Goelette stelt zich voor
Re: Goelette stelt zich voor
daar istie dan!
Ik moet zeggen dat er veel meer verschillen tussen usdm en edm zijn dan ik had gedacht/wist. Zo heeft deze een shiftlight (ook in US is dat een speciale versie) om op het meest economische moment te schakelen, hij heeft airco, een katalysator, gordelverklikkers, dashboardverlichtingdimmer, en allerlei toeters en bellen als je de sleutel in het contact steekt. De koplampen hebben een heel andere vorm (meer afgerond, de edm zijn helemaal vlak), en de gordels zijn anders. De duidelijke en bekende verschillen zijn natuurlijk de motor (1.5 carb), de sidemarkers in de stadslichten en achterlichten, de ontbrekende spatbordknippers, de ontbrekende achterbank maar wel een afsluitbare bak, en de kleine kentekenplaten.
Het cabriodak is best slim gemaakt, die vouw je in een paar tellen heel simpel open. op eerste inspectie lijkt de auto ontzettend hard en compleet te zijn, alleen weet ik dat de bodem slecht zal zijn. En de motor draait te hoog stationair als hij koud is (3000 tpm), dus dat wordt ooknog even een klusje..... Zal wel iets met vacuum zijn maar er zitten zoveel vacuumslangen aan deze motor, dat heb ik werkelijk nog nooit gezien :)
Ik moet zeggen dat er veel meer verschillen tussen usdm en edm zijn dan ik had gedacht/wist. Zo heeft deze een shiftlight (ook in US is dat een speciale versie) om op het meest economische moment te schakelen, hij heeft airco, een katalysator, gordelverklikkers, dashboardverlichtingdimmer, en allerlei toeters en bellen als je de sleutel in het contact steekt. De koplampen hebben een heel andere vorm (meer afgerond, de edm zijn helemaal vlak), en de gordels zijn anders. De duidelijke en bekende verschillen zijn natuurlijk de motor (1.5 carb), de sidemarkers in de stadslichten en achterlichten, de ontbrekende spatbordknippers, de ontbrekende achterbank maar wel een afsluitbare bak, en de kleine kentekenplaten.
Het cabriodak is best slim gemaakt, die vouw je in een paar tellen heel simpel open. op eerste inspectie lijkt de auto ontzettend hard en compleet te zijn, alleen weet ik dat de bodem slecht zal zijn. En de motor draait te hoog stationair als hij koud is (3000 tpm), dus dat wordt ooknog even een klusje..... Zal wel iets met vacuum zijn maar er zitten zoveel vacuumslangen aan deze motor, dat heb ik werkelijk nog nooit gezien :)
Honda: CRX AF 1984, CRX AS 1986, CRX AS 1987, CRX HF Spyder 1986, CRX ED9 1988, Civic Roadster ED6 1989, CRX AF-aanhanger, Civic EJ9 1997, Jazz 2005, Ridgeline 2006
Renault: Goelette bus 1954, Goelette pickup 1954
Renault: Goelette bus 1954, Goelette pickup 1954
Re: Goelette stelt zich voor
Oe!!!!!!!!!
Cool!!!
Meer fotoos!!!!!!!!!!!
Vacuumbox lijkt op de van de 1,6 crx.. ( browntop) Daar ziiten een aantal sensoren en dergelijke in.
Wat ziet het er onder de motorkap netjes uit zeg!!
Max toerental is ook erg laag..
Cool!!!
Meer fotoos!!!!!!!!!!!
Vacuumbox lijkt op de van de 1,6 crx.. ( browntop) Daar ziiten een aantal sensoren en dergelijke in.
Wat ziet het er onder de motorkap netjes uit zeg!!
Max toerental is ook erg laag..
Re: Goelette stelt zich voor
haha nou je het zegt...... was me nog niet opgevallen.... :)
Toch eens kijken wat ik hiermee ga doen:
browntop is natuurlijk leuk, maar het zou zonde zijn als ik de airco moet laten vervallen (weet niet of de pomp dan nog past) en ook zonde als ik de shiftlight zou moeten laten vervallen.
Of deze motor lekker laten zitten (matching numbers etc) maar wel de carb eruit en FI erop zetten van een crx. Geen idee hoe moeilijk dat dat is.... maar dan zal de ECU wel gewisseld moeten worden en ben ik ook mijn shiftlight kwijt?
En helemaal OEM is ook wel lief eigenlijk, met dat enorme luchtfilter in het midden.
En de vraag is, hoe hard wil je met zo'n half doorgezaagde auto eigenlijk rijden..... :)
Moet ik me eens in gaan verdiepen... als je tips hebt... hou ik me van harte aanbevolen! :D
Toch eens kijken wat ik hiermee ga doen:
browntop is natuurlijk leuk, maar het zou zonde zijn als ik de airco moet laten vervallen (weet niet of de pomp dan nog past) en ook zonde als ik de shiftlight zou moeten laten vervallen.
Of deze motor lekker laten zitten (matching numbers etc) maar wel de carb eruit en FI erop zetten van een crx. Geen idee hoe moeilijk dat dat is.... maar dan zal de ECU wel gewisseld moeten worden en ben ik ook mijn shiftlight kwijt?
En helemaal OEM is ook wel lief eigenlijk, met dat enorme luchtfilter in het midden.
En de vraag is, hoe hard wil je met zo'n half doorgezaagde auto eigenlijk rijden..... :)
Moet ik me eens in gaan verdiepen... als je tips hebt... hou ik me van harte aanbevolen! :D
Honda: CRX AF 1984, CRX AS 1986, CRX AS 1987, CRX HF Spyder 1986, CRX ED9 1988, Civic Roadster ED6 1989, CRX AF-aanhanger, Civic EJ9 1997, Jazz 2005, Ridgeline 2006
Renault: Goelette bus 1954, Goelette pickup 1954
Renault: Goelette bus 1954, Goelette pickup 1954
Re: Goelette stelt zich voor
de km-teller gaat ook niet erg ver trouwens, zie ik net :)
Honda: CRX AF 1984, CRX AS 1986, CRX AS 1987, CRX HF Spyder 1986, CRX ED9 1988, Civic Roadster ED6 1989, CRX AF-aanhanger, Civic EJ9 1997, Jazz 2005, Ridgeline 2006
Renault: Goelette bus 1954, Goelette pickup 1954
Renault: Goelette bus 1954, Goelette pickup 1954
-
- Berichten: 1989
- Lid geworden op: zo apr 01, 2012 08:24
- Locatie: ermelo
- Contacteer:
Re: Goelette stelt zich voor
he mooie cr-x super gr
honda civic 1979
honda accord 1977
honda accord 1979
honda accord 1980
honda civic vijf deurs 1979
honda civic 1.6 2003 aut/leer 370000 km
Honda civic 1.8 2011
Honda jazz 1.3 2016
schuur vol onderdelen
honda accord 1977
honda accord 1979
honda accord 1980
honda civic vijf deurs 1979
honda civic 1.6 2003 aut/leer 370000 km
Honda civic 1.8 2011
Honda jazz 1.3 2016
schuur vol onderdelen
Re: Goelette stelt zich voor
Gaaf! Alleen jammer dat je net vandaag zulk beroerd weer had om naar je Cabrio te gaan kijken.....
Over de toeters en bellen, daar heeft Jeremy Clarkson wel eens iets over uitgelegd: "That is especially for American, to remind them that they are inside a car......."
Blackrix
Over de toeters en bellen, daar heeft Jeremy Clarkson wel eens iets over uitgelegd: "That is especially for American, to remind them that they are inside a car......."
Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!
- Gekke Gerritje
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
- Locatie: West-Terschelling
Re: Goelette stelt zich voor
Geinig man!
Ziet er nog net uit in de machinekamer.
Ziet er nog net uit in de machinekamer.
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966
Re: Goelette stelt zich voor
Als je er MPFI met OBD1 ecu en onstekings module gebruikt.Dan kun je hem af laten stellen met bijvoorbeeld Ectune(dit vind ik het beste )
Dan loopt hij super,je kunt dan zelf laten instellen waar je de shift light wilt hebben.
Ook zou je launche controll er bij kunnen zetten.....als je dat wilt tenminste .
Ik denk dat je het goed koopste uit zou zijn met een MPFI van een civic ,dat is een P06 Ecu .Een passend spruistuk met daarin de obd1 injectoren,IA temp sensor,een MAP sensor,en een TPS sensor op gasklep.
Dan de OBD1 ontstekings module er op zien te krijgen ,en touwtjes trekken
Dan ben je er wel
Maar gave wagen hoor!!
Dan loopt hij super,je kunt dan zelf laten instellen waar je de shift light wilt hebben.
Ook zou je launche controll er bij kunnen zetten.....als je dat wilt tenminste .
Ik denk dat je het goed koopste uit zou zijn met een MPFI van een civic ,dat is een P06 Ecu .Een passend spruistuk met daarin de obd1 injectoren,IA temp sensor,een MAP sensor,en een TPS sensor op gasklep.
Dan de OBD1 ontstekings module er op zien te krijgen ,en touwtjes trekken
Dan ben je er wel
Maar gave wagen hoor!!
CRX Del-Sol--------- PC50 ------------FIAT ducato Frankia 530
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35
Re: Goelette stelt zich voor
je zou zeggen dat ik wel wat gewend ben, met mijn h22 swap, maar wat je me daar allemaal vertelt gaat me toch wat snel hoor :)
Daar ga ik me nog eens wat dieper over buigen als het een keer niet zo laat is als nu :D
Daar ga ik me nog eens wat dieper over buigen als het een keer niet zo laat is als nu :D
Honda: CRX AF 1984, CRX AS 1986, CRX AS 1987, CRX HF Spyder 1986, CRX ED9 1988, Civic Roadster ED6 1989, CRX AF-aanhanger, Civic EJ9 1997, Jazz 2005, Ridgeline 2006
Renault: Goelette bus 1954, Goelette pickup 1954
Renault: Goelette bus 1954, Goelette pickup 1954
Re: Goelette stelt zich voor
Even een overzichtje:
- CRX 1988 (100% Honda maar niet origineel: want heeft een prelude-motor)
- Civic Roadster 1990 (Door de Duitse firma Krause&Marquard omgebouwde Honda)
- CRX Spyder 1986 (Door de Amerikaanse firma Straman Coachworks omgebouwde Honda)
- Rover 216 cabrio 1996 (100% origineel, en onderhuids is dit ook gewoon een Honda (Concerto))
De 100% originele Honda CRX AS 1986 staat niet op de foto's, en de PC800 motorfiets ook niet.
- CRX 1988 (100% Honda maar niet origineel: want heeft een prelude-motor)
- Civic Roadster 1990 (Door de Duitse firma Krause&Marquard omgebouwde Honda)
- CRX Spyder 1986 (Door de Amerikaanse firma Straman Coachworks omgebouwde Honda)
- Rover 216 cabrio 1996 (100% origineel, en onderhuids is dit ook gewoon een Honda (Concerto))
De 100% originele Honda CRX AS 1986 staat niet op de foto's, en de PC800 motorfiets ook niet.
Honda: CRX AF 1984, CRX AS 1986, CRX AS 1987, CRX HF Spyder 1986, CRX ED9 1988, Civic Roadster ED6 1989, CRX AF-aanhanger, Civic EJ9 1997, Jazz 2005, Ridgeline 2006
Renault: Goelette bus 1954, Goelette pickup 1954
Renault: Goelette bus 1954, Goelette pickup 1954
Re: Goelette stelt zich voor
Sinds 1999 gezocht, nu twee gevonden... :)
Eentje komt in de CRX AS, of ik de ander in de Spyder ga gebruiken weet ik nog niet helemaal zeker, omdat die al een (wat minder zeldzaam, maar wel voor de auto origineel) HF dashboard met origineel shiftlight heeft.
Honda: CRX AF 1984, CRX AS 1986, CRX AS 1987, CRX HF Spyder 1986, CRX ED9 1988, Civic Roadster ED6 1989, CRX AF-aanhanger, Civic EJ9 1997, Jazz 2005, Ridgeline 2006
Renault: Goelette bus 1954, Goelette pickup 1954
Renault: Goelette bus 1954, Goelette pickup 1954
Re: Goelette stelt zich voor
Die Civic cabrio is wel erg gaaf zeg. Kan ik eens komen kijken als ik met de Aerodeck een rondje Zuid-Limburg doe?
-
- Site Admin
- Berichten: 2203
- Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Re: Goelette stelt zich voor
Volgens mij is er een HVN tripje in de maak naar zuid-Limburg!!Harry97 schreef:Die Civic cabrio is wel erg gaaf zeg. Kan ik eens komen kijken als ik met de Aerodeck een rondje Zuid-Limburg doe?
Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
Re: Goelette stelt zich voor
je mag natuurlijk komen kijken, maar als je dat nu in maart doet dan zijn er meer HVN leden (en dus meer honda's) aanwezig inderdaad :)
Honda: CRX AF 1984, CRX AS 1986, CRX AS 1987, CRX HF Spyder 1986, CRX ED9 1988, Civic Roadster ED6 1989, CRX AF-aanhanger, Civic EJ9 1997, Jazz 2005, Ridgeline 2006
Renault: Goelette bus 1954, Goelette pickup 1954
Renault: Goelette bus 1954, Goelette pickup 1954
Re: Goelette stelt zich voor
Weer een update van het wagenpark.
Omdat de grijze (twotone) civic cabrio nog gerestaureerd moet worden, ik daar de tijd niet voor heb (staat al meer dan 4 jaar stil in mijn garage), en zich de kans voordeed om een van de andere in Nederland geleverde Civic Cabrio's te kopen....
heb ik een witte gekocht :)
Hier zat ook een stukje historie bij, waardoor ik nu op een rijtje denk te hebben hoe het zit met deze auto's in Nederland.
Er zijn in totaal 36 stuks gemaakt, dit heb ik zwart op wit van de toenmalige directeur van de firma die ze ombouwde in Berlijn (Krause & Marquard). Vreemd genoeg wordt hier gesproken over alleen types ec8 en ec9 (carburateur, 75 en 90 pk)
De grijze van mij, is echter een ed6. Ook weet ik dat er één ed7 is gemaakt. De witte, is óók een ed6. Hier op staat met handtekening gesigneerd dat het nummer 7 is uit een serie van 7. Volgens verhaal zouden er van deze 7, vier naar nederland zijn gegaan, een naar frankrijk, een naar italie, en een naar duitsland.
Van de 4 in Nederland is er ook schriftelijk bewijs: de toenmalige importeur voor Nederland (Honda Biesheuvel Kennemerland / Zanders) heeft van de fiscus een aanslag gekregen voor BPM en BTW voor 4 auto's. van deze 4 bestaan er nog 3 kentekens, waarvan ik er twee heb. De grijze en de witte. Verder is er nog een rode, die het showmodel was (dit is een carb versie). Ook die leeft nog en was o.a. te zien in Venlo de afgelopen twee jaar op Hondafest.
Veel mensen zeggen een gele gezien te hebben in NL. Dat klopt, maar dat is een geïmporteerde ec8 en die staat al een tijdje APKloos (dat zegt niks, mijn grijze is nog langer apk-loos maar leeft wel degelijk nog!).
Dus voor zover ik nu ben: 36 carb versies in Duitsland, daarna nog een serie van 7 fi, waarvan 4 naar Nederland waarvan er drie nog bestaan. Na overleg met een oude eigenaar van de enig ooit gebouwde ed7, is deze waarschijnlijk ook uit de serie van 7, en is dat de cabrio die uit deze serie naar duitsland is gegaan.
Zover de informatie nu reikt, mag ik mij dus de trotse eigenaar noemen van de enige twee in Nederland nieuw geleverde ED6 cabrios die nog in leven zijn van de drie die ooit geleverd zijn (de vierde originele nederlander was immers een ec8) :)
De grijze is geleverd door Hondadealer Meijer, de witte door Welman.
De witte is twee jaar van een particulier geweest, die hem weer bij Welman heeft ingeruild. Daarna heeft Welman er persoonlijk mee gereden, totdat hij hem aan Hondadealer Muis heeft verkocht. En daar heb ik hem van gekocht :)
Geen perfecte staat, maar technisch OK en de lak is van een afstandje prima :) Nog eens denken of ik daar nog eens wat aan moet doen of niet.
De grijze is daarom te koop, maar alleen voor een liefhebber! :) Anders, blijft hij lekker staan, zeker nu ik er zo veel historie van weet.
Omdat de grijze (twotone) civic cabrio nog gerestaureerd moet worden, ik daar de tijd niet voor heb (staat al meer dan 4 jaar stil in mijn garage), en zich de kans voordeed om een van de andere in Nederland geleverde Civic Cabrio's te kopen....
heb ik een witte gekocht :)
Hier zat ook een stukje historie bij, waardoor ik nu op een rijtje denk te hebben hoe het zit met deze auto's in Nederland.
Er zijn in totaal 36 stuks gemaakt, dit heb ik zwart op wit van de toenmalige directeur van de firma die ze ombouwde in Berlijn (Krause & Marquard). Vreemd genoeg wordt hier gesproken over alleen types ec8 en ec9 (carburateur, 75 en 90 pk)
De grijze van mij, is echter een ed6. Ook weet ik dat er één ed7 is gemaakt. De witte, is óók een ed6. Hier op staat met handtekening gesigneerd dat het nummer 7 is uit een serie van 7. Volgens verhaal zouden er van deze 7, vier naar nederland zijn gegaan, een naar frankrijk, een naar italie, en een naar duitsland.
Van de 4 in Nederland is er ook schriftelijk bewijs: de toenmalige importeur voor Nederland (Honda Biesheuvel Kennemerland / Zanders) heeft van de fiscus een aanslag gekregen voor BPM en BTW voor 4 auto's. van deze 4 bestaan er nog 3 kentekens, waarvan ik er twee heb. De grijze en de witte. Verder is er nog een rode, die het showmodel was (dit is een carb versie). Ook die leeft nog en was o.a. te zien in Venlo de afgelopen twee jaar op Hondafest.
Veel mensen zeggen een gele gezien te hebben in NL. Dat klopt, maar dat is een geïmporteerde ec8 en die staat al een tijdje APKloos (dat zegt niks, mijn grijze is nog langer apk-loos maar leeft wel degelijk nog!).
Dus voor zover ik nu ben: 36 carb versies in Duitsland, daarna nog een serie van 7 fi, waarvan 4 naar Nederland waarvan er drie nog bestaan. Na overleg met een oude eigenaar van de enig ooit gebouwde ed7, is deze waarschijnlijk ook uit de serie van 7, en is dat de cabrio die uit deze serie naar duitsland is gegaan.
Zover de informatie nu reikt, mag ik mij dus de trotse eigenaar noemen van de enige twee in Nederland nieuw geleverde ED6 cabrios die nog in leven zijn van de drie die ooit geleverd zijn (de vierde originele nederlander was immers een ec8) :)
De grijze is geleverd door Hondadealer Meijer, de witte door Welman.
De witte is twee jaar van een particulier geweest, die hem weer bij Welman heeft ingeruild. Daarna heeft Welman er persoonlijk mee gereden, totdat hij hem aan Hondadealer Muis heeft verkocht. En daar heb ik hem van gekocht :)
Geen perfecte staat, maar technisch OK en de lak is van een afstandje prima :) Nog eens denken of ik daar nog eens wat aan moet doen of niet.
De grijze is daarom te koop, maar alleen voor een liefhebber! :) Anders, blijft hij lekker staan, zeker nu ik er zo veel historie van weet.
Honda: CRX AF 1984, CRX AS 1986, CRX AS 1987, CRX HF Spyder 1986, CRX ED9 1988, Civic Roadster ED6 1989, CRX AF-aanhanger, Civic EJ9 1997, Jazz 2005, Ridgeline 2006
Renault: Goelette bus 1954, Goelette pickup 1954
Renault: Goelette bus 1954, Goelette pickup 1954