Meer foto’s https://postimg.cc/gallery/3092cp9ti/
- Honda Civic 1.5i GL 16V ED6 Automaat
- Bouwjaar: 1991
- APK: oktober 2019
- Km-stand: 265.730
- Onderhoudshistorie: vanaf okt. 2005 tot heden
- Roestproblemen carrosserie verholpen
Prima motor met tweepunts-injectie die er nog altijd erg veel zin in heeft. Krachtig onderin en in het middengebied. De automatische transmissie irriteert niet. Opschakelen en terugschakelen gebeurt tijdig. Lock-up boven 70 km/u.
Start altijd, want het is een Honda! Heeft een door ACtronics gereviseerde verdeler/ontstekingsunit, die waarschijnlijk beter is dan de originele.
Compressiemeting 4 juli 2019 (einddruk moet minimaal 9,5 bar zijn) :
Na bijna drie decennia zijn er natuurlijk gebruikssporen. Het interieur is in originele toestand, geen boorgaten of zo. Slijtage bekleding aan de zijkant van de bestuurdersstoel. Passagiersstoel en achterbank zijn weinig gebruikt.
In 2015 zijn links en rechts over de hele lengte van de auto nieuwe kokerbalken ingelast, die inwendig een roestwerende behandeling hebben gekregen met wax. De achterspatborden links en rechts zijn in 2016 vervangen en gespoten. Hiermee zijn alle grote roestproblemen aan de carrosserie verholpen.
In deze draad staat info over het onderhoud dat in het verleden is gedaan: http://hondavrienden.nl/viewtopic.php?f=2&t=2815
Sinds maart 2018 is het volgende aan de auto gedaan
- Stationair-regelklep (IACV) vervangen door een gebruikte. Zie: http://hondavrienden.nl/viewtopic.php?f=17&t=3471
- Nieuwe radiateur gemonteerd
- Brandstoffilter vervangen
- Nieuwe autoradio (Kenwood) gemonteerd
- H4-lampen Bosch Gigalight Plus 120 gemonteerd
- Bougies (4 x NGK)
- Bougiekabels (de originele uit 1991 zaten er nog in!)
- Brandstofverbruik: 1 op 15 tot 16,5, afhankelijk van rijstijl
- Motorolieverbruik: sinds jaren constant 0,75 liter per 10.000 km
- Koelvloeistofverbruik: ca. 0,25 liter per 600 km
- Verbruik automatische bak: 0,0
- Banden: Dunlop SP Streetresponse 2 (25.000 km met ruim voldoende profiel)
De IACV houdt het stationair toerental prima constant, maar is soms sloom na een start met halfwarme motor. Stationair zakt dan tijdelijk weg naar 500 toeren. Dit duurt ca. 15 seconden, daarna is het niet meer merkbaar. Bij een start met koude motor merk je hier helemaal niks van.
Koop inclusief
- Reserve-aandrijfas rechtsvoor (hoeft nog niet te worden gemonteerd), professioneel gereviseerd en voorzien van nieuwe homokineten.
- Origineel instructieboekje
- Haynes werkplaatshandleiding
- Olving’s vraagbaak
Ik hoop dat iemand het stokje wil overnemen en deze auto wil behouden voor de toekomst!
Prijs: 1950 euro
Groeten,
Frits