Mijn Triumph Acclaim HLS

Tja, ook zijn er leden die voor hun Honda een nieuw warm garageplekje zoeken.
Gesloten
Acclaim

Mijn Triumph Acclaim HLS

Bericht door Acclaim » wo mar 14, 2012 00:55

Te koop! mijn mooie Triumph Acclaim! (Honda Ballade)

Merk : Triumph
Type : Acclaim HLS TrioMatic
Kleur : Goud!
Motorinhoud : 1335cc
Bouwjaar : 08-04-1982 Orgineel Nederlands!
Kilometerstand : 65.XXX
APK tot: 14 December 2012
Extra's : Centrale deurvergrendeling op afstandsbediening, radio voorbereiding met 4 nieuwe speakers: 2 JBL 6x9 in de hoedenplank, 2 Pioneer in het dash, unieke onderlip en achterklepspoiler, Xenon, vacuummeter
Omschrijving/Mankementen : Achterspatborden hebben beginnende roest, toerentellerkabel gebroken, dashboardkastje sluiting kapot
Woonplaats/plaats waar de auto te bezichtigen is : Utrecht
Reden van verkoop: Geld nodig voor een vakantie-auto

Prijs of richtprijs: € 950,-

De auto is een unieke verschijning, er zijn er nog maar 7 rijdend in Nederland! Een erg fijne auto, betrouwbare 1.3 Honda motor met 2 carburateurs en een HondaMatic 3 versnellings- halfautomaat. Voor z'n tijd erg luxe, zelfs 4 electrische ramen! Ik heb 'm zelf nog wat luxer gemaakt met CV op afstand, xenon en geluidssysteem. De kofferbak is volledig voorzien van geluidsdempend materiaal (ideaal voor een subkist, niets trilt mee) de achterklep had wat roest, dit heb ik bijgewerkt. Wel zit er nog wat roest op de achterste wielkastranden. Snel is ie niet, topsnelheid ligt rond de 130/140 en 0-100 moet je schriftelijk aanvragen. Wel is ie heerlijk om relaxed te cruisen.
Afgelopen jaar heb ik er aardig wat aan verspijkerd: nieuwe distributieriem, nieuwe bougies, nieuwe luchtfilter, radiateur laten voorzien van een nieuw blok & dop, 2 nieuwe voorbanden.

Foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Steff86

Bericht door Steff86 » wo mar 14, 2012 08:36

Wel grappig hoeveel die wel niet wegheeft van de civic 2e generatie.

Ziet er erg leuk uit, heb helaas geen geld voor nog een auto.

Leuk hoor!

Heb wel een vraagje over wat je er zelf aan gedaan hebt, je spreekt over CV met afstandsbediening. Mijn vraag is (heb zelf mijn bekleding nog niet verwijderd van mijn civic) maar .. zo'n setje kopen met 2 van die lineaire motortjes is een beetje fatsoenlijk vast te zetten in het deurwerk voor deze auto's? Ik ben er al een tijdje over aant twijfelen!

Groetjes Stefan en succes met de verkoop!

p.s. en hoe weet je hoeveel er nog rijdend zijn in Nederland? is dat ergens op te vragen?

Acclaim

Bericht door Acclaim » wo mar 14, 2012 19:07

De CV motortjes zijn makkelijk te bevestigen, ruimte zat ;) ik heb ze bij de voordeuren verticaal langs de achterste rand zitten, parallel aan de stang naar het deurknopje, zodat deze ook nogsteeds werkt.

Wat het aantal betreft, ik ben registersecretaris van de Acclaim in de CTH, de CTH heeft een lijst gekocht met alle Triumph kentekens die bij de RDW bekend zijn een aantal jaar geleden. Ik heb de lijst met Acclaims gekregen en alles uitgeplozen. Zo weet ik zeker welke er nog rijden (7 stuks) en van de meesten ook wie de eigenaren zijn.

DAFKE
Berichten: 810
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 12:57
Locatie: Chaam

Bericht door DAFKE » ma mar 19, 2012 21:50

Er staat er nu ook een te koop op de site van de triumph club holland.

HN-95 HL.

Acclaim

Bericht door Acclaim » ma mar 19, 2012 22:49

hee ja idd! zelfde kleur maar dan handgeschakeld, deze staat in Teteringen

Acclaim

Bericht door Acclaim » do apr 12, 2012 01:13

VERKOCHT! Hier mag een slotje op ;)

Gesloten