motorkapvergrendeling
Geplaatst: za jun 20, 2020 20:27
Ik krijg de motorkap van mijn vandaag opgehaalde bol niet meer vergrendeld. Ik heb de de wig vd veer verplaatst: op de ene stand staat de vergrendeling een haakje hoger: dan staat de kabel strakker maar komt de haak ook hoger te staan en ligt de kap er boven op. Er moet dan zo veel neerwaartse kracht op gedrukt worden voordat het oog er in klikt dit is bijna niet te realiseren. Op de tweede helft vd foto's heb ik de wig vd veer miv een schroevendraaier een stukje naar beneden geplaatst. Voordeel is dat de kap er nu wel plat op ligt, maar nog steeds niet vergrendeld. Wat is de juiste positie: 1 of 2 en hoe kan ik er voor zorgen dat het oog weer vergrendeld wordt door de haak. Als ik met een schroevendraaier met kracht de vergrendeling naar beneden dus klikt hij wel vast, mbt de hendel onder het dashboard ontgrendelt hij ook gewoon. Als ik de kap van zo'n 40 cm laat vallen valt ie er plat op, maar wordt niet vergrendeld. Rondrijden is zo niet veilig (vanaf 90 km/u stijgt de motorkap op heb ik (gelukkig op tijd) ervaren), tot 80 km/uur gaat het goed.
Wie weet raad?
groet,
Kogelman
P.S: Bovenste foto: heb ik de wig vd veer (= dat ronde draad) een tandje vd haak lager gezet, de kap kan er nu wel plat op maar wordt niet vergrendeld (kap stuitert omhoog als je hem laat vallen op de haak)
Onderste foto: wig vd haak vergrendeling hoog, maar daardoor blijft de kap er te hoog bovenop liggen.
Welke is de juiste positie voor de wig vd veer?: hoog of laag?
Wie weet raad?
groet,
Kogelman
P.S: Bovenste foto: heb ik de wig vd veer (= dat ronde draad) een tandje vd haak lager gezet, de kap kan er nu wel plat op maar wordt niet vergrendeld (kap stuitert omhoog als je hem laat vallen op de haak)
Onderste foto: wig vd haak vergrendeling hoog, maar daardoor blijft de kap er te hoog bovenop liggen.
Welke is de juiste positie voor de wig vd veer?: hoog of laag?