SB2 trackday speelgoed
SB2 trackday speelgoed
Zal bij deze even mijn SB2 van 1977 voorstellen.
Deze is in 1985 gebouwd om af en toe een keer op het circuit te rijden en daarom voorzien van een aantal leuke onderdelen.
Ik ga deze ook gebruiken om zo nu en dan een keertje op het circuit te gummen.
Specs:
- motor ongeveer 110 pk max rpm 8500
- MUGEN MS1 nokkenas
- goldwing zuigers
- cilinderkop geflowd
- MUGEN MS1 quad carbset
- 4-1 spagettie uitlaat
- 5-bak met MUGEN LSD
- ingekorte en aangepaste KONI schokbrekers
- 4 zuiger remklauwen voor
- achter stabilisatorstang aanwezig
- rolkooi 4 punts gordels etc..
Heb er pas mee op Zolder gereden en viel niet tegen op straatbanden.
Zijn wel een tal van verbeterpunten naar boven gekomen maar wordt aangewerkt.
Heb nu eindoverbrenging van 4.2 dit is veel te lang theoretische topsnelheid is nu 278 km/h ga nu terug naar een eindoverbrenging van 4.9 theoretische topsnelheid is dan 238 km/h.
TODO list
- ombouw naar 4X100 steek met betere remmen
- semi slicks (race banden)
- stugere veren V en A pasmaken
- draagarm rubbers vervangen door uniballs
Nog foto's om het duidelijker te maken.
Deze is in 1985 gebouwd om af en toe een keer op het circuit te rijden en daarom voorzien van een aantal leuke onderdelen.
Ik ga deze ook gebruiken om zo nu en dan een keertje op het circuit te gummen.
Specs:
- motor ongeveer 110 pk max rpm 8500
- MUGEN MS1 nokkenas
- goldwing zuigers
- cilinderkop geflowd
- MUGEN MS1 quad carbset
- 4-1 spagettie uitlaat
- 5-bak met MUGEN LSD
- ingekorte en aangepaste KONI schokbrekers
- 4 zuiger remklauwen voor
- achter stabilisatorstang aanwezig
- rolkooi 4 punts gordels etc..
Heb er pas mee op Zolder gereden en viel niet tegen op straatbanden.
Zijn wel een tal van verbeterpunten naar boven gekomen maar wordt aangewerkt.
Heb nu eindoverbrenging van 4.2 dit is veel te lang theoretische topsnelheid is nu 278 km/h ga nu terug naar een eindoverbrenging van 4.9 theoretische topsnelheid is dan 238 km/h.
TODO list
- ombouw naar 4X100 steek met betere remmen
- semi slicks (race banden)
- stugere veren V en A pasmaken
- draagarm rubbers vervangen door uniballs
Nog foto's om het duidelijker te maken.
-
- Berichten: 1989
- Lid geworden op: zo apr 01, 2012 08:24
- Locatie: ermelo
- Contacteer:
-
- Berichten: 1989
- Lid geworden op: zo apr 01, 2012 08:24
- Locatie: ermelo
- Contacteer:
Even een vraagje over jouw carter ontluchting.
Was het met jouw compressie verhouding of toerental extra onluchting nodig,of heb je het zowiezo verbeterd omdat dit normaal gesproken heel slecht is.
En hoe loopt het nu.
Ik zie een grotere van af het deksel,die snap ik.
Maar dan zie ik er nog 1 vanuit het onderblok komen,waar heb je die slang op gemonteerd?Heb je een slangpilaar in je onderblok gemaakt?
En ik ga er van uit dat de slang eindigd in een tankje met onluchting?
Was het met jouw compressie verhouding of toerental extra onluchting nodig,of heb je het zowiezo verbeterd omdat dit normaal gesproken heel slecht is.
En hoe loopt het nu.
Ik zie een grotere van af het deksel,die snap ik.
Maar dan zie ik er nog 1 vanuit het onderblok komen,waar heb je die slang op gemonteerd?Heb je een slangpilaar in je onderblok gemaakt?
En ik ga er van uit dat de slang eindigd in een tankje met onluchting?
CRX Del-Sol--------- PC50 ------------FIAT ducato Frankia 530
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35
Mielko.
Heb de motor niet zelf gebouwd heb de persoon die de motor in 1985 heeft gebouwd hier wel over gesproken compresieverhouding wist hij niet meer alleen dat de goldwingzuigers boven het blok uitsteken en standaard zuiger gelijk blijven met bovenzijde.
De hoofdreden is lijkt mij vooral het hoge toerental omdat je meer gas volume produceerd in een bepaalde tijd tov van standaard en het originele gaatje in het kleppendeksel wel heel klein is.
De extraslang naar beneden zit op een pijp op de carterpan en gaat inderdaad naar een tankje met ontluchting. Tijdens het rijden op het circuit komt er ook geen olie in het tankje ondanks een hoger oliepijl ivm met circuitrijden.
Heb de motor niet zelf gebouwd heb de persoon die de motor in 1985 heeft gebouwd hier wel over gesproken compresieverhouding wist hij niet meer alleen dat de goldwingzuigers boven het blok uitsteken en standaard zuiger gelijk blijven met bovenzijde.
De hoofdreden is lijkt mij vooral het hoge toerental omdat je meer gas volume produceerd in een bepaalde tijd tov van standaard en het originele gaatje in het kleppendeksel wel heel klein is.
De extraslang naar beneden zit op een pijp op de carterpan en gaat inderdaad naar een tankje met ontluchting. Tijdens het rijden op het circuit komt er ook geen olie in het tankje ondanks een hoger oliepijl ivm met circuitrijden.
-
- Berichten: 1989
- Lid geworden op: zo apr 01, 2012 08:24
- Locatie: ermelo
- Contacteer:
leuk nico
Vette wagen is het,
heb er 1,5 jaar geleden ook naast gestaan, maar had er toen geen plek voor. Hou hem een beetje heel iig. Ga je hem verder nog strak maken of eerst maar lekker mee rijden?
We willen hem wel graag weer een keer op een meeting zien uiteraard.
groeten Andre
heb er 1,5 jaar geleden ook naast gestaan, maar had er toen geen plek voor. Hou hem een beetje heel iig. Ga je hem verder nog strak maken of eerst maar lekker mee rijden?
We willen hem wel graag weer een keer op een meeting zien uiteraard.
groeten Andre
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo
Denk dat langer geleden is? In sept 2009 heeft deze op MP gestaan toen ben er ik er al meebezig geweest maar kwam er niet uit met de verkoper waren toen diverse mensen wezen kijken schijnbaar waardoor de prijs omhoog ging en uiteindelijk via Henk is hij alsnog bij mij terecht gekomen.heb er 1,5 jaar geleden ook naast gestaan, maar had er toen geen plek voor. Hou hem een beetje heel iig. Ga je hem verder nog strak maken of eerst maar lekker mee rijden?
Aan het uiterlijk ga ik niet veel doen eerst technisch verbeteren, met een strakke auto en nieuwe lak ga je niet harder :D
Re: SB2 trackday speelgoed
Ik dacht zal eens een kleine update geven hier.
Ondertussen wielnaven ongebouwd naar 4X100 en grotere remmen gemonteerd aan de voorzijde. Na wat zoekwerk uiteindelijk voorremmen en hoofdremcilinder en bekrachtiger gemonteerd van een 16i-16v Civic van 1999 omdat dit de enigste Honda remmen die ik kon vinden waar nog 13 inch velgen oppassen en waar ook race remblokken voor te koop zijn.
En zelf een bracket gemaakt om de klauw te kunnen monteren. Ferodo 2500 remblokken en Brembo MAX remschijven erop en 2 maanden geleden eens getest op Zandvoort
Voor de achterremmen heb ik gekozen om trommels pas te maken van het 2e type civic dit is wel wat meer werk als de standaard trommels om te boren maar, ik durfde dat niet aan om er mee op het circuit te rijden.
Ondertussen wielnaven ongebouwd naar 4X100 en grotere remmen gemonteerd aan de voorzijde. Na wat zoekwerk uiteindelijk voorremmen en hoofdremcilinder en bekrachtiger gemonteerd van een 16i-16v Civic van 1999 omdat dit de enigste Honda remmen die ik kon vinden waar nog 13 inch velgen oppassen en waar ook race remblokken voor te koop zijn.
En zelf een bracket gemaakt om de klauw te kunnen monteren. Ferodo 2500 remblokken en Brembo MAX remschijven erop en 2 maanden geleden eens getest op Zandvoort
Voor de achterremmen heb ik gekozen om trommels pas te maken van het 2e type civic dit is wel wat meer werk als de standaard trommels om te boren maar, ik durfde dat niet aan om er mee op het circuit te rijden.
daily:
CR-V diesel
hobby:
civic 78
S800 coupe 68
civic 77 trackday car
S800 cabrio 67 projekt
CR-V diesel
hobby:
civic 78
S800 coupe 68
civic 77 trackday car
S800 cabrio 67 projekt
-
- Berichten: 1989
- Lid geworden op: zo apr 01, 2012 08:24
- Locatie: ermelo
- Contacteer:
Re: SB2 trackday speelgoed
waarom niet hij remt meer van voren
honda civic 1979
honda accord 1977
honda accord 1979
honda accord 1980
honda civic vijf deurs 1979
honda civic 1.6 2003 aut/leer 370000 km
Honda civic 1.8 2011
Honda jazz 1.3 2016
schuur vol onderdelen
honda accord 1977
honda accord 1979
honda accord 1980
honda civic vijf deurs 1979
honda civic 1.6 2003 aut/leer 370000 km
Honda civic 1.8 2011
Honda jazz 1.3 2016
schuur vol onderdelen
Re: SB2 trackday speelgoed
mooi werk nico!!
CRX Del-Sol--------- PC50 ------------FIAT ducato Frankia 530
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35
Re: SB2 trackday speelgoed
Leuk dat je er lekker mee aan de slag bent. Heb je het blok vooralsnog zo gelaten zoals het was, of zijn de pakkingen ed vervangen na lange stilstand?
Wat heb je met de uitlaat gedaan, want dat was een enorme tennisballen koker met heel veel kabaal.
Het is een super bijzonder ding, ook een eyecatcher voor meetings.
groeten Andre
Wat heb je met de uitlaat gedaan, want dat was een enorme tennisballen koker met heel veel kabaal.
Het is een super bijzonder ding, ook een eyecatcher voor meetings.
groeten Andre
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo
Re: SB2 trackday speelgoed
@ Mielko, bedankt
@ Andre, Motor is niet uit elkaar geweest alleen lagers gechecked en olie vervangen natuurlijk. Uitlaat is nog steeds het zelfde geluid valt wel mee hoor zit nog steeds binnen de norm van 92dB op Zandvoort.
Verder trouwens ook een Bc racings (schokdempers) gemonteerd en een 4,9 eindoverbrenging erin zodat de topsnelheid zakt maar hij wel sneller accelereerd.
En nog polyester bumpers gemaakt en een Mugen MS1 voorspoiler gemonteerd.
@ Andre, Motor is niet uit elkaar geweest alleen lagers gechecked en olie vervangen natuurlijk. Uitlaat is nog steeds het zelfde geluid valt wel mee hoor zit nog steeds binnen de norm van 92dB op Zandvoort.
Verder trouwens ook een Bc racings (schokdempers) gemonteerd en een 4,9 eindoverbrenging erin zodat de topsnelheid zakt maar hij wel sneller accelereerd.
En nog polyester bumpers gemaakt en een Mugen MS1 voorspoiler gemonteerd.
daily:
CR-V diesel
hobby:
civic 78
S800 coupe 68
civic 77 trackday car
S800 cabrio 67 projekt
CR-V diesel
hobby:
civic 78
S800 coupe 68
civic 77 trackday car
S800 cabrio 67 projekt
Re: SB2 trackday speelgoed
Hey Nico,
wat een goede foto zeg, heb je er daar nog meer van, want volgens mij staat dat beestje er een heel stuk beter bij dan de vorige keer dat ik hem zag.
Heb je de mugen bumper van je eigen plank getrokken of in laten vliegen, want die staan niet op ons vertrouwde marktplaats.
Hoe heb je de bumpers gefikst? Oude bumper als mal gebruikt?
Als je meer leuke kiekjes hebt graag.
Groeten André
wat een goede foto zeg, heb je er daar nog meer van, want volgens mij staat dat beestje er een heel stuk beter bij dan de vorige keer dat ik hem zag.
Heb je de mugen bumper van je eigen plank getrokken of in laten vliegen, want die staan niet op ons vertrouwde marktplaats.
Hoe heb je de bumpers gefikst? Oude bumper als mal gebruikt?
Als je meer leuke kiekjes hebt graag.
Groeten André
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo