af en toe geen brandstof.. ? '78 5 deurs..

Stel hem hier en misschien kan een ander lid je helpen.
knutselsmurf

af en toe geen brandstof.. ? '78 5 deurs..

Bericht door knutselsmurf » wo feb 16, 2011 09:16

Dit zit mij al al een paar maanden dwars... Starten, stationair prima, over het algemeen loopt ie super maar soms houdt ie in met optrekken.

Ik heb de normale dingen al geprobeerd, alles van de ontsteking vervangen, hoewel ik het gevoel heb dat het brandstof tekort is.

Carb talloze keren onderzocht en schoongemaakt, brandstof pomp en filter vervangen.

aftelling van de carb lijkt geen invloed te hebben en na montage van een andere carb nog steeds?! af een toe een brandstof "infarct" met langzaam optrekken, onder vollast ook nog voelbaar maar de tweede trap levert voldoende om dit iets minder merkbaar te maken.

Iemand een idee?

EB3 met keihin da21

Groet Dave

woody
Berichten: 340
Lid geworden op: za sep 06, 2008 17:26
Locatie: zegveld

probleem kuntselsmurf

Bericht door woody » wo feb 16, 2011 15:16

beste dave

het probleem zou kunnen worden veroorzaakt

door een verstopping in het brandstofsysteem

mogelijk zit er roestvorming cq drab in de brandstoftank :!:

remedie tank controleren op roest of drab van oude benzine

waarschijnlijk moet je hiervoor wel de tank demonteren

en daarna doorspoelen / reinigen met schone benzine

hopelijk voor jou is dit probleem dan opgelost :?:


gr jan

knutselsmurf

Bericht door knutselsmurf » wo feb 16, 2011 17:19

Hallo Jan,

Ik ben bang dat ik het daar moet zoeken, keertje de tank nagenoeg leeg rijden en eronder vandaan halen maar.

Ik kijk het nog even aan, ook wat voor vuil zich in het filtertje verzameld.

Dankjewel!

Groet Dave

knutselsmurf

Bericht door knutselsmurf » wo feb 16, 2011 18:05

Het probleem uit zich het meest bij 1/4 tot 1/3 gas, de tweede trap is nog niet actief op dat moment.

Het voelt alsof er 1 tot 2 seconden lang vuiltjes doorheen schieten, maar daar is niets van te vinden....

Van de 30 vergelijkbare situaties komt het 1 tot 10 keer voor, zeer onregelmatig maar de situatie is identiek.

Op de snelweg merk ik er niets van bijvoorbeeld (90 tot 100 kmpu)

Groet Dave

berg144

Benzine tekort????

Bericht door berg144 » do feb 17, 2011 20:15

Misschien is het handig in de benzine leiding een extra benzinefilter te plaatsen (deze zijn doorzichtig en kosten een paar euro) kan je gelijk zien hoe de doorstroming is.

Walter

knutselsmurf

Bericht door knutselsmurf » za feb 19, 2011 09:01

De auto heeft origineel een filtertje in de motorruimte, deze lijkt schoon te blijven, voor de zekerheid toch vervangen maar ik heb niet de indruk dat het veel vuil verzameld.

Zijn er mensen bekend met bevriezing van de carburateur?

nogmaals het is brandstof tekort op de meest stomme momenten en er is geen pijl op te trekken.... :(

berg144

Brandstof tekort?????

Bericht door berg144 » za feb 19, 2011 11:46

Ik heb bij mijn Honda de thermostaat vervangen, en wereld van verschil!
Nu eindelijk een normaal brandstof verbruik en als ik nu gas geef gebeurt er ook wat eerst wilde hij nog wel eens stotteren en als ik dan gas gaf gebeurde er helemaal niets. (net alsof de motor geen benzine genoeg kreeg)

Walter

knutselsmurf

Re: Brandstof tekort?????

Bericht door knutselsmurf » za feb 19, 2011 15:21

berg144 schreef:Ik heb bij mijn Honda de thermostaat vervangen, en wereld van verschil!
Nu eindelijk een normaal brandstof verbruik en als ik nu gas geef gebeurt er ook wat eerst wilde hij nog wel eens stotteren en als ik dan gas gaf gebeurde er helemaal niets. (net alsof de motor geen benzine genoeg kreeg)

Walter

Ok, dat is interessant.., wat voor Honda heb jij? Groet Dave

berg144

benzine tekort???/

Bericht door berg144 » za feb 19, 2011 21:09

Ik heb een nieuwer type 1.5 gl (model 83-87)
Kwam niet op temperatuur verbruikte wel 1:9.
Maar als je gas geeft gebeurde (vaak) niets, laat het gas los en weer voorzichtig gas geven kwam de Honda weer op toeren.
Bij het bolletje zit ook een "verwarmingsplaatje" deze roest nog wel eens door.

Walter

knutselsmurf

Bericht door knutselsmurf » za feb 19, 2011 22:47

Van middag nog even bezig geweest;

Het motortje komt netjes op bedrijfstemperatuur, Schildje is nog intact :) .
Het klepje van de voorverwarming en het bimetalen "ventieltje" werken naar behoren.

Ik ben bang dat ik bevriezen van de carburateur kan schrappen van de lijst..

Volgende stap, oude carb terug ( de "nieuwe"maakt geen verschil en start slechter) en weer overnieuw gaan puzzelen...

Blackrix
Berichten: 1194
Lid geworden op: do sep 18, 2003 20:12
Locatie: De Kiel
Contacteer:

Bericht door Blackrix » za feb 19, 2011 23:24

Heb je het probleem ook als je gas geeft zonder dat je de motor belast, dus bij stilstand? Je zou dan kunnen proberen of het probleem zich voordoet als je de benzine laat aanzuigen uit een ander brandstofreservoir, bijvoorbeeld een fles of jerrycan. Dan weet je of het probleem wordt veroorzaakt door de tank of de leidingen. Maar er mee rijden lijkt me niet zo'n strak plan.... Pas wel goed op, benzine is een behoorlijk ontvlambaar goedje!! Werkt de beluchting van je tank overigens wel goed?

Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!

knutselsmurf

Bericht door knutselsmurf » ma feb 21, 2011 08:29

Blackrix schreef:Heb je het probleem ook als je gas geeft zonder dat je de motor belast, dus bij stilstand? Je zou dan kunnen proberen of het probleem zich voordoet als je de benzine laat aanzuigen uit een ander brandstofreservoir, bijvoorbeeld een fles of jerrycan. Dan weet je of het probleem wordt veroorzaakt door de tank of de leidingen. Maar er mee rijden lijkt me niet zo'n strak plan.... Pas wel goed op, benzine is een behoorlijk ontvlambaar goedje!! Werkt de beluchting van je tank overigens wel goed?

Blackrix
Helaas is het probleem niet op te wekken als de auto stationair staat te draaien, de auto is overigens prima te rijden. Het hikken zoals ik omschreef komt misschien 3 keer kort voor op een afstand van 30 km. Ik ga wel even naar de tank ontluchting kijken :)

Plaats reactie