Gerrit, bezig met Accord stelt zich voor.

In dit topic moet iedereen zichzelf even voorstellen. Dus wie ben je en wat voor Honda's heb je?
minimonster
Site Admin
Berichten: 2203
Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door minimonster » za nov 05, 2011 19:09

Gekke Gerritje schreef:Marko, je hebt natuurlijk door eerst met Kroon te verwisselen en toen pas met de Hondaolie extra veel oude olie eruit gekregen toch??? Het gekke is dat Kroon zelf ATF-A aanraad.
ALs jij voor de Kroon ATF-A gaat, laat dan maar na 15.000 km weten hoe hij dan nog schakeld...

Ik hou het vooralsnog ff op Honda... Zo vaak hoeft het ook niet ververst te worden..

Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012


Zomer Honda's
-VA360/ 1975 :crazy:
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973

Gebruikersavatar
Gekke Gerritje
Berichten: 1528
Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
Locatie: West-Terschelling

Bericht door Gekke Gerritje » za nov 05, 2011 22:15

Zolang blijft ze er niet in hoor, even een paar keer spoelen, bek schoon rijden met verse olie en dan de Honda erin.

Ga van de week de tank schoonmaken en misschien de tank vulpijp vervangen, coating is bovenaan gescheurd en best wat roest eronder, eens kijken of ze niet doorgeroest is.

Ook de carburateur loopt nu warm goed maar koud stationair veuls en veuls te snel!!! Ruim 2000 toeren!!! Er moet toch een fast idle stelschroef zitten ergens??? Wie o wie!!
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966

minimonster
Site Admin
Berichten: 2203
Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door minimonster » zo nov 06, 2011 09:19

Gekke Gerritje schreef:Zolang blijft ze er niet in hoor, even een paar keer spoelen, bek schoon rijden met verse olie en dan de Honda erin.

Ga van de week de tank schoonmaken en misschien de tank vulpijp vervangen, coating is bovenaan gescheurd en best wat roest eronder, eens kijken of ze niet doorgeroest is.

Ook de carburateur loopt nu warm goed maar koud stationair veuls en veuls te snel!!! Ruim 2000 toeren!!! Er moet toch een fast idle stelschroef zitten ergens??? Wie o wie!!
Mooi dat je hem weer goed aan het maken bent!.... die vulslangen zijn imitatie wel te krijgen...

Ik heb onze Accord op 1300 rpm alsie koud is, maar volgens de manual is 2500 +/- 500 de originele afstellling... Ik heb je de manual toch al gegeven. Dus RTFM... even bladeren voor de juiste afstellings procedure aub...

Die staat op Pagina 11-33 en daar staat ook het plaatje van de uiteindelijke afstel schroef:

Afbeelding

Groeten, tot de 27e??
Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012


Zomer Honda's
-VA360/ 1975 :crazy:
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973

Gebruikersavatar
Gekke Gerritje
Berichten: 1528
Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
Locatie: West-Terschelling

Bericht door Gekke Gerritje » zo nov 06, 2011 16:38

Ik word helemaal zenuwachtig van die hoge toeren en als ik dan weg wil rijden knalt die bak er zo in. Ik weet eigenlijk niet ofdat ik met het inschakelen van R of D de auto gelijk moet laten rollen of strak op de rem houden???

Is zo'n vulpijp makkelijk te vervangen?
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966

Gebruikersavatar
Gekke Gerritje
Berichten: 1528
Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
Locatie: West-Terschelling

Bericht door Gekke Gerritje » di nov 08, 2011 22:15

Vandaag effe lekker aan het sleutelen geweest maar er zat weer van alles tegen natuurlijk. Wilde de carterpan er onder vandaan sleutelen maar leek me toch te veel werk dus maar gewoon olie ververst maar kreeg het filter niet los vanaf de onderkant, fuck!!
Wilde de achterbumper er nog af halen en kwam 2 bijna losse mistlampen tegen, de stalen framepjes waar ze aan vast zitten zijn gewoon helemaal weggerot.
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966

Gebruikersavatar
Gekke Gerritje
Berichten: 1528
Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
Locatie: West-Terschelling

Bericht door Gekke Gerritje » wo nov 09, 2011 20:49

minimonster schreef:
Gekke Gerritje schreef:Zolang blijft ze er niet in hoor, even een paar keer spoelen, bek schoon rijden met verse olie en dan de Honda erin.

Ga van de week de tank schoonmaken en misschien de tank vulpijp vervangen, coating is bovenaan gescheurd en best wat roest eronder, eens kijken of ze niet doorgeroest is.

Ook de carburateur loopt nu warm goed maar koud stationair veuls en veuls te snel!!! Ruim 2000 toeren!!! Er moet toch een fast idle stelschroef zitten ergens??? Wie o wie!!
Mooi dat je hem weer goed aan het maken bent!.... die vulslangen zijn imitatie wel te krijgen...

Ik heb onze Accord op 1300 rpm alsie koud is, maar volgens de manual is 2500 +/- 500 de originele afstellling... Ik heb je de manual toch al gegeven. Dus RTFM... even bladeren voor de juiste afstellings procedure aub...

Die staat op Pagina 11-33 en daar staat ook het plaatje van de uiteindelijke afstel schroef:

Afbeelding

Groeten, tot de 27e??
Marko


Ik denk dat ik wel even langs wip voor het werk, hoop dat er nog iemand is met wat leuks in de kofferbak, :D

Zo, die fast idle stelschroef is goed verstopt zeg, vind het al een drama om de gewone stationair stelschroef te bereiken.
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966

Gebruikersavatar
Gekke Gerritje
Berichten: 1528
Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
Locatie: West-Terschelling

Bericht door Gekke Gerritje » wo nov 09, 2011 20:54

minimonster schreef:Dat gebeurt vaker, de vulslangen kosten ongeveer 75€ nieuw:

http://www.euro-autoparts.nl/index.php? ... kiesomsch=

En vanaf 1988 zit er een kunstof binnenscherm links achter, zodat er geen rotzooi meer op blijft liggen... Ik heb nog wel zo'n binnenscherm voor je...

Groeten,
Marko
Hoi Marko, ga de vulslang maar bestellen want bij de tankdop is ze al door en als ik de vulpijp eruit heb kan ik mooi een strak polyestermatje maken achter de tankdop met een gat precies op maat voor de vulopening. Eens kijken of ze ook nog een goede rubber ring hebben anders kit ik de boel gewoon netjes af, denk niet dat de nieuwe vulpijp snel loskomt want die wordt natuurlijk eerst flink behandeld voor dat ik de vulpijp er in zet.
Hoop dat ze makkelijk loskomt en dan kan ik gelijk de slangetjes controleren en natuurlijk even nummeren.
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966

Gebruikersavatar
Gekke Gerritje
Berichten: 1528
Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
Locatie: West-Terschelling

Bericht door Gekke Gerritje » wo nov 09, 2011 20:55

Ben trouwens op zoek naar zo'n roostertje achter de bumper waar je mistlichten aan vastzitten, iemand nog iets liggen??
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966

minimonster
Site Admin
Berichten: 2203
Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door minimonster » wo nov 09, 2011 21:05

Gekke Gerritje schreef:Ben trouwens op zoek naar zo'n roostertje achter de bumper waar je mistlichten aan vastzitten, iemand nog iets liggen??
links of rechts?
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012


Zomer Honda's
-VA360/ 1975 :crazy:
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973

Gebruikersavatar
Gekke Gerritje
Berichten: 1528
Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
Locatie: West-Terschelling

Bericht door Gekke Gerritje » wo nov 09, 2011 21:40

Rechts is slecht en links heel slecht, maar ze lijken wel identiek.
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966

Gebruikersavatar
Gekke Gerritje
Berichten: 1528
Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
Locatie: West-Terschelling

Bericht door Gekke Gerritje » vr nov 11, 2011 12:00

Anders wordt het vastkitten ben ik bang en een stekkertje in de kabel maken zodat de bumper nog los kan.

Van het weekend maar eens een spiegeltje van mijn vrouw pikken om die fast idle stelschroef te vinden, ding zit verstopt zeg. Met de klok mee is denk ik minder toeren, toch?

Als ik de motor nu koud in D zit knalt de bak er echt in door de hoge toeren, in R valt het wel mee dus gooi er haar snel van R naar D.
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966

minimonster
Site Admin
Berichten: 2203
Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door minimonster » vr nov 11, 2011 16:05

Ik had het niet goed gelezen, ik dacht dat je de roostertjes in de voor bumper zocht, de achterbumper beugeltjes heb ik niet... dat wordt kitten...

Ik zou de luchtfilterbak er even afhalen, want je komt er anders bijna niet bij.

Of heb jij van die japanse vingertjes :) ..

Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012


Zomer Honda's
-VA360/ 1975 :crazy:
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973

Gebruikersavatar
Gekke Gerritje
Berichten: 1528
Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
Locatie: West-Terschelling

Bericht door Gekke Gerritje » vr nov 11, 2011 17:28

Dan maar kitten met een stekkertje in de kabel, gebruik die lampen toch nooit want als het zicht minder is dan 50 meter zet ik mijn auto wel bij de pomp voor een bakkie. Ik zie ook wel een soort stekkertje naast het achterlicht zitten maar weet niet of je daar de kabel makkelijk los meekrijgt en hem dan nog makkelijk naar buiten kan voeren???
Vanmiddag even het deukje onder het achterlicht laten trekken en de boel recht gemaakt, morgen effe plamuren, schuren en spuiten!!
Met het luchtfilter eraf gaat het beter maar ik heb heel dat boutje niet gezien joh, maar eens even mijn brilletje opzetten en mijn Japanse vingertjes laten wapperen.
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966

Gebruikersavatar
Gekke Gerritje
Berichten: 1528
Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
Locatie: West-Terschelling

Bericht door Gekke Gerritje » wo nov 16, 2011 20:05

Effe plamuren en spuiten ging dus niet op. Omdat de bumper rechts een tikje heeft gehad heb ik de hele boel los gehaald en toen bleek er rechts achter de bumper bij de spatbordrand toch wel wat rot te zitten. Heb de rot weggeslepen en alles in de anti-roest en zinkspray gezet en van de week maar eens strakmaken met polyester. Heb ook alle bekleding en kofferdekselrubber eruit gehaald. Onder het rubber 1 plekje voor een klein stukje harsmatje en natuurlijk aan de andere kant bij de vulopening flink wat rot waar je deels ook bij kan vanuit de kofferbak, alleen durf ik hier de flex niet over te halen zo bij de tankdop. Nou ja, ben weer even zoet.
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966

Gebruikersavatar
Gekke Gerritje
Berichten: 1528
Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
Locatie: West-Terschelling

Bericht door Gekke Gerritje » vr nov 18, 2011 00:25

Vandaag de vulpijp binnen gekregen, zag er verdomd goed uit en ook al gespoten, nu alleen nog even een flexibele coating erover.
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966

Plaats reactie