Koppakking vernieuwen
Geplaatst: wo mei 15, 2013 00:21
Zo,soms zit het mee en soms zit het tegen.De laatste fase gaat niet helemaal feilloos maar dat geeft niet,gelukkig is er nog een forum.
Ik had het al gemeld dat mijn koppakking waarschijnlijk lek is dus vandaag nieuwe pakking gehaald.Dit is voor mij de eerste keer dat ik dit doe dus iedere goeie tip is welkom.
Heb zelf het werplaatshandboek erbij gehad en ben dacht ik al aardig ver.Voor dat ik de distributieriem los haal wil ik even zeker weten dat ik alles goed heb staan qua timing etc.
Heb alles al verwijderd zodat de kop los kan,en de zuiger van de 1ste cilinder op bdp gezet met het merkteken rechts van de krukasaspoelie met het teken van de distributiedeksel.
Maar moeten de merktekens van de nokkenaspoelie gelijk staan met het pasvlak voor het kleppendeksel? Dus dan de 2 bouten van de spanrol los en dan kan ik de riem eraf halen?
Heb de oliepomp vertanding al los zodat ik bij alle kopbouten kan.Mis ik nog wat?
Ik had het al gemeld dat mijn koppakking waarschijnlijk lek is dus vandaag nieuwe pakking gehaald.Dit is voor mij de eerste keer dat ik dit doe dus iedere goeie tip is welkom.
Heb zelf het werplaatshandboek erbij gehad en ben dacht ik al aardig ver.Voor dat ik de distributieriem los haal wil ik even zeker weten dat ik alles goed heb staan qua timing etc.
Heb alles al verwijderd zodat de kop los kan,en de zuiger van de 1ste cilinder op bdp gezet met het merkteken rechts van de krukasaspoelie met het teken van de distributiedeksel.
Maar moeten de merktekens van de nokkenaspoelie gelijk staan met het pasvlak voor het kleppendeksel? Dus dan de 2 bouten van de spanrol los en dan kan ik de riem eraf halen?
Heb de oliepomp vertanding al los zodat ik bij alle kopbouten kan.Mis ik nog wat?