mooi verhaal: de koppeling

Stel hem hier en misschien kan een ander lid je helpen.
Plaats reactie
berg144

mooi verhaal: de koppeling

Bericht door berg144 » di okt 26, 2010 15:04

Mijn koppeling pakte erg hoog op, dus in Duitsland een nieuwe set besteld (nog geen 50 euro). Hier en daar gevraagd wat het gaat kosten deze te monteren.
Ben ik bij een garage in Stompwijk, zegt de man: 69000km? ha, ha dat kan helemaal niet dat dan de koppeling versleten is. Ga maar eens weg zei hij tegen mij, zette de Honda op de brug, liet de olie uit de versnellingbak lopen en zei ziet er goed uit (klopte natuurlijk deze had ik pas zelf vervangen) haalde de koppelingkabel los even opnieuw smeren en toen weer gemonteerd en afgesteld.
Intussen vertelde hij dat het 350 euro kost om een nieuwe te monteren, begon te lachen en zei rijd nu maar eens............ en tot mijn verbazing pakt snel op en rijd als een speer. Ik vroeg wat kost het? Hij zei laat maar zitten, ik heb toen maar 20 euro in de koffiepot gedaan, dan kan ik nog eens terug komen.

Walter uit Zoetermeer

Robert Itr

Bericht door Robert Itr » di okt 26, 2010 17:52

Daar heb je dan geluk mee,die van mij als je vol gas gaf trok m direct in toeren door dus geen goeie werking meer van de koppeling,bleek ook helemaal versleten te zijn. En een koppeling kan best bij 69.000 op zijn bij verkeerd/intensief gebruik.

berg144

koppeling

Bericht door berg144 » di okt 26, 2010 18:44

Denk ik ook, oudere (ook sommige jongere) mensen rijden vaak met de voet op het koppelingspedaal. Bij goed gebruik heeft de koppeling een lange levensduur meer dan 150.00-200.000 km. Ik houd de koppelingset ook maar als reserve, je weet maar nooit.

Walter

Plaats reactie