ik weet het echt niet meer :-(

Stel hem hier en misschien kan een ander lid je helpen.
Plaats reactie
basco

ik weet het echt niet meer :-(

Bericht door basco » do jan 06, 2011 16:10

Hallo allemaal,

Ik heb een paar jaar geleden een Honda civic van 1982 gekocht voor mijn vriendin, het is er een met contactpuntjes. Op het typeplaatje staat:
type SL
Motornr: EN1
pvg 79/4140

En ik loop nu al meer dan een jaar een probleem te zoeken, en niemand komt er uit. Als ze met de auto een lang stuk gereden heeft -langer dan 30 km schat ik- dan zet ze hem af op plaats van bestemming. Op het moment dat ze binnen 15 tot 30 minuten weer gaat rijden, valt hij gegarandeerd na 350 meter stil. Stel dat ze hem daar 1 uur of langer zou laten staan en ze zou hem dan starten dan zou hij gegarandeerd niet stil vallen. Is dit apart of niet?
Ik weet sinds kort dat het zeker een brandstofprobleem is aangezien hij in zo’n geval wel vonkt. En als ik startpilot of iets dergelijks in de inlaat spuit start hij meteen.
Ik heb dit probleem een tijd geleden ook al voorgelegd aan Mielko van drive_parts@zeelandnet.nl
en die zei er het volgende over:

“het kan ook in de carburateur zitten.door veroudering kunnen afdichting en afstellingen verlopen waardoor deze er af en toe mee stopt,dit heb ik zelf ook eens gehad.utrasoon reinigen en opnieuw vlotterhoogte en lucht afstelling opnieuw instellen.”

ik begin steeds meer te geloven dat hij gelijk heeft.

Heeft iemand van jullie nog een ander idée wat het zou kunnen zijn?
Zo niet, dan ga ik maar voor de optie van Mielko, maar in dat geval heb ik ook weer een hoop vragen…

Namelijk:
Kan er iets kapot gaan door het ultrasoonbad zoals rubbers en pakkingen?
En zijn die dan gewoon te koop?
Hoe hoog moet de vlotterhoogte zijn?

Ik wil het nu echt oplossen, want ze begint al een hekel aan de Honda te krijgen, en dat wil ik echt niet, want ik vind hem geweldig!

Eventueel vast bedankt
Met vriendelijke groet

Djbasco

Hans
Berichten: 1003
Lid geworden op: do nov 09, 2006 16:41
Locatie: Wagenborgen

Bericht door Hans » do jan 06, 2011 19:29

Ik kan het me niet zo goed voorstellen dat het aan de carburateur ligt in die zin dat er verstoppingen zijn.
Je zegt dat het patroon van stilvallen hetzelfde is.

Heb je je tankontluchting al gecontroleerd?
Het klinkt een beetje naar vacuum trekken in de tank. En als hij maar lang genoeg stilstaat verdwijnt het vacuum weer.
Sta je te kort stil dan is het vacuum nog steeds een beetje voorhanden en heb je na 350 meter weer last.

Trek je benzinedop er eens af als hij stil valt en luister of je een zuigend geluid hoort.

Zo maar een gok hoor maar niet geschoten is altijd mis.
Honda Accord 2.4i Type S Aut 2010
Honda Civic 2.0 Type S 2005
Honda Monkey Z125 '23
Yamaha MT01 2011
Yamaha XT500 1977

Goelette
Berichten: 409
Lid geworden op: za nov 14, 2009 10:52
Locatie: Geleen

Bericht door Goelette » do jan 06, 2011 19:44

Normaal gesproken is dit bij Honda een klassiek en overduidelijk gevalletje brandstofrelais. De solderingen laten los. remedie is opnieuw solderen of relais vervangen. Dit relais schakelt de brandstofpomp in, die zou je moeten horen als je op contact zet.

MAARRRRR, het kan zijn dat dit een totaal nutteloze opmerking van mij is, want ik weet niet of dit relais al op jouw auto zit, of dat dit alleen bij modernere Honda's is.
Honda: CRX AF 1984, CRX AS 1986, CRX AS 1987, CRX HF Spyder 1986, CRX ED9 1988, Civic Roadster ED6 1989, CRX AF-aanhanger, Civic EJ9 1997, Jazz 2005, Ridgeline 2006
Renault: Goelette bus 1954, Goelette pickup 1954

basco

Bericht door basco » do jan 06, 2011 21:18

tankontluchting kan het volgens mij niet zijn. Want dan zou hij het in mijn ogen ook moeten doen als je een lang stuk rijdt, en dan zou ook de hoeveelheid benzine van de tank van invloed zijn. En dat is niet. Ze doet altijd boodschappen bij een bepaalde supermarkt en valt altijd exact op de meter nauwkeurig stil op dezelfde plek...
Brandstofrelais weet ik niet.

andregc
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 13:33
Locatie: Utrecht

Bekend probleem, geen oplossing

Bericht door andregc » do jan 06, 2011 23:22

hallo gast,

stel je iig even voor in het voorstel topic, iedere liefhebber van oude honda's moet dit natuurlijk publiekelijk maken op dit forum.

Verder met je probleem, de oplossing heb ik niet, maar een oudere honda van mij, ook een type 2 deed precies hetzelfde. Als ie warm is en je zet hem uit bij bijvoorbeeld een benzine pomp en je laat hem langer dan 5 a 10 minuten staan en vertrekt dan weer, dan rijdt ie een stukje en stopt ie ermee. Na een tijdje wachten doet hij het wel weer.

Ik heb het destijds niet kunnen achterhalen, maar hopelijk is er iemand hier die het probleem wel kan vinden en als je het hebt dan graag hier vermelden, want dan hebben we er allemaal wat aan.

Succes ermee, je bent iig niet alleen.

mvg andre
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo

Goelette
Berichten: 409
Lid geworden op: za nov 14, 2009 10:52
Locatie: Geleen

Bericht door Goelette » vr jan 07, 2011 07:45

als iemand hier weet of dit model al een elec brandstofpomp heeft en een brandstofrelais, en het ntwoord daarop is ja, dan weet ik zeker dat het probleem getraceerd is.

luister anders eens goed of je de pomp hoort aanslaan als je de auto op contact zet (in de situatie dat de motor nog koud is)
Honda: CRX AF 1984, CRX AS 1986, CRX AS 1987, CRX HF Spyder 1986, CRX ED9 1988, Civic Roadster ED6 1989, CRX AF-aanhanger, Civic EJ9 1997, Jazz 2005, Ridgeline 2006
Renault: Goelette bus 1954, Goelette pickup 1954

Hans
Berichten: 1003
Lid geworden op: do nov 09, 2006 16:41
Locatie: Wagenborgen

Bericht door Hans » vr jan 07, 2011 10:38

basco schreef:tankontluchting kan het volgens mij niet zijn. Want dan zou hij het in mijn ogen ook moeten doen als je een lang stuk rijdt, en dan zou ook de hoeveelheid benzine van de tank van invloed zijn. En dat is niet. Ze doet altijd boodschappen bij een bepaalde supermarkt en valt altijd exact op de meter nauwkeurig stil op dezelfde plek...
Brandstofrelais weet ik niet.
Oke.

Misschien bij een andere supermarkt je boodschappen halen dan.

8)
Honda Accord 2.4i Type S Aut 2010
Honda Civic 2.0 Type S 2005
Honda Monkey Z125 '23
Yamaha MT01 2011
Yamaha XT500 1977

minimonster
Site Admin
Berichten: 2203
Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door minimonster » zo jan 09, 2011 11:36

Haha, niet zo zeer naar een andere supermarkt, maar ze moet LANGER boodschappen doen (!)..

Even terug naar je probleem: Ik zou in eerste instantie zeggen: de tank ontluchting...

Vraagje: Heb jij een mechanische benzine pomp? Dat is het ding met de rode slangen op de onderstaande foto.

Afbeelding

Zo ja, dan heb je geen brandstof relais, en ook geen probleem daarmee ;-) ..

Probeer het eens uit: rijden totdat je het probleem hebt: Je benzinedop los trekken en daarna starten.
Hij zal zeker niet direct aanslaan: de brandstofpomp en je carburateur is leeg en zal eerst weer vol gepompt moeten worden..


Hm nog een vraagje: Als je stil bent gevallen... Hoelang moet je daarna starten om hem weer aan de praat te krijgen?
Of moet je dan "gewoon" 10 minuten wachten en slaat hij dan wel direct aan?
En als je pilot start gebruikt, startie direct.. Blijftie dan ook aan? Of moet je even bij blijven spuiten?

Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012


Zomer Honda's
-VA360/ 1975 :crazy:
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973

steelpannetje

Bericht door steelpannetje » di jan 18, 2011 21:54

En wil je hier nu graag een foto plaatsen van je vriendin met een rood woedend hoofd stilstaand vlak voor de supermarkt?, of heb je de vraag per ongeluk in het verkeerde gedeelte geplaatst :twisted:

(sorry, flauw ik weet het, maar op technisch gebied heb je verder ook niks aan me)

Boef

Bericht door Boef » ma feb 14, 2011 12:42

Is het probleem nou opgelost of heb je de civic ten einde raad maar verkocht :???:

Plaats reactie