Ojee, ik hoor er bijna niet meer bij... (Was :Yes!!!! Ik hoor er weer bij.)
Re: Yes!!!! Ik hoor er weer bij.
Haal de verdeler kap er af, en verdraai de krukas .
Je ziet de nokjes meedraaien naar de sleper van het contact puntje.
Wanneer de sleper op het nokje staat moeten de puntjes ong een tiende mm open staan.
Niet eenvoudig als je het niet eerder hebt gedaan.
Je ziet de nokjes meedraaien naar de sleper van het contact puntje.
Wanneer de sleper op het nokje staat moeten de puntjes ong een tiende mm open staan.
Niet eenvoudig als je het niet eerder hebt gedaan.
- Gekke Gerritje
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
- Locatie: West-Terschelling
Re: Yes!!!! Ik hoor er weer bij.
Yep, ze bewegen maar ze gaan wel verder open, al snel richting 1 mm.
Nu wil ik nog graag weten of de draadjes die de condensator doorverbinden en het draadje van de contactpuntjes goed zitten, heeft iemand een foto??
Nu wil ik nog graag weten of de draadjes die de condensator doorverbinden en het draadje van de contactpuntjes goed zitten, heeft iemand een foto??
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
- Gekke Gerritje
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
- Locatie: West-Terschelling
Re: Yes!!!! Ik hoor er weer bij.
Net alles weer nagelopen maar weet eigenlijk niet zeker of die 2 draadjres goed zitten.
Startmotor xraait en alleen wat grepuf uit de uitlaat, grrrrrrr
Startmotor xraait en alleen wat grepuf uit de uitlaat, grrrrrrr
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
Re: Yes!!!! Ik hoor er weer bij.
Gerrit, puntjes gaan wel erg ver open.
Gaan ze ook dicht.
Te controleren door er een bv vloeitje tussen de punten te houden.
Als het dicht is trek je het vloeitje kapot.
Zo te lezen zit alles niet erg mee.
Toch de aanhouder zal winnen.
Succes.
Gaan ze ook dicht.
Te controleren door er een bv vloeitje tussen de punten te houden.
Als het dicht is trek je het vloeitje kapot.
Zo te lezen zit alles niet erg mee.
Toch de aanhouder zal winnen.
Succes.
- Gekke Gerritje
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
- Locatie: West-Terschelling
Re: Yes!!!! Ik hoor er weer bij.
Yep, ze gaan dicht.
Nogmaals nieuwe punten geplaatst, oude verdeelkap, oude rotor er weer op maar het blijft precies hetzelfde, wel draaien en ploffen aan de uitlaat en verder niets.
Als het zo doorgaat wordt het afslepen naar de garage.
Nogmaals nieuwe punten geplaatst, oude verdeelkap, oude rotor er weer op maar het blijft precies hetzelfde, wel draaien en ploffen aan de uitlaat en verder niets.
Als het zo doorgaat wordt het afslepen naar de garage.
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
Re: Yes!!!! Ik hoor er weer bij.
Kan bijna niet anders dan dat de ontstekingsvolgorde niet goed is.
- Gekke Gerritje
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
- Locatie: West-Terschelling
Re: Yes!!!! Ik hoor er weer bij.
Volgorde nogmaals gecheckt maar kan daar niks anders van maken, is gewoon goed. Heb de kabels in eerste instantie ook niet van de verdelerkap gehad. Probleem begon bij vervangen contactpunten, toen ging ze slechter lopen. Heb toen het hele ontstekingshuis eruit gehaald alles schoongemaakt, na gelopen weer andere punten er in en nu doet ze het dus niet meer, alleen draaiende startmotor en ploffen aan de uitlaat.
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
- Gekke Gerritje
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
- Locatie: West-Terschelling
Re: Yes!!!! Ik hoor er weer bij.
Wat kan het nog meer zijn??
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
- Gekke Gerritje
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
- Locatie: West-Terschelling
Re: Yes!!!! Ik hoor er weer bij.
Zo staat het dus nu, opening te groot op max. stand?
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
Re: Yes!!!! Ik hoor er weer bij.
Je hebt de ontsteking dus verwijderd gehad? Staat deze dan goed? Dus 1e cilinder op onsteken en dan wijst de rotor ook naar de bougiekabel van cilinder1 op de verdelerkap? of staat de verdeler 180 gr verkeerd want dat kan dus ook en verklaard het ploffen.
daily:
CR-V diesel
hobby:
civic 78
S800 coupe 68
civic 77 trackday car
S800 cabrio 67 projekt
CR-V diesel
hobby:
civic 78
S800 coupe 68
civic 77 trackday car
S800 cabrio 67 projekt
- Gekke Gerritje
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
- Locatie: West-Terschelling
Re: Yes!!!! Ik hoor er weer bij.
Hoi Nico, ben nu aan het werk maar volgens mij staat alles goed maar ga hier morgen zeker even naar kijken.
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
- Gekke Gerritje
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
- Locatie: West-Terschelling
Re: Yes!!!! Ik hoor er weer bij.
Oh ja, en hoe kan ik het beste checken dat cilinder 1 op ontsteken staat. Hoe moeten de streepjes o.i.d. dan staan als ik de krukas verdraai?
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
Re: Yes!!!! Ik hoor er weer bij.
Als het streepje op je krukaspoelie gelijk staat met nokje op je distibutiekap staat de zuiger van cilinder 1 en 4 boven dat is goed. Dan kijken of cilinder 4 op tuimelen (kleppen inl-uitl open/dicht) staat dan staat cilinder 1 op ontsteken. Dan verdeler met rotor naar bougiekabel van cilinder 1 laten wijzen dan moet de auto lopen. Onsteking zal iets vroeger moeten staan maar dat kan je dan idd weer met een afstellamp afstellen.
Klinkt mss nu wat simpel zo? Maar als het streepje van krukaspoelie bij nokje staat op distibutiekap kan ook cilinder4 op ontsteken staan en zit je 180 gr verkeerd. ( kan ook je verdeler 180 gr draaien natuurlijk).
Klinkt mss nu wat simpel zo? Maar als het streepje van krukaspoelie bij nokje staat op distibutiekap kan ook cilinder4 op ontsteken staan en zit je 180 gr verkeerd. ( kan ook je verdeler 180 gr draaien natuurlijk).
daily:
CR-V diesel
hobby:
civic 78
S800 coupe 68
civic 77 trackday car
S800 cabrio 67 projekt
CR-V diesel
hobby:
civic 78
S800 coupe 68
civic 77 trackday car
S800 cabrio 67 projekt
- Gekke Gerritje
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
- Locatie: West-Terschelling
Re: Yes!!!! Ik hoor er weer bij.
Top, maar er staan 2 streepjes op het vliegwiel waarvan 1 de T is en die moet ik hebben, masr is dat de rechtse of het linkse streepje???
En rotor stond inderdaad niet op cilinder 1. Waarschijnlijk met het plaatsen van het huis wel op de 1e cilinder maar ze verdraaid dus met het erin schuiven.
Stand van zaken. Ze start nu wel maar draait niet goed en rookt flink. Moet eerst dus even het juiste streepje op het vliegwiel hebben, links of rechts!
En rotor stond inderdaad niet op cilinder 1. Waarschijnlijk met het plaatsen van het huis wel op de 1e cilinder maar ze verdraaid dus met het erin schuiven.
Stand van zaken. Ze start nu wel maar draait niet goed en rookt flink. Moet eerst dus even het juiste streepje op het vliegwiel hebben, links of rechts!
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
Re: Yes!!!! Ik hoor er weer bij.
Vliegwiel? bedoel je niet krukaspoelie want daar staan ook merktekens, weet zo niet welk teken jij bedoeld? Maar als hij nu wel loopt kan je toch ook de ontsteking verdraaien en kijken wanneer hij beter/slechter loopt?
Anders 1 bougie er uit en via bougiegat op het bovenste dodepunt zetten ( is wayt lastiger maar gaat wel) .
Anders 1 bougie er uit en via bougiegat op het bovenste dodepunt zetten ( is wayt lastiger maar gaat wel) .
daily:
CR-V diesel
hobby:
civic 78
S800 coupe 68
civic 77 trackday car
S800 cabrio 67 projekt
CR-V diesel
hobby:
civic 78
S800 coupe 68
civic 77 trackday car
S800 cabrio 67 projekt