Honda-matic

Stel hem hier en misschien kan een ander lid je helpen.
Plaats reactie
Acclaim

Honda-matic

Bericht door Acclaim » ma aug 29, 2011 18:58

ik heb een vraagje over de Honda-matic / Trio-matic automatische versnellingsbak van Honda.

deze zit ook in mijn Acclaim, en werkt fantastisch moet ik zeggen!

Maar wie weet hoeveel pk's zo'n bak aan kan?

ik heb namelijk sinds kort ook een Civic met D15 blok, en wil dat blok eigenlijk in de Acclaim lepelen. (14 jaar jonger, zuiniger, iets meer vermogen) maar deze heeft 90/100 pk.

Zou de Honda-matic dit aankunnen?
en, weet iemand toevallig of een D-type blok op de Honda-matic bak past?

minimonster
Site Admin
Berichten: 2203
Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door minimonster » ma aug 29, 2011 19:45

Hoi,

Volgens mij past dat niet, heb ik ook al 'ns naar gekeken... Als je vanaf de bakzijde de bouten volgt naar de voorzijde van de motor, zie je of dit patroon overeenkomt...

Een D15 of D16 kan je ook met 4 traps automaat kopen :)..

Groeten,
Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012


Zomer Honda's
-VA360/ 1975 :crazy:
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973

Acclaim

Bericht door Acclaim » di aug 30, 2011 00:12

ja ik moet ze eens naast elkaar zetten, maar ik dacht als iemand het zeker weet ben ik meteen klaar :P

als de D15 niet op de Hondamatic past, kan ik altijd nog de bak ook overzetten (is nu een 5sp. handbak) alleen zit ik dan waarschijnlijk met aandrijfassen die niet passen, en nog meer motorsteunen om aan te passen.
Dus het liefst zet ik alleen de motor over

minimonster
Site Admin
Berichten: 2203
Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door minimonster » di aug 30, 2011 00:19

Acclaim schreef:ja ik moet ze eens naast elkaar zetten, maar ik dacht als iemand het zeker weet ben ik meteen klaar :P

als de D15 niet op de Hondamatic past, kan ik altijd nog de bak ook overzetten (is nu een 5sp. handbak) alleen zit ik dan waarschijnlijk met aandrijfassen die niet passen, en nog meer motorsteunen om aan te passen.
Dus het liefst zet ik alleen de motor over
Oh, maar de motorsteunen komen ook niet overeen hoor ;-) dat lijkt maar zo...

Kijk maar even in mijn topic: Ik prop een d15 met automaat in een bol. http://india.messageboard.nl/4339/viewtopic.php?t=1128

Dat is dan wel van een civic 1e gen, maar dat is dezelfde motorsteunen als op een civic 2e gen = acclaim toch?
Alle steunen zitten op de verkeerde plek en inderdaad de binnenste homokineten zijn dikker bij de d15

Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012


Zomer Honda's
-VA360/ 1975 :crazy:
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973

Acclaim

Bericht door Acclaim » do sep 01, 2011 11:45

Dat is wel een gaaf project! Een bolletje weegt natuurlijk helemaal niets dus dat zal best vlot worden!

Maar in dat geval houd het bij mij op als de D15 niet op de Hondamatic past.
Kabelboom, uitlaat, brandstofpomp & leidingen enz. aanpassen lukt me wel, en misschien een of twee motorsteunen ook.. maar als de bak ook mee zou moeten word het me toch teveel werk.

Van het weekend zal ik eens opmeten hoe die bakbevestigingsbouten op het blok uitkomen/overeen komen

Acclaim

Bericht door Acclaim » zo sep 04, 2011 23:45

vandaag heb ik ze eens naast elkaar gezet om te meten of de bouten van de bak (waar ze op de motor zitten) overeen komen.
dit doen ze niet!
dus dan houd het voor mij op. ik ben te lui om ook de bak over te zetten, dat word teveel werk.

bedankt voor het meedenken!
hier mag een slotje op

Acclaim

Bericht door Acclaim » ma sep 19, 2011 21:26

on second thought..

weet iemand misschien welke honda's/honda motoren er ook uitgerust zijn met deze zelfde Honda-matic bak?

Plaats reactie