Geen stalling Henk! Ik heb deze niet meer trouwens......henkkok schreef:hoe bedoel niet meer kwijt de civic 74 gr henk
Effe wakkerschudden..
Ik kan me hier ook in vinden en ook in het bericht dat hiervoor stond. alleen als ik die quote dan wordt dit zo'n lange reactie Als jullie de club voor orginele honda's willen gaan instellen dan kunnen Marko en ik ook wel inpakken....in het orgineel houden van de meeste honda's zijn wij wat minder goed :???: ( behalve de S800 dan)Blackrix schreef:Wat ik ook nog even kwijt wil, ook als je geen Honda hebt van 20 jaar of ouder ben je welkom bij de HVN! Er zijn ook verschillende leden die geen oude Honda hebben van 20 jaar of ouder, maar die dit wel zouden willen hebben of die gewoon iets hebben met oude Honda's. Maar zoals het nu is zijn de jongere Honda's niet het doel van de club!
Blackrix
groeten Esther
Marko en ik zijn nog maar net lid van deze club dus misschien hebben we niet echt recht van spreken maar dit wil ik toch nog wel even kwijt.
Het valt mij heel erg op dat er zo'n drukte wordt gemaakt over de lage opkomst bij evenementen.
Wij zijn van verschillende clubs lid geweest en het percentage actieve leden is bij alle clubs laag. Je komt praktisch altijd weer de zelfde mensen tegen. Maar eerlijk gezegd vonden wij dat nooit een probleem. Bij hoge opkomst zie je dat de mensen zich in groepjes gaan verdelen. Uiteindelijk trek je dan nog steeds met een klein clubje (met dezelfde) mensen op.
Ik denk dat het belangrijker is dat het gezellig is. En wat ons betreft zijn de meetingen van de HVN totdusver erg gezellig.
En om af en toe eens wat andere auto's te zien en andere mensen te spreken zijn de meetings samen met de andere japanse oldtimer clubs. Mischien dat daar wat meer afspraken mee gemaakt moeten/kunnen worden.
groeten Esther
Het valt mij heel erg op dat er zo'n drukte wordt gemaakt over de lage opkomst bij evenementen.
Wij zijn van verschillende clubs lid geweest en het percentage actieve leden is bij alle clubs laag. Je komt praktisch altijd weer de zelfde mensen tegen. Maar eerlijk gezegd vonden wij dat nooit een probleem. Bij hoge opkomst zie je dat de mensen zich in groepjes gaan verdelen. Uiteindelijk trek je dan nog steeds met een klein clubje (met dezelfde) mensen op.
Ik denk dat het belangrijker is dat het gezellig is. En wat ons betreft zijn de meetingen van de HVN totdusver erg gezellig.
En om af en toe eens wat andere auto's te zien en andere mensen te spreken zijn de meetings samen met de andere japanse oldtimer clubs. Mischien dat daar wat meer afspraken mee gemaakt moeten/kunnen worden.
groeten Esther
Ik ben het hier helemaal mee eens.Boef schreef:Marko en ik zijn nog maar net lid van deze club dus misschien hebben we niet echt recht van spreken maar dit wil ik toch nog wel even kwijt.
Het valt mij heel erg op dat er zo'n drukte wordt gemaakt over de lage opkomst bij evenementen.
Wij zijn van verschillende clubs lid geweest en het percentage actieve leden is bij alle clubs laag. Je komt praktisch altijd weer de zelfde mensen tegen. Maar eerlijk gezegd vonden wij dat nooit een probleem. Bij hoge opkomst zie je dat de mensen zich in groepjes gaan verdelen. Uiteindelijk trek je dan nog steeds met een klein clubje (met dezelfde) mensen op.
Ik denk dat het belangrijker is dat het gezellig is. En wat ons betreft zijn de meetingen van de HVN totdusver erg gezellig.
En om af en toe eens wat andere auto's te zien en andere mensen te spreken zijn de meetings samen met de andere japanse oldtimer clubs. Mischien dat daar wat meer afspraken mee gemaakt moeten/kunnen worden.
groeten Esther
Een sleutel dag organiseren voor bvb 100man is niet te doen.tussen 10 en 20 man is prima te doen.Als het een klein hecht clubje is,dan is ook iedereen bereid om wat mee te helpen.Op het moment groter word zie je dat mensen contributie betalen al genoeg vinden.En verders alles aan de bestuursleden overlaten.
Dat het af en toe mis loopt als er iets bedacht is,dat moeten we dan voor leif nemen,al is het niet altijd leuk voor de organisator.Maar als het dan wel lukt is het alleen maar gezellig!!
Groet mielko
Goed.
Ik kan nog wel van alles schrijven over al mijn oude Honda's en van het moment dat HVN werd opgericht maar heb besloten dit niet te doen.
Ik proef dat er bij sommige mensen de wens heerst om het een select clubje te laten blijven wat ik best wel spijtig vind.
Ik houd mij staande met de gedachte dat ook mijn Aerodeck over een paar jaar 20 wordt en ik weer mee mag doen... LOL
Een Groningse Hondagroet aan allen.
:))
Ik kan nog wel van alles schrijven over al mijn oude Honda's en van het moment dat HVN werd opgericht maar heb besloten dit niet te doen.
Ik proef dat er bij sommige mensen de wens heerst om het een select clubje te laten blijven wat ik best wel spijtig vind.
Ik houd mij staande met de gedachte dat ook mijn Aerodeck over een paar jaar 20 wordt en ik weer mee mag doen... LOL
Een Groningse Hondagroet aan allen.
:))
Honda Accord 2.4i Type S Aut 2010
Honda Civic 2.0 Type S 2005
Honda Monkey Z125 '23
Yamaha MT01 2011
Yamaha XT500 1977
Honda Civic 2.0 Type S 2005
Honda Monkey Z125 '23
Yamaha MT01 2011
Yamaha XT500 1977
Ik kan het verkeerd hebben begrepen, maar volgens mij vat jij dit verkeerd op. mensen die een warm hart hebben voor oude honda's maar er zelf geen hebben zijn volgens mij gewoon welkom hoorHans schreef:Goed.
Ik kan nog wel van alles schrijven over al mijn oude Honda's en van het moment dat HVN werd opgericht maar heb besloten dit niet te doen.
Ik proef dat er bij sommige mensen de wens heerst om het een select clubje te laten blijven wat ik best wel spijtig vind.
Ik houd mij staande met de gedachte dat ook mijn Aerodeck over een paar jaar 20 wordt en ik weer mee mag doen... LOL
Een Groningse Hondagroet aan allen.
:))
groeten esther
-
- Site Admin
- Berichten: 2203
- Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
offtopic:
Als ik eerlijk ben: Honda heeft zelf toch al een mooie scheiding gemaakt!.
Alles wat chromen bumpers heeft hoort bij de club, alle plestik bumpers vallen er buiten....
Of trek ik de lijn nu weer wat té ver op?
Misschein wordt het tijd voor een ledenvergadering?
ontopic:
Wellicht dat alle ingeschreven forumleden via email aangeschreven kunnen worden om te reageren, om zo de lijst een beetje op te schonen...
Marko
HmmmmBlackrix schreef:Het probleem is alleen dat bij de leeftijd van 15 jaar veel tupperware-auto's zitten. Maar wat vind de rest er van?
Blackrix
Als ik eerlijk ben: Honda heeft zelf toch al een mooie scheiding gemaakt!.
Alles wat chromen bumpers heeft hoort bij de club, alle plestik bumpers vallen er buiten....
Of trek ik de lijn nu weer wat té ver op?
Misschein wordt het tijd voor een ledenvergadering?
ontopic:
Wellicht dat alle ingeschreven forumleden via email aangeschreven kunnen worden om te reageren, om zo de lijst een beetje op te schonen...
Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
-
- Berichten: 102
- Lid geworden op: zo jul 17, 2011 11:57
- Locatie: drachten
Geweldig, wat een discussie.
De HVN is in 1999 opgericht, door ronny,ron en jan gerrit, met als doelstelling de oude honda's betaalbaar in ere te houden.
de leeftijdslimiet is op een gegeven moment ingesteld omdat er anders heel veel boemboxen auto's bij zouden komen.
het is altijd de bedoeling van de heren geweest dat een ieder die de oude bolletjes,accords en prelude's een warm hart toe dracht een welkom gevoel te geven.
wat opkomsten betreft: je kunt geen 100 man verwachten als je maar iets van 30 leden hebt. dan lijkt me een opkomst van 14/15 personen al een goeie
dus hans, blijf lekker bij de hvn, want de fanatics trekt mij persoonlijk ook niet zo
groetjes dineke
De HVN is in 1999 opgericht, door ronny,ron en jan gerrit, met als doelstelling de oude honda's betaalbaar in ere te houden.
de leeftijdslimiet is op een gegeven moment ingesteld omdat er anders heel veel boemboxen auto's bij zouden komen.
het is altijd de bedoeling van de heren geweest dat een ieder die de oude bolletjes,accords en prelude's een warm hart toe dracht een welkom gevoel te geven.
wat opkomsten betreft: je kunt geen 100 man verwachten als je maar iets van 30 leden hebt. dan lijkt me een opkomst van 14/15 personen al een goeie
dus hans, blijf lekker bij de hvn, want de fanatics trekt mij persoonlijk ook niet zo
groetjes dineke
We hebben nu trouwens 101 leden op het forum, er zijn er een aantal die niet erg actief zijn. Ik zal het hier eens met Henry over hebben. We kunnen bijvoorbeeld een regel maken dat je nadat je bijvoorbeeld een bepaalde tijd niets meer hebt gepost eerst een mail krijgt of je nog wel lid wil blijven. Krijgen we na een bepaalde tijd geen reactie, dan ga je van de ledenlijst af.
Er zijn ook een aantal leden die niet zoveel hebben met een forum, maar die wel graag lid willen blijven en wel op meetings komen. Dus als iemand niet actief is op het forum kan het nog wel een geïnteresseerd lid zijn....
Over de opkomst op meetings, ik vind een kleine groep wel fijn. Ik ben zelf ook lid van een vereniging van Audio Video liefhebbers van een bepaald Deens merk, en daar gebeurd ook hetzelfde. Er zijn nu zo rond de 80 leden, maar je ziet op clubdagen altijd dezelfde leden, en dat zijn er niet veel.
Ik zal het met Henry ook eens hebben over een ledenvergadering. Omdat we geen officiële club zijn, hoeft dit niet, maar we kunnen eens een referendum houden..... ;-)
Blackrix
Er zijn ook een aantal leden die niet zoveel hebben met een forum, maar die wel graag lid willen blijven en wel op meetings komen. Dus als iemand niet actief is op het forum kan het nog wel een geïnteresseerd lid zijn....
Over de opkomst op meetings, ik vind een kleine groep wel fijn. Ik ben zelf ook lid van een vereniging van Audio Video liefhebbers van een bepaald Deens merk, en daar gebeurd ook hetzelfde. Er zijn nu zo rond de 80 leden, maar je ziet op clubdagen altijd dezelfde leden, en dat zijn er niet veel.
Ik zal het met Henry ook eens hebben over een ledenvergadering. Omdat we geen officiële club zijn, hoeft dit niet, maar we kunnen eens een referendum houden..... ;-)
Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!
Over bovenstaande discussie hebben we het al eens gehad. Lijkt me een goed idee om dit weer eens op te pakken.
Vooralsnog lijkt het me geen goed idee nu om bv het toegestane jaartal aan te passen.
Van oorsprong is de club onstaan met het idee om oude honda's op de weg te houden dmv onderdelen bemiddeling en meetings.
Aangezien tijden veranderen is het misschien een goed idee om het jaaertal aan te passen of om de visie van de club aan te passen. Dit zou tijdens een ledenvergadering kunnen, maar volgens mij kan het bestuur dit ook beslissen.
Een ledenvergadering is natuurlijk altijd goed / leuk.
groet,
patrick
Vooralsnog lijkt het me geen goed idee nu om bv het toegestane jaartal aan te passen.
Van oorsprong is de club onstaan met het idee om oude honda's op de weg te houden dmv onderdelen bemiddeling en meetings.
Aangezien tijden veranderen is het misschien een goed idee om het jaaertal aan te passen of om de visie van de club aan te passen. Dit zou tijdens een ledenvergadering kunnen, maar volgens mij kan het bestuur dit ook beslissen.
Een ledenvergadering is natuurlijk altijd goed / leuk.
groet,
patrick
-
- Berichten: 406
- Lid geworden op: do sep 11, 2003 09:28
- Locatie: arnhem
- Contacteer:
Hallo allemaal,
Na een paar dagen alle gevolgd te hebben en het op mijn laten inwerken en nadenken over wat er is gezegd hierbij mijn mening.
Discussie over leeftijdsgrens is er al jaren, is meerdere malen besproken en daar is moeilijk uit te komen.
15 jaar en ouder? Persoonlijk vind ik de Honda's van eind jaren 90 niet mooi.
2011-15=1996. Honda's tussen 1996 en 2003/2004 vind ik geen mooie auto's. En of het was is om deze toe te laten tot een club waar voornamelijk chroom de hoofdmoot is ben ik nog niet uit. Mijn mening is van niet, voor 96 oke, na die tijd niet. Als je het wel doet ben je de oorsprong van de club kwijt, waar het Ronny en Jan-Gerrit ooit om te doen is geweest.
Andere Honda clubs voor deze auto's zijn er al genoeg.
Maar leden die geen oude Honda hebben en wel een modernere zijn ten alle tijden welkom op meetings. Er is nooit gezegd dat deze mensen niet welkom zijn. Dat ze zelf besluiten om niet te komen met hun jongere Honda kunnen we natuurlijk nooit voorkomen.
Het moeilijke is ook nog dat mensen zich aanmelden op het forum en je niet weet welke auto ze hebben, is hij te jong? Kunnen we niet zien.
Als de mensen zich persoonlijk inschrijven via het inschrijfformulier voor de club kun je zien welke auto ze hebben en kun je evt een schifting maken.
Ook dan is het moeilijk, als iemand een Prelude heeft van 93 en hij schrijft zich in kan je niet zien of het een mooie originele is of dat hij vol hangt met plastic en knetter verrot is.
Hetzelfde geld voor bv een Civic gen 4 of 5, CRX generatie 2 of 3, het blijft altijd lastig dus.
Clubblad, beginnen we niet meer aan, of iemand moet zich geroepen voelen dit wel te willen doen.
De laatste clubbladen die HVN ooit heeft uitgegeven werden meestal gevuld door Ronny en Jan-Gerrit omdat de leden niks meer instuurden wat je kon plaatsen in het clubblad. Ook gezien de financiele middel, we zijn een gratis club, is dit totaal niet haalbaar. Daar hebben we in principe het forum voor.
Tijdstip mailingen is in mijn ogen ruim op tijd, begin van het jaar maken we de agenda bekend en minimaal een maand van te voren is er een mailing, persoonlijk envia het forum waar het gehouden gaat worden.
Ook staat bij meetings op het forum de agenda per jaar vermeld. Tevens staan daar ook de meetingen per keer vermeld ruim van te voren. Natuurlijk zijn er altijd afwijkingen in de agenda, dat kun je nooit voorkomen.
Leden vergadering?? Prima, noem maar een datum. Goed idee.
Opkomst tijdens meetingen is soms niet wat je wilt bereiken, maar gezien het aantal leden en forum leden nog wel acceptabel, tuurlijk hoop je op meer en is het soms frustrerend dat er maar een paar mensen op af komen, hoe meer hoe beter maar soms is het niet anders.
Was een aantal jaren geleden met het vorige bestuur ook al een punt, hoe bereik je meer mensen.
Via internet tegenwoordig, maar ook dat wil niet vlotten, er zijn een paar die hard Honda fanaten die hun Honda in ere houden maar het gros koopt een oude Honda en is er snel op uit gekeken. Verloop hou je altijd.
101 leden op het forum kopt, schoon het 1 x per half jaar op, dan kijk ik wie er geen post hebben geplaatst het afgelopen jaar of wel hebben aangemeld maar nooit gepost en die verwijder ik dan, komen nooit boze mails over dus zijn dan ook mensen die geen interesse meer hebben.
Moet het binnenkort weer doen.
Ik zal vast nog iets vergeten zijn maar tot zover even een bericht van mij uit.
gr Henry
Na een paar dagen alle gevolgd te hebben en het op mijn laten inwerken en nadenken over wat er is gezegd hierbij mijn mening.
Discussie over leeftijdsgrens is er al jaren, is meerdere malen besproken en daar is moeilijk uit te komen.
15 jaar en ouder? Persoonlijk vind ik de Honda's van eind jaren 90 niet mooi.
2011-15=1996. Honda's tussen 1996 en 2003/2004 vind ik geen mooie auto's. En of het was is om deze toe te laten tot een club waar voornamelijk chroom de hoofdmoot is ben ik nog niet uit. Mijn mening is van niet, voor 96 oke, na die tijd niet. Als je het wel doet ben je de oorsprong van de club kwijt, waar het Ronny en Jan-Gerrit ooit om te doen is geweest.
Andere Honda clubs voor deze auto's zijn er al genoeg.
Maar leden die geen oude Honda hebben en wel een modernere zijn ten alle tijden welkom op meetings. Er is nooit gezegd dat deze mensen niet welkom zijn. Dat ze zelf besluiten om niet te komen met hun jongere Honda kunnen we natuurlijk nooit voorkomen.
Het moeilijke is ook nog dat mensen zich aanmelden op het forum en je niet weet welke auto ze hebben, is hij te jong? Kunnen we niet zien.
Als de mensen zich persoonlijk inschrijven via het inschrijfformulier voor de club kun je zien welke auto ze hebben en kun je evt een schifting maken.
Ook dan is het moeilijk, als iemand een Prelude heeft van 93 en hij schrijft zich in kan je niet zien of het een mooie originele is of dat hij vol hangt met plastic en knetter verrot is.
Hetzelfde geld voor bv een Civic gen 4 of 5, CRX generatie 2 of 3, het blijft altijd lastig dus.
Clubblad, beginnen we niet meer aan, of iemand moet zich geroepen voelen dit wel te willen doen.
De laatste clubbladen die HVN ooit heeft uitgegeven werden meestal gevuld door Ronny en Jan-Gerrit omdat de leden niks meer instuurden wat je kon plaatsen in het clubblad. Ook gezien de financiele middel, we zijn een gratis club, is dit totaal niet haalbaar. Daar hebben we in principe het forum voor.
Tijdstip mailingen is in mijn ogen ruim op tijd, begin van het jaar maken we de agenda bekend en minimaal een maand van te voren is er een mailing, persoonlijk envia het forum waar het gehouden gaat worden.
Ook staat bij meetings op het forum de agenda per jaar vermeld. Tevens staan daar ook de meetingen per keer vermeld ruim van te voren. Natuurlijk zijn er altijd afwijkingen in de agenda, dat kun je nooit voorkomen.
Leden vergadering?? Prima, noem maar een datum. Goed idee.
Opkomst tijdens meetingen is soms niet wat je wilt bereiken, maar gezien het aantal leden en forum leden nog wel acceptabel, tuurlijk hoop je op meer en is het soms frustrerend dat er maar een paar mensen op af komen, hoe meer hoe beter maar soms is het niet anders.
Was een aantal jaren geleden met het vorige bestuur ook al een punt, hoe bereik je meer mensen.
Via internet tegenwoordig, maar ook dat wil niet vlotten, er zijn een paar die hard Honda fanaten die hun Honda in ere houden maar het gros koopt een oude Honda en is er snel op uit gekeken. Verloop hou je altijd.
101 leden op het forum kopt, schoon het 1 x per half jaar op, dan kijk ik wie er geen post hebben geplaatst het afgelopen jaar of wel hebben aangemeld maar nooit gepost en die verwijder ik dan, komen nooit boze mails over dus zijn dan ook mensen die geen interesse meer hebben.
Moet het binnenkort weer doen.
Ik zal vast nog iets vergeten zijn maar tot zover even een bericht van mij uit.
gr Henry
Chroom of geen chroom is geen argument meer in mijn ogen.
Honda is, pak hem beet, 30 jaar geleden al overgestapt van chroom op kunststof.
Blijft alleen leeftijd over. Blijft die 20 jaar voor wat het is dan is dat prima maar daar zitten dan plenty Honda's bij met kunstof bumpers en andere onderdelen.
En dat zal met de jaren natuurlijk alleen maar erger worden.
Tot het moment dat de 90er jaren Honda's ook 20 jaar zijn. Doe je niks aan, hoe lelijk je de 90er jaren Honda's ook vindt.
Honda is, pak hem beet, 30 jaar geleden al overgestapt van chroom op kunststof.
Blijft alleen leeftijd over. Blijft die 20 jaar voor wat het is dan is dat prima maar daar zitten dan plenty Honda's bij met kunstof bumpers en andere onderdelen.
En dat zal met de jaren natuurlijk alleen maar erger worden.
Tot het moment dat de 90er jaren Honda's ook 20 jaar zijn. Doe je niks aan, hoe lelijk je de 90er jaren Honda's ook vindt.
Honda Accord 2.4i Type S Aut 2010
Honda Civic 2.0 Type S 2005
Honda Monkey Z125 '23
Yamaha MT01 2011
Yamaha XT500 1977
Honda Civic 2.0 Type S 2005
Honda Monkey Z125 '23
Yamaha MT01 2011
Yamaha XT500 1977