Even voorstellen, Chris1144
Re: Even voorstellen, Chris1144
Top, mooie monroe's. Lekker sturen weer.
Ik heb zojuist rode koni's onder mijn accord gezet, nu de voorzijde nog vingen :)
groeten André
Ik heb zojuist rode koni's onder mijn accord gezet, nu de voorzijde nog vingen :)
groeten André
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo
Re: Even voorstellen, Chris1144
Ik heb nu enkel de Monroe's aan de achterkant gezet, heb ook nog een setje nieuwe voor de voorzijde. Maar eigenlijk wou ik ze er pas onderzetten zodra ik alles nieuw had aan de achterzijde. Afijn, dingen waren wel zo rot moest gewoon een keer gebeuren. Binnenkort de straalcabine maar aan gaan zetten om de reserve voor ophanging te gaan stralen en opnieuw strak in de lak te zetten.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: Even voorstellen, Chris1144
Als hij maar goed rijd tijdens de vissekoppenrit!!
CRX Del-Sol--------- PC50 ------------FIAT ducato Frankia 530
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35
Re: Even voorstellen, Chris1144
Afgelopen week een midden pijp opgehaald bij André, die moest er dan nu ook zo spoedig mogelijk onder.
Nieuwe midden pijp naast de oude, hier ook te zien waarom de gene die onder auto zat niet meer bruikbaar was aangezien die ingekort was.
Het bootanker dat eronder vandaan is gekomen
Alles gemonteerd onder de auto
En dan een plaatje wanneer de auto op de grond staat.
Enige nadeel is nu aangezien die nu een heel stuk stiller is dan dat die was, is nu toch wel hoorbaar dat de 5de versnelling inderdaad goed gaar is. Dus dat wordt kijken voor hoe of wat met aanpakken van de versnellingsbak, of doorpakken en gelijk de motor ook doen of eerst tussentijds de bak "even" gaan vervangen
Nieuwe midden pijp naast de oude, hier ook te zien waarom de gene die onder auto zat niet meer bruikbaar was aangezien die ingekort was.
Het bootanker dat eronder vandaan is gekomen
Alles gemonteerd onder de auto
En dan een plaatje wanneer de auto op de grond staat.
Enige nadeel is nu aangezien die nu een heel stuk stiller is dan dat die was, is nu toch wel hoorbaar dat de 5de versnelling inderdaad goed gaar is. Dus dat wordt kijken voor hoe of wat met aanpakken van de versnellingsbak, of doorpakken en gelijk de motor ook doen of eerst tussentijds de bak "even" gaan vervangen
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: Even voorstellen, Chris1144
Netjes zo hoor, veel beter.
groeten André
groeten André
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo
Re: Even voorstellen, Chris1144
Nog een klein update voor de eventueel meekijkende mensen, het hamsteren van onderdelen voor de CRX blijft maar door en door gaan. vandaag een AST schroefset opgehaald voor de CRX.
Voorste schokdempers zullen binnenkort de deur uit gaan voor een revisie
Geplande setup dan nu voor de achterzijde van de CRX zal zijn:
- Achter as van een integra, aangezien deze de dikste interne swaybar heeft
- Schrijfremmen swap van de integra achter
- AST schokdempers acher
- alle OEM rubbers vervangen voor PU bussen
- Verstelbare panhard bar
Nu zit ik enkel alleen nog te twijfelen over die achteras, deze heeft standaard de dikste interne swaybar. Echter nu lees je ook nog wel veel dat de as gewoon wordt vast gelast/ vergrendeld met platen. Iemand ervaring met hoe dit verschilt van mekaar? Anders gaan we het gewoon proberen heb nu meerdere achterassen liggen dus opzich eentje verlassen kan ook wel.
Binnenkort eerste deel van de vakantie, dus hopelijk dan grote stappen maken en alles er in één keer achter gaan vervangen.
Voorste schokdempers zullen binnenkort de deur uit gaan voor een revisie
Geplande setup dan nu voor de achterzijde van de CRX zal zijn:
- Achter as van een integra, aangezien deze de dikste interne swaybar heeft
- Schrijfremmen swap van de integra achter
- AST schokdempers acher
- alle OEM rubbers vervangen voor PU bussen
- Verstelbare panhard bar
Nu zit ik enkel alleen nog te twijfelen over die achteras, deze heeft standaard de dikste interne swaybar. Echter nu lees je ook nog wel veel dat de as gewoon wordt vast gelast/ vergrendeld met platen. Iemand ervaring met hoe dit verschilt van mekaar? Anders gaan we het gewoon proberen heb nu meerdere achterassen liggen dus opzich eentje verlassen kan ook wel.
Binnenkort eerste deel van de vakantie, dus hopelijk dan grote stappen maken en alles er in één keer achter gaan vervangen.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: Even voorstellen, Chris1144
Dan moet je even een voorbeeld plaatje plaatsen,want ik kan mij niets voorstellen hoe het bij jou zit,torsie assen toch?
CRX Del-Sol--------- PC50 ------------FIAT ducato Frankia 530
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35
Re: Even voorstellen, Chris1144
Voorkant heeft de CRX inderdaad torsie assen, en de achterzijde heeft de crx wel gewoon veren. Echter aan de achterzijde heeft die een starre achteras.
Een fototje van een van m'n achterassen:
Een foto van de aansluiting op de interne swaybar±
Ik vraag me altijd af hoe dat zou zijn dat doorlassen van de as, zoals met het schuin oprijden van drempels en dergelijke
Een fototje van een van m'n achterassen:
Een foto van de aansluiting op de interne swaybar±
Ik vraag me altijd af hoe dat zou zijn dat doorlassen van de as, zoals met het schuin oprijden van drempels en dergelijke
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: Even voorstellen, Chris1144
Ik zelf zou het niet vast lassen,Honda heeft niet voor niets altijd goed sturende wagens.En dat is niet omdat alles maar star vast zit..
CRX Del-Sol--------- PC50 ------------FIAT ducato Frankia 530
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35
Re: Even voorstellen, Chris1144
Denk dat je daar opzich wel gelijk hebt inderdaad.
Voorlopig zal er dan ook nog niks verlast gaan worden.
Sinterklaas was weer mooi op tijd in het land, de schokdempers zijn weer terug van Ast van hun revisie
En de verstelbare pamhard is ook binnen
Voorlopig zal er dan ook nog niks verlast gaan worden.
Sinterklaas was weer mooi op tijd in het land, de schokdempers zijn weer terug van Ast van hun revisie
En de verstelbare pamhard is ook binnen
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: Even voorstellen, Chris1144
Is revisie te overzien qua prijs?
CRX Del-Sol--------- PC50 ------------FIAT ducato Frankia 530
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35
Re: Even voorstellen, Chris1144
Ligt eraan hoe je het bekijkt, revisie zit op €115 ex. En dan zoals nu komen er nog een paar kleinigheidje bij.
Al met al bij mekaar uiteindelijk wel redelijk prijzig, maar heb maar weinig alternatieven voor zover mij bekend. Zijn ook nog wel nieuwe andere merken te koop,maar zijn zoiezo al duurder in de aanschaf en dan nog invoeren. En het is inmiddels toch al een redelijk uit de hand gelopen hobby
Vind het opzich nog geluk dat reviseren een optie is, veelal is dit toch niet meer mogelijk.
Al met al bij mekaar uiteindelijk wel redelijk prijzig, maar heb maar weinig alternatieven voor zover mij bekend. Zijn ook nog wel nieuwe andere merken te koop,maar zijn zoiezo al duurder in de aanschaf en dan nog invoeren. En het is inmiddels toch al een redelijk uit de hand gelopen hobby
Vind het opzich nog geluk dat reviseren een optie is, veelal is dit toch niet meer mogelijk.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: Even voorstellen, Chris1144
Daar kan ik nog mee leven met die prijzen.
Niet te koop is nog veel duurder
Niet te koop is nog veel duurder
CRX Del-Sol--------- PC50 ------------FIAT ducato Frankia 530
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35
Re: Even voorstellen, Chris1144
Klein beetje stof afblazen hier weer, momenteel zit de AST set onder de auto en is die lichtelijk verlaagd. Althans zover als het wou...
Aan de achterkant zou ik hem als ik het wil inprincipe plat op de grond kunnen genoeg stel mogelijkheid daarzo, enkel aan de voorkant wil die niet verder omlaag dit aangezien de torsie assen verder afstellen niet toe laten zonder dat ze een groef verdraait dienen te worden. Denk de achterkant binnenkort dan maar weer iets opdraaien.
Afgelopen weekend ook nog 'even' op en neer gereden naar Bergen in Belgie en een Carbonnen motorkap voor de CRX opgehaald. Misschien niet iedereens smaak maar ik kon het nog even niet laten lopen, originele kap kan altijd weer terug geschroefd worden.
Nu eerst beide auto's even klaar maken voor de APK keuring en dan weer verder hobbyen aan de auto's
Aan de achterkant zou ik hem als ik het wil inprincipe plat op de grond kunnen genoeg stel mogelijkheid daarzo, enkel aan de voorkant wil die niet verder omlaag dit aangezien de torsie assen verder afstellen niet toe laten zonder dat ze een groef verdraait dienen te worden. Denk de achterkant binnenkort dan maar weer iets opdraaien.
Afgelopen weekend ook nog 'even' op en neer gereden naar Bergen in Belgie en een Carbonnen motorkap voor de CRX opgehaald. Misschien niet iedereens smaak maar ik kon het nog even niet laten lopen, originele kap kan altijd weer terug geschroefd worden.
Nu eerst beide auto's even klaar maken voor de APK keuring en dan weer verder hobbyen aan de auto's
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: Even voorstellen, Chris1144
Lekker bezig Chris, carbon wel mooi hoor, past wel bij de zwarte velgen.
Leuk dat je wat post op het forum :)
groeten André
Leuk dat je wat post op het forum :)
groeten André
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo