WIE IS MIELKO
WIE IS MIELKO
Even voorstellen
Hallo,
Als nieuwe gebruiker van dit forum wil ik mij even voorstellen.
Hallo,
ik ben mielko,ben geboren in 1978.
En woonbaar midden Zeeland.
Onlangs een oldtimer gekocht om als dagelijk gebruik mee te rijden.De bedoeling was om mijn bestelwagen de deur uit te doen.
Helaas heeft het oldtimertje mijn hart al gewonnen,en blijft de bestel,zodat de oldtimer lekker binnen kan staan.Al word hij zeker gebruikt,hij zal echt niet stoffig weg gezet worden.
Toen ik net mijn rijbewijs had,ben ik begonnen met een renault 5.die net als mijn bestel nu zo lek als een mandje was.Gaten boren in de bodem bleek de beste oplossing.
Daarna een 88 civic,die ik al redelijk snel met mijn jonge wilde haren ook echt helemaal totall loss reed .
Een 92er civic was de vervanger.Die in eerste instantie als daily werd gebruikt.maar na veel forum gebruik werd dit mijn project wagen.Eerst NA getunend,daarna zijn de turbo"s gekomen.
Hier de link van civicclubholland.nl .De eerste 3 pagina's staat het meeste ,ga er even voor zitten want het is niet weinig.
Hallo,
Als nieuwe gebruiker van dit forum wil ik mij even voorstellen.
Hallo,
ik ben mielko,ben geboren in 1978.
En woonbaar midden Zeeland.
Onlangs een oldtimer gekocht om als dagelijk gebruik mee te rijden.De bedoeling was om mijn bestelwagen de deur uit te doen.
Helaas heeft het oldtimertje mijn hart al gewonnen,en blijft de bestel,zodat de oldtimer lekker binnen kan staan.Al word hij zeker gebruikt,hij zal echt niet stoffig weg gezet worden.
Toen ik net mijn rijbewijs had,ben ik begonnen met een renault 5.die net als mijn bestel nu zo lek als een mandje was.Gaten boren in de bodem bleek de beste oplossing.
Daarna een 88 civic,die ik al redelijk snel met mijn jonge wilde haren ook echt helemaal totall loss reed .
Een 92er civic was de vervanger.Die in eerste instantie als daily werd gebruikt.maar na veel forum gebruik werd dit mijn project wagen.Eerst NA getunend,daarna zijn de turbo"s gekomen.
Hier de link van civicclubholland.nl .De eerste 3 pagina's staat het meeste ,ga er even voor zitten want het is niet weinig.
Laatst gewijzigd door mielko op do nov 19, 2009 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu dan mijn nieuwe aanwinst.
Mijn 1976 honda civic .
Gekocht hier in de buurt,kilometer stand 142000KM.Ooit gerestaureerd.wat nog best netjes is gedaan.Nouwelijks roest,niet aan de bodem in ieder geval.Op de lak zitten wat blaasjes,waarsch door slechte voorbehandiling.Maar die zullen in de toekomst worden aangepakt.
Als eerste flink onderhoud aan gedaan.Vloeistoffen,riemen,kleppenstellen .Remleidingen vervangen,want die waren bijna doorgeroest.
Nu zit er nog goedkope olie in,die word nogmaals 2 keer vervangen.om lekker te spoelen.
Mijn 1976 honda civic .
Gekocht hier in de buurt,kilometer stand 142000KM.Ooit gerestaureerd.wat nog best netjes is gedaan.Nouwelijks roest,niet aan de bodem in ieder geval.Op de lak zitten wat blaasjes,waarsch door slechte voorbehandiling.Maar die zullen in de toekomst worden aangepakt.
Als eerste flink onderhoud aan gedaan.Vloeistoffen,riemen,kleppenstellen .Remleidingen vervangen,want die waren bijna doorgeroest.
Nu zit er nog goedkope olie in,die word nogmaals 2 keer vervangen.om lekker te spoelen.
Verders kan ik heel slecht iets origineel laten.
Al snel moest het originele stuur plaats maken voor een ini mini stuur die ik via een forum genoot heb overgenomen.
Ook mochten mistlampen niet ontbreken.
Ik had nog een rvs uitlaat systeem van mijn andere civic .die ik vermaakt heb voor het bolletje.
Al snel moest het originele stuur plaats maken voor een ini mini stuur die ik via een forum genoot heb overgenomen.
Ook mochten mistlampen niet ontbreken.
Ik had nog een rvs uitlaat systeem van mijn andere civic .die ik vermaakt heb voor het bolletje.
Eind demper ,heb ik vermaakt zodat deze onder de civic past.Een harly D fishtail demper :D
Ook heb ik nog een set ast velgen gekocht,waarvan ik ga proberen om die te vermaken naar 4keer 120.moet lukken
Foto's zeggen meer dan mijn praatje":
foto van de downpipe"
Omdat er van civicclubholland een dyno dag georganiseerd werd,met het bolletje een run gedaan.
Mengsel is wel heel erg rijk,maar dat kan ook zijn geweest omdat de einddemper iets te restriktief is.en de uitlaat zijn gassen moeilijk weg krijgt
Ook heb ik nog een set ast velgen gekocht,waarvan ik ga proberen om die te vermaken naar 4keer 120.moet lukken
Foto's zeggen meer dan mijn praatje":
foto van de downpipe"
Omdat er van civicclubholland een dyno dag georganiseerd werd,met het bolletje een run gedaan.
Mengsel is wel heel erg rijk,maar dat kan ook zijn geweest omdat de einddemper iets te restriktief is.en de uitlaat zijn gassen moeilijk weg krijgt
Laatst gewijzigd door mielko op vr jan 08, 2010 22:09, 6 keer totaal gewijzigd.
de link naar mijn turbo project!
Veel foto's en uitleg,de eerste 3 pagina's
http://www.civicclubholland.nl/forum/vi ... 40&t=21646
Veel foto's en uitleg,de eerste 3 pagina's
http://www.civicclubholland.nl/forum/vi ... 40&t=21646
Tjonge wat een dingetje
hallo Mielko,
zie dat mijn stuurtje goed staat in de bolletje. Maar even serieus, wat een prachtig autootje zeg, ik heb die niet te koop zien staan de laatste tijd.
Ben erg jaloers, want hij ziet er echt heel goed uit. Misschien kun je nog wat meer foto's posten, dan krijg ik altijd zin om mijn bolletje ook weer op te gaan leuken.
Die velgjes gaan erg mooi staan als je ze passend krijgt. Hoeveel pk had je bolletje nou op de Dyno? Staat er nu 21 bhp?
Waar heb je hem vandaan, wat is de historie van het autootje en wat ga je er allemaal nog meer aan doen.
Ik ben heel benieuwd wat die uitlaat oplevert, ziet er iig heel grappig uit met dat eindstukje.
Iig heel veel plezier ermee, ben benieuwd wat je ons nog meer gaat vertellen.
groeten andre
zie dat mijn stuurtje goed staat in de bolletje. Maar even serieus, wat een prachtig autootje zeg, ik heb die niet te koop zien staan de laatste tijd.
Ben erg jaloers, want hij ziet er echt heel goed uit. Misschien kun je nog wat meer foto's posten, dan krijg ik altijd zin om mijn bolletje ook weer op te gaan leuken.
Die velgjes gaan erg mooi staan als je ze passend krijgt. Hoeveel pk had je bolletje nou op de Dyno? Staat er nu 21 bhp?
Waar heb je hem vandaan, wat is de historie van het autootje en wat ga je er allemaal nog meer aan doen.
Ik ben heel benieuwd wat die uitlaat oplevert, ziet er iig heel grappig uit met dat eindstukje.
Iig heel veel plezier ermee, ben benieuwd wat je ons nog meer gaat vertellen.
groeten andre
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo
dag andregc
Bedankt voor de complimenten.en bedankt voor het stuur,ff wennen,want hij is echt heel klein.
De 1,2 hondamatic heeft 21,6 pk op de wielen bij de dynorun.Niet slecht voor een 33 jaar oud beestje.Maar de toekomst zal meer gaan brengen ben ik bang.
Tja,de history.
Volgens de laatste eigenaar ,heeft 2 eigenaren terug de auto gerestaureerd.Toen reed hij in souburg rond.Daarna gekocht door iemand die hem echt als daily gebruikte.En vol had gestopt met allerlij electronische troep,radio's,tft.elect ramen enz.
De laatste eigenaar woonde in vlissingen,die kocht hem voor zijn meisje.zei heeft er zo nu en dan in gereden.Door kind en waarsc verhuizing werd het bolletje te veel.En werd hij op het lokale zeelandnet provider op een prikbord gezet.Daarheb ik hem gevonden.Ik bood 500E onder zijn vraag prijs.En mocht hem daar nog voor meenemen. 1500E
Weet niet of dat veel is,maar zo'n nette wagen als dit heb ik nooit gehad
Verders wilde u plaatjes.
bij deze dan
Ook ben ik begonnen met de velgen vermaken.
In de draaibank opgespannen,steek 120 afgetekend.graden boog erop en 180graden draaien en afteken.
Om het hart netjes vlak te maken voor de nieuwe steek,die afgedraaid.
morgen verder ,
Mochten mensen interesse hebben in vliegwielen afdraaien?
Dit is een special die ik voor iemand gemaakt heb,een B16A2 vliegwiel.
van 7,6kg naar 3,6 kg.
Bedankt voor de complimenten.en bedankt voor het stuur,ff wennen,want hij is echt heel klein.
De 1,2 hondamatic heeft 21,6 pk op de wielen bij de dynorun.Niet slecht voor een 33 jaar oud beestje.Maar de toekomst zal meer gaan brengen ben ik bang.
Tja,de history.
Volgens de laatste eigenaar ,heeft 2 eigenaren terug de auto gerestaureerd.Toen reed hij in souburg rond.Daarna gekocht door iemand die hem echt als daily gebruikte.En vol had gestopt met allerlij electronische troep,radio's,tft.elect ramen enz.
De laatste eigenaar woonde in vlissingen,die kocht hem voor zijn meisje.zei heeft er zo nu en dan in gereden.Door kind en waarsc verhuizing werd het bolletje te veel.En werd hij op het lokale zeelandnet provider op een prikbord gezet.Daarheb ik hem gevonden.Ik bood 500E onder zijn vraag prijs.En mocht hem daar nog voor meenemen. 1500E
Weet niet of dat veel is,maar zo'n nette wagen als dit heb ik nooit gehad
Verders wilde u plaatjes.
bij deze dan
Ook ben ik begonnen met de velgen vermaken.
In de draaibank opgespannen,steek 120 afgetekend.graden boog erop en 180graden draaien en afteken.
Om het hart netjes vlak te maken voor de nieuwe steek,die afgedraaid.
morgen verder ,
Mochten mensen interesse hebben in vliegwielen afdraaien?
Dit is een special die ik voor iemand gemaakt heb,een B16A2 vliegwiel.
van 7,6kg naar 3,6 kg.
Laatst gewijzigd door mielko op vr jan 08, 2010 22:09, 3 keer totaal gewijzigd.
Zo,
het hart van de velg bewerkt zodat de oem honda wiel dopjes passen
De gaten geboord,en met een flinke souverein(schrijf je dat zo?) de schuine kant gemaakt.
Ik weet nog niet of ik de oude gaten nog laat dicht lassen.
Wel worden ze bronze gepoedercout heb ik besloten.In de velg staan ook nog wat cijfers en letters,die frees ik ook nog weg.
Dus plaatjes:
het hart van de velg bewerkt zodat de oem honda wiel dopjes passen
De gaten geboord,en met een flinke souverein(schrijf je dat zo?) de schuine kant gemaakt.
Ik weet nog niet of ik de oude gaten nog laat dicht lassen.
Wel worden ze bronze gepoedercout heb ik besloten.In de velg staan ook nog wat cijfers en letters,die frees ik ook nog weg.
Dus plaatjes:
Laatst gewijzigd door mielko op vr jan 08, 2010 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:55
Dat gaat mooi worden
hallo mielko,
die velgjes gaan erg mooi staan onder je auto. HEt is 13 inch of niet? Ik ben benieuwd hoe het eronder gaat staan, zeker de kleur vindt ik erg interessant, want volgens mij staat dat erg goed namelijk. Ook wil ik graag weten welke maat banden je eromheen laat leggen, hoe groot ga je?
Deze maand wil ik ook een setje 13 inch afmaken en zit nog te dubben over de kleur en de maat banden. Hou ons dus op de hoogte.
mvg andre
die velgjes gaan erg mooi staan onder je auto. HEt is 13 inch of niet? Ik ben benieuwd hoe het eronder gaat staan, zeker de kleur vindt ik erg interessant, want volgens mij staat dat erg goed namelijk. Ook wil ik graag weten welke maat banden je eromheen laat leggen, hoe groot ga je?
Deze maand wil ik ook een setje 13 inch afmaken en zit nog te dubben over de kleur en de maat banden. Hou ons dus op de hoogte.
mvg andre
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo
zo,vandaag voor de 2e keer in korte tijd naar huis gesleept.
Ik had na de eerste keer al bobine ,en dat rare weerstandsding bij de bobine gewisseld,in de hoop de oorzaak gevonden te hebben.Helaas dus.
Contactpunt is zo goes als nieuw.Rotor en kap zijn niet versleten(niet nieuw)maar in goede staat.
Condensator is goed of stuk,daar is geen af en toe in mogelijk,dacht ik tenminste
Carb volledig uitelkaar geweest ,en kreeg gewoon Zijn brandstof.brandstofpomp opbrengst gecontroleerd
Rotor is ook gewisseld,probleem blijft
het euvel:
Tijdens afremmen geeft de motor een kleine waarschuwing(pruttel),als je iets gas bijgeeft,waarna hij volledig stil valt.
Als het een brandstof probleem zou zijn,dan krijg je altijd nog enig teken van leven.
Dus moet het de onsteking zijn.
Omdat hij met 4cillinders gelijk stil valt is het niet de verdelerkap.
De laatste keer was in het donker,en ik heb geen overslaande vonken gezien
Dus -contactpunt?
-spanningtoevoer?
-condensator??
Weten jullie nog mogelijkheden????
Ik had na de eerste keer al bobine ,en dat rare weerstandsding bij de bobine gewisseld,in de hoop de oorzaak gevonden te hebben.Helaas dus.
Contactpunt is zo goes als nieuw.Rotor en kap zijn niet versleten(niet nieuw)maar in goede staat.
Condensator is goed of stuk,daar is geen af en toe in mogelijk,dacht ik tenminste
Carb volledig uitelkaar geweest ,en kreeg gewoon Zijn brandstof.brandstofpomp opbrengst gecontroleerd
Rotor is ook gewisseld,probleem blijft
het euvel:
Tijdens afremmen geeft de motor een kleine waarschuwing(pruttel),als je iets gas bijgeeft,waarna hij volledig stil valt.
Als het een brandstof probleem zou zijn,dan krijg je altijd nog enig teken van leven.
Dus moet het de onsteking zijn.
Omdat hij met 4cillinders gelijk stil valt is het niet de verdelerkap.
De laatste keer was in het donker,en ik heb geen overslaande vonken gezien
Dus -contactpunt?
-spanningtoevoer?
-condensator??
Weten jullie nog mogelijkheden????
Een auto heeft verschillende massa's. Als er ergens een massa wegvalt, dan doet het circus het niet meer. Maar ook een kabelbreuk kan het probleem zijn. De storing die je hebt is wel één van de moeilijker problemen om op te lossen, omdat het probleem zich niet altijd voordoet. Je kan de motor eens laten lopen en dan de verschillende kabelbomen eens bewegen om te kijken of hij ergens afslaat. Kan het bijvoorbeeld niet het elektrische deel van je contactslot zijn? Deze willen ook nog wel eens inbranden.
Blackrix
Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!