Civic Raceversie

Stel hem hier en misschien kan een ander lid je helpen.
Plaats reactie
Me-Edition

Civic Raceversie

Bericht door Me-Edition » di feb 07, 2012 21:24

Hallo,

Ik had een Civic tekoop met zeer weinig kilometers maar,
ik heb besloten om de civic niet te verkopen en er een race versie van temaken voor als 25 jaar oud is er youngtimer ritten/races mee temaken..

Nu het volgende een motor ZC1 wou ik erin hangen wie kan me vertellen wat ik allemaal nodig heb voor de swap en wat ik moet aanpassen..

Gr,

mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Bericht door mielko » wo feb 08, 2012 10:38

Een paar rechterhanden en goede vindingrijkheid!!
Dan is het een eitje.

minimonster
Site Admin
Berichten: 2203
Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Civic Raceversie

Bericht door minimonster » wo feb 08, 2012 20:25

Me-Edition schreef:Hallo,

Ik had een Civic tekoop met zeer weinig kilometers maar,
ik heb besloten om de civic niet te verkopen en er een race versie van temaken voor als 25 jaar oud is er youngtimer ritten/races mee temaken..

Nu het volgende een motor ZC1 wou ik erin hangen wie kan me vertellen wat ik allemaal nodig heb voor de swap en wat ik moet aanpassen..

Gr,
Hoi,

Is het voor je 87-er civic? .... Dat is plug en play:

Wat heb je nodig?:
ZC1 Motor+ Y1 versnellingsbak+ aandrijfassen van de Y1 bak.

Schakelstangenset en pedalen heb je alleen nodig als je van automaat => handbak gaat.
Injectie draadboom met ECU van de ZC1
Uitlaatspruitstuk van een willekeurige D series motor... of zc1..
Wil niet met de EW motor

De motorsteunen zitten op de goed plaats, dus geen laswerk....

Een een bezoekje bij het RDW om er weer normaal een verzekering op te krijgen is ook geen overbodige luxe...

Ik heb een aantal ZC1's in mijn klasieke mini's gebouwd..


Groeten en suc6,
Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012


Zomer Honda's
-VA360/ 1975 :crazy:
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973

mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Bericht door mielko » wo feb 08, 2012 21:45

Ik zou qua motor keuze voor een D16 SOHC Vtec motor gaan.Die zijn redelijk vooradig ,betaalbaar en meestel net iets betrouwbaarder.
En met de juiste tune goed voor +/- 150Pk
Dit omdat het OBD1 is,en er dus vele afstelprogrammas voor zijn.Persoonlijk zou ik dan voor Ectune gaan.Erg veelzijdig,met leuk extra's zoals launche control en data logging.

Bij mijn turbo civic regeld het ook de water/methanol injectie ,en heeft nog een poort voor boost control.
En dit allemaal met originele ECU :twisted: .

minimonster
Site Admin
Berichten: 2203
Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door minimonster » do feb 09, 2012 07:31

mielko schreef:Ik zou qua motor keuze voor een D16 SOHC Vtec motor gaan.Die zijn redelijk vooradig ,betaalbaar en meestel net iets betrouwbaarder.
En met de juiste tune goed voor +/- 150Pk
Dit omdat het OBD1 is,en er dus vele afstelprogrammas voor zijn.Persoonlijk zou ik dan voor Ectune gaan.Erg veelzijdig,met leuk extra's zoals launche control en data logging.

Bij mijn turbo civic regeld het ook de water/methanol injectie ,en heeft nog een poort voor boost control.
En dit allemaal met originele ECU :twisted: .
Die past helaas niet plug en play... dan komt de fabricage van motorsteunen nog bij de klus..

Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012


Zomer Honda's
-VA360/ 1975 :crazy:
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973

Robert Itr

Bericht door Robert Itr » vr feb 10, 2012 21:46

Alleen de kop overzetten+ecu en kabelboom,heb er al wat over geinformeerd.Het zijn beide d serie blokken,waarschijnlijk komen de olie en vloeistof kanalen niet overeen,maar hier kan het wel.

http://www.youtube.com/watch?v=jaV-qkkJqUk

Maar dit is een 1.5i gt,zal wel weer anders zijn dan de 1.5 carburateur versie s?

Me-Edition

swap

Bericht door Me-Edition » vr feb 10, 2012 23:11

Ik wist nooit dat de motor er zo makkelijk in kon heb zelf ook nog b16a1 liggen complete swap maar ZC1 motor is makkelijker in te bouwen dus op zoek naar ZC1 swap nu..

De Del Sol VTI van 1997 met 63.000km doe ik dan denk ik in de verkoop..

bedankt voor de tips alvast en ik houd jullie op de hoogte ben nu eerst mijn CRX EE9 weer aan gereed maken voor seizoen 2012 voor ovalracing in ter-apel..

gr,

Robert Itr

Bericht door Robert Itr » za feb 11, 2012 21:19

Waar ik het over had is geen b serie motor,dit is een d serie met enkele nokkenas dus.de b16a1 krijg je maar zo 123 niet de Civic 84 87.

Me-Edition

Bericht door Me-Edition » zo feb 12, 2012 23:50

De Zc1 motor wel ja en de b16a1 houd ik reserve voor mijn race ee8

gr,

Robert Itr

Bericht door Robert Itr » ma feb 13, 2012 16:37

Oh op zo n fiets.

Plaats reactie