Hemel verwijderen uit een bolletje

Stel hem hier en misschien kan een ander lid je helpen.
Plaats reactie
Falco

Hemel verwijderen uit een bolletje

Bericht door Falco » wo jan 18, 2012 21:55

Hoi Allemaal,

Kan iemand mij vertellen hoe ik de hemel uit mijn bol krijg gehaald.
Met een mes of schaar heb ik hem er zo uit liggen maar dat is niet de bedoeling.
Deze moet er onbeschadigd uit komen.

Groet,

Pedro.

Robert Itr

Bericht door Robert Itr » wo jan 18, 2012 22:11

Ik vond het best een rotklus,dus die van mij heeft het net niet helemaal overleefd.Er is een scheurtje bij de plek van de binnenverlichting gekomen,dus het vergt enig geduld wat ik te weinig had.

Als je de binnenverlichting hebt gedemonteerd kun je heel voorzichtig bij de aluminum pennen frame plafond.De pennen zitten gewoon overje dakrand gestoken dus heel voorzichtig 1 voor 1 er achter weg halen.Net wat ik zeg een rot klusje.Wees voorzichtig het stofje scheurt zo!!!

Falco

Bericht door Falco » za jan 28, 2012 08:10

Hoi Robert,

Hoe heb jij de binnen verlichting er uit gehaald.
Ik heb namelijk het kapje van de lamp afgehaald en nam aan dat hier wel schroefjes zouden zitten. Helaas is dit niet het geval.
En aangezien ik niet wil breken of wrikken aan de lampunit.
Kun je mij a.u.b. doorgeven hoe je deze er uit krijgt?

Alvast bedankt.

Groet,


Pedro

Robert Itr

Bericht door Robert Itr » ma jan 30, 2012 17:57

ik weet niet of het inmiddels gelukt is maar het lampje is een clic-systeem.dus met beleid eruit wippen

Falco

Bericht door Falco » do feb 02, 2012 20:04

Hier was ik ook achter gekomen toen ik wat harder trok aan het binnen werk. De hemel lag er binnen vijf minuten uit.
Met een gebogen spitsbektang de klemmen aan de achter kant uit de sponning gehaald. Hierdoor viel de spanning op de hemel weg en was deze zo gedemonteerd. Aan de voorkant hetzelfde gedaan en weg was de hemel.

Groet,

Pedro

Plaats reactie