapiertje?
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966

Gebruikersavatar
Gekke Gerritje
Berichten: 1528
Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
Locatie: West-Terschelling

Re: Yes!!!! Ik hoor er weer bij.

Bericht door Gekke Gerritje » ma mei 08, 2017 22:07

Hoi Falco, puntjes schoon gemaakt met alcohol en alles opnieuw afgesteld en draaien, toppie!!

Nu nog kleppen stellen, heb ik ook nog nooit zelf gedaan.
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966

andregc
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 13:33
Locatie: Utrecht

Re: Yes!!!! Ik hoor er weer bij.

Bericht door andregc » di mei 09, 2017 08:48

Wat een top tip Falco, dat had ik niet verwacht. Dus eerst goed poetsen die punten. Ik ga dat onthouden iig.

groeten André
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo

Gebruikersavatar
Gekke Gerritje
Berichten: 1528
Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
Locatie: West-Terschelling

Re: Yes!!!! Ik hoor er weer bij.

Bericht door Gekke Gerritje » di mei 09, 2017 16:26

DSC_1881.JPG
DSC_1881.JPG (2.98 MiB) 9681 keer bekeken
Stap 27 in het verkrijgen van een leuk bolletje.
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966

denu

Re: Yes!!!! Ik hoor er weer bij.

Bericht door denu » za mei 13, 2017 21:59

phoe hee, wou dat ik al zover was met mn bol , ! ziet er al behoorlijk strak uit !

groetjes van uit zeeland

Gebruikersavatar
Gekke Gerritje
Berichten: 1528
Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
Locatie: West-Terschelling

Re: Yes!!!! Ik hoor er weer bij.

Bericht door Gekke Gerritje » za mei 13, 2017 22:34

Tanx, maar lopen ho maar.
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966

Gebruikersavatar
Gekke Gerritje
Berichten: 1528
Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
Locatie: West-Terschelling

Re: Yes!!!! Ik hoor er weer bij.

Bericht door Gekke Gerritje » zo mei 14, 2017 11:20

Civicje voorlopig maar ff gestald want er is nu al met 3 man naar gekeken maar niet goed aam de praat te krijgen.
Als ze start loopt ze wel even aardig maar daarna stotteren en inhouden tot ze uitvalt.
Ga zelf ook nog maar eens de kleppen stellen met de manual erbij maar zoek eigenlijk nog ff de Jip en Janneke uitleg hier op het forum.
.
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966

Gebruikersavatar
Gekke Gerritje
Berichten: 1528
Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
Locatie: West-Terschelling

Re: Yes!!!! Ik hoor er weer bij.

Bericht door Gekke Gerritje » zo mei 14, 2017 20:48

Niemand een duidelijke uitleg, gaat mij vooral om het tuimelen wanneer dat is, hoe ik dat zie en welke ik dan kan stellen.
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966

Aad van der Maas

Re: Yes!!!! Ik hoor er weer bij.

Bericht door Aad van der Maas » zo mei 14, 2017 22:04

Gekke Gerritje schreef:Civicje voorlopig maar ff gestald want er is nu al met 3 man naar gekeken maar niet goed aam de praat te krijgen.
Als ze start loopt ze wel even aardig maar daarna stotteren en inhouden tot ze uitvalt.
Ga zelf ook nog maar eens de kleppen stellen met de manual erbij maar zoek eigenlijk nog ff de Jip en Janneke uitleg hier op het forum.
.
Gerrit als ze even goed loopt,stottert en dan stilvalt denk ik toch aan brandstof te kort.
Kleppen stellen zou ik als leek zeker niet doen.
Begrijp dat je baalt.

Plaats reactie