wegenbelastingvrij
-
- Site Admin
- Berichten: 2203
- Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Nog slechter nieuws
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
ik he het uitgerekend: mijn Renault Goelette Bus uit 1953 (ruim 2500 kg) op lpg, moet bijna 3.100 euro per jaar gaan kosten aan MRB! De pickup die ik ook heb, op grijs kenteken, ook nog dik 2.100 euro, per jaar!?
Voor een auto die absoluut ongeschikt is voor dagelijks vervoer. En die dus ook al 5 jaar stil staan, en als ik zou rijden dan max 500 per jaar met de twee samen. En daar 5.000 euro per jaar voor betalen? nog niet misschien. Einde hobby dus?
En het komt allemaal door die mensen die denken lekker goedkoop te kunnen gaan rijden met een mercedes diesel uit 1986.
ik durf mijn kinderen er onder te verwedden dat elke prius op de weg een veelvoud aan vervuiling en overlast veroorzaakt dan mijn renaults. en die betalen niks. Ik 5.000 euro.... eerlijk? op geen enkele manier te rechtvaardigen! Geen enkele!
Er zijn diverse wel goede oplossingen wat mij betreft.
- 60dagenkaart of andere regeling voor gedeelte jaar
- oprekken bouwjaar, bijvoorbeeld voor 1975 ofzo (dus geen grens van 30 jaar, die rekt steeds op)
- alleen MRB-vrij mogelijk op tweede of derde auto
- kilometerheffing
- oldtimerregister voor erkende oude auto's
- regeling zoals in belgie: geen mrb als je ook niet mag rijden, alleen naar meetings en garage e.d. Wil je wel vrij kunnen rijden, dan mrb. (keuzeregeling)
Maar zomaar alles afschaffen zonder een andere regeling, dat slaat werkelijk helemaal nergens op!
Voor een auto die absoluut ongeschikt is voor dagelijks vervoer. En die dus ook al 5 jaar stil staan, en als ik zou rijden dan max 500 per jaar met de twee samen. En daar 5.000 euro per jaar voor betalen? nog niet misschien. Einde hobby dus?
En het komt allemaal door die mensen die denken lekker goedkoop te kunnen gaan rijden met een mercedes diesel uit 1986.
ik durf mijn kinderen er onder te verwedden dat elke prius op de weg een veelvoud aan vervuiling en overlast veroorzaakt dan mijn renaults. en die betalen niks. Ik 5.000 euro.... eerlijk? op geen enkele manier te rechtvaardigen! Geen enkele!
Er zijn diverse wel goede oplossingen wat mij betreft.
- 60dagenkaart of andere regeling voor gedeelte jaar
- oprekken bouwjaar, bijvoorbeeld voor 1975 ofzo (dus geen grens van 30 jaar, die rekt steeds op)
- alleen MRB-vrij mogelijk op tweede of derde auto
- kilometerheffing
- oldtimerregister voor erkende oude auto's
- regeling zoals in belgie: geen mrb als je ook niet mag rijden, alleen naar meetings en garage e.d. Wil je wel vrij kunnen rijden, dan mrb. (keuzeregeling)
Maar zomaar alles afschaffen zonder een andere regeling, dat slaat werkelijk helemaal nergens op!
Honda: CRX AF 1984, CRX AS 1986, CRX AS 1987, CRX HF Spyder 1986, CRX ED9 1988, Civic Roadster ED6 1989, CRX AF-aanhanger, Civic EJ9 1997, Jazz 2005, Ridgeline 2006
Renault: Goelette bus 1954, Goelette pickup 1954
Renault: Goelette bus 1954, Goelette pickup 1954
-
- Site Admin
- Berichten: 2203
- Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
mwoh, dat is nogal onrechtvaardig en lukt je op die grond niet, gelijke auto's moeten gelijk belast worden.
En dat mijn crx niet belastingvrij wordt, daar kan ik heus wel mee leven. Is ook geen echte oldtimer vind ik. Die schors ik wel gewoon 3/4 van het jaar om kosten te besparen.
Maar die legervoertuigen, dat is echt een probleem. Zelfs als ik een kwartaal mrb betaal is dat een godsvermogen. enkele rit oud ijzerboer, want verkopen lukt ook nooooooooit meer.
Denk dat het goedkoper is om een stel groene platen aan te schaffen en al mijn autos te schorsen, en de plaat om beurten op een andere auto te hangen.
En dat mijn crx niet belastingvrij wordt, daar kan ik heus wel mee leven. Is ook geen echte oldtimer vind ik. Die schors ik wel gewoon 3/4 van het jaar om kosten te besparen.
Maar die legervoertuigen, dat is echt een probleem. Zelfs als ik een kwartaal mrb betaal is dat een godsvermogen. enkele rit oud ijzerboer, want verkopen lukt ook nooooooooit meer.
Denk dat het goedkoper is om een stel groene platen aan te schaffen en al mijn autos te schorsen, en de plaat om beurten op een andere auto te hangen.
Honda: CRX AF 1984, CRX AS 1986, CRX AS 1987, CRX HF Spyder 1986, CRX ED9 1988, Civic Roadster ED6 1989, CRX AF-aanhanger, Civic EJ9 1997, Jazz 2005, Ridgeline 2006
Renault: Goelette bus 1954, Goelette pickup 1954
Renault: Goelette bus 1954, Goelette pickup 1954
-
- Site Admin
- Berichten: 2203
- Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
ik heb geen idee maar als je er uit bent hoor ik het graag :)
want onafhankelijk van dat wegenbelastingvrije is het sowieso al onrechtvaardig dat we houderschapsbelasting hebben ipv rij belasting...
Ik rij elke dag met een dikke stinkende vervuilende diesel naar mijn werk, omdat ik daartoe zo ongeveer verplicht wordt. Ik heb die auto nodig voor weekends, voor aanhangers, voor gezinsuitjes. Dus ik moet hem sowieso heben. En als ik dan toch betaal, dan moet ik er dus ook mee rijden! Ik zou best met en kleinere auto naar kantoor willen rijden, maar dan moet ik die nog extra erbij gaan kopen. ben toch niet gek.
een persoonlijk kenteken zou een briljante oplossing zijn. dan kosten de stilstaande auto'sniks en kun je altijd de auto pakken die het meest geschikt is voor de rit.
want onafhankelijk van dat wegenbelastingvrije is het sowieso al onrechtvaardig dat we houderschapsbelasting hebben ipv rij belasting...
Ik rij elke dag met een dikke stinkende vervuilende diesel naar mijn werk, omdat ik daartoe zo ongeveer verplicht wordt. Ik heb die auto nodig voor weekends, voor aanhangers, voor gezinsuitjes. Dus ik moet hem sowieso heben. En als ik dan toch betaal, dan moet ik er dus ook mee rijden! Ik zou best met en kleinere auto naar kantoor willen rijden, maar dan moet ik die nog extra erbij gaan kopen. ben toch niet gek.
een persoonlijk kenteken zou een briljante oplossing zijn. dan kosten de stilstaande auto'sniks en kun je altijd de auto pakken die het meest geschikt is voor de rit.
Honda: CRX AF 1984, CRX AS 1986, CRX AS 1987, CRX HF Spyder 1986, CRX ED9 1988, Civic Roadster ED6 1989, CRX AF-aanhanger, Civic EJ9 1997, Jazz 2005, Ridgeline 2006
Renault: Goelette bus 1954, Goelette pickup 1954
Renault: Goelette bus 1954, Goelette pickup 1954
-
- Site Admin
- Berichten: 2203
- Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
met mijn goelettes zou dat ook nog een oplossing kunnen zijn. Maar dan betaal ik nog altijd 764 euro per jaar per stuk. Gaat nog altijd nergens over.
Honda: CRX AF 1984, CRX AS 1986, CRX AS 1987, CRX HF Spyder 1986, CRX ED9 1988, Civic Roadster ED6 1989, CRX AF-aanhanger, Civic EJ9 1997, Jazz 2005, Ridgeline 2006
Renault: Goelette bus 1954, Goelette pickup 1954
Renault: Goelette bus 1954, Goelette pickup 1954
ik ook, zodat ik in ieder geval iets getekend heb. Maar zij zijn voor het behouden van de huidige regeling, en dat hoeft voor mij nou ook weer niet persé. Dan blijf je toch zitten met de misbruikende mensen waardoor wij klassiekerrijders die slechte naam krijgen!
Misbruiken dan tussen aanhalingstekens, je zou ook kunnen zeggen dat men met dagelijks klassiek vervoer slim GEbruik maakt van de wet. Maargoed, aan dat slim GEbruik mag wat mij betreft toch een einde komen, de gebruiker moet betalen naar mijn idee. En aangezien de meeste klassiekers toch echt vooral stilstaan, en dus niet gebruikt worden, vind ik dat die niet hoeven te betalen.
Nog een overweging: ze spreken zich gigantisch tegen in Den Haag als ze de regeling helemaal afschaffen. Voor de APK regels hebben ze besloten dat auto's van voor 1960 niet op APK hoeven omdat er toch bijna nooit mee gereden wordt en ze goed onderhouden worden. Beetje vreemd om dan vervolgens te zeggen dat die auto's veel gebruikt worden en ze dan dus belasting moeten betalen.
Misbruiken dan tussen aanhalingstekens, je zou ook kunnen zeggen dat men met dagelijks klassiek vervoer slim GEbruik maakt van de wet. Maargoed, aan dat slim GEbruik mag wat mij betreft toch een einde komen, de gebruiker moet betalen naar mijn idee. En aangezien de meeste klassiekers toch echt vooral stilstaan, en dus niet gebruikt worden, vind ik dat die niet hoeven te betalen.
Nog een overweging: ze spreken zich gigantisch tegen in Den Haag als ze de regeling helemaal afschaffen. Voor de APK regels hebben ze besloten dat auto's van voor 1960 niet op APK hoeven omdat er toch bijna nooit mee gereden wordt en ze goed onderhouden worden. Beetje vreemd om dan vervolgens te zeggen dat die auto's veel gebruikt worden en ze dan dus belasting moeten betalen.
Honda: CRX AF 1984, CRX AS 1986, CRX AS 1987, CRX HF Spyder 1986, CRX ED9 1988, Civic Roadster ED6 1989, CRX AF-aanhanger, Civic EJ9 1997, Jazz 2005, Ridgeline 2006
Renault: Goelette bus 1954, Goelette pickup 1954
Renault: Goelette bus 1954, Goelette pickup 1954
-
- Berichten: 1989
- Lid geworden op: zo apr 01, 2012 08:24
- Locatie: ermelo
- Contacteer:
Dikke fluit met de brave nederlandse manier.
Andere landen gooien gewoon even het land plat om te laten merken dat ze het er niet mee eens zijn.
Hier ,ook ik,tekenen alleen een petitie.
Ik doe het lekker op mijn manier
Ik heb 8 voertuigen waarin ik uberhaubt maar 5a6000 km per jaar in TOTAAL mee rij.
En straks wel voor alle 8 betalen
Andere landen gooien gewoon even het land plat om te laten merken dat ze het er niet mee eens zijn.
Hier ,ook ik,tekenen alleen een petitie.
Ik doe het lekker op mijn manier
Ik heb 8 voertuigen waarin ik uberhaubt maar 5a6000 km per jaar in TOTAAL mee rij.
En straks wel voor alle 8 betalen
CRX Del-Sol--------- PC50 ------------FIAT ducato Frankia 530
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35