Homokineet vervangen integra '86
Geplaatst: di apr 28, 2020 21:03
M'n integra kraakt in bochten, dus wil ik graag de buitenste homokineten vervangen. Nu stond in de civic-vraagbaak van dezelfde generatie een zinsnede die leek op 'ondersteun de draagarm, omdat anders de torsieveer losschiet'. De precieze omschrijving kan ik even niet opzoeken.. ik had hem een paar dagen geleden nog in m'n handen maar ik heb geen idee waar hij gebleven is. Ik kan me trouwens ook niets bij die torsieveer voorstellen. Zo'n draagarm scharniert toch gewoon vrij?
Bij youtube filmpjes van oudere honda's laat men die draagarm gewoon loshangen terwijl ze op de fusee slaan. Zie bijvoorbeeld https://www.youtube.com/watch?v=wCHwlGveUgs op 2.50. Ik heb 2x eerder bij auto's van andere merken zo'n as vervangen en dat ging prima. Maar juist omdat de waarschuwing zo nadrukkelijk in de vraagbaak stond ben ik toch wat gaan twijfelen.. is er iets waar ik rekening mee moet houden? Als hij los hangt gaat hij namelijk wel makkelijker van de fusee af.
En dan nog iets anders; zo'n as is vaak wat lastig van de bak af te krijgen. Kun je bij deze auto's de buitenste homokineet ook vervangen terwijl de as nog aan de bak zit?
Bij youtube filmpjes van oudere honda's laat men die draagarm gewoon loshangen terwijl ze op de fusee slaan. Zie bijvoorbeeld https://www.youtube.com/watch?v=wCHwlGveUgs op 2.50. Ik heb 2x eerder bij auto's van andere merken zo'n as vervangen en dat ging prima. Maar juist omdat de waarschuwing zo nadrukkelijk in de vraagbaak stond ben ik toch wat gaan twijfelen.. is er iets waar ik rekening mee moet houden? Als hij los hangt gaat hij namelijk wel makkelijker van de fusee af.
En dan nog iets anders; zo'n as is vaak wat lastig van de bak af te krijgen. Kun je bij deze auto's de buitenste homokineet ook vervangen terwijl de as nog aan de bak zit?