Honda Civic 1977 Losse slangen en draden
Honda Civic 1977 Losse slangen en draden
Beste Hondavrienden,
Van de een op de andere dag bleef het CHG lampje branden en wilde de motor niet meer stationair lopen, alleen met choke of gewoon gas. Nu las ik op dit forom dat die combinatie wellicht een defecte spanningsregelaar kan zijn, waardoor de solonoid op de carbarateur niet goed bekrachtigd wordt.
Maar bij het loshalen van het lucht filter voor eerst de carberateur check bleek een slang op de onderste ventiel onder de solonoid te zitten die los hing (rode pijlen) en lijkt te zijn afgedopt met een stuk metaal.(blauwe pijl). Waar zou deze dan op aangesloten moeten worden? Of is die van een rembekrachtiger geweest want ik heb ook 3 losse draden (groene pijlenn) en een montagepunt.(gele pijl) Het slangetje van de tankontluchting (oranje pijl erste foto) zou volgens volgend figuur (1) aangesloten moeten worden?
En wat is dat dan vooreen ding? Alvast bedankt, Ronald
Van de een op de andere dag bleef het CHG lampje branden en wilde de motor niet meer stationair lopen, alleen met choke of gewoon gas. Nu las ik op dit forom dat die combinatie wellicht een defecte spanningsregelaar kan zijn, waardoor de solonoid op de carbarateur niet goed bekrachtigd wordt.
Maar bij het loshalen van het lucht filter voor eerst de carberateur check bleek een slang op de onderste ventiel onder de solonoid te zitten die los hing (rode pijlen) en lijkt te zijn afgedopt met een stuk metaal.(blauwe pijl). Waar zou deze dan op aangesloten moeten worden? Of is die van een rembekrachtiger geweest want ik heb ook 3 losse draden (groene pijlenn) en een montagepunt.(gele pijl) Het slangetje van de tankontluchting (oranje pijl erste foto) zou volgens volgend figuur (1) aangesloten moeten worden?
En wat is dat dan vooreen ding? Alvast bedankt, Ronald
Re: Honda Civic 1977 Losse slangen en draden
Grappig. Het stuk metaal is een torcx inbussleutel
-
- Site Admin
- Berichten: 2203
- Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Re: Honda Civic 1977 Losse slangen en draden
Dat vacuum slangetje: hoort dat niet onderaan het luchtfilterhuis?
Plaatje uit het boek is van een 1500, wellicht loopt dat wat anders wat slangen betreft.
Plaatje uit het boek is van een 1500, wellicht loopt dat wat anders wat slangen betreft.
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
-
- Site Admin
- Berichten: 2203
- Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Re: Honda Civic 1977 Losse slangen en draden
plaats anders nog een paar foto's, van iets verder af, zodat het zichtbaar wordt waar de afgedopte slangen vandaan komen.
De niet gebruikte draden bij de groene pijlen: dat is volgens mij normaal hoor. De draadboom voor een automaat en handbak is gelijk, maar anders aangesloten.
Marko
De niet gebruikte draden bij de groene pijlen: dat is volgens mij normaal hoor. De draadboom voor een automaat en handbak is gelijk, maar anders aangesloten.
Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:55
Re: Honda Civic 1977 Losse slangen en draden
Ik heb ook twee losse draden met een stekkertje eraan bij de dynamo, dat hoort zo.
Slang op de eerste foto met oranje pijl hoort aangesloten te zitten op het luchtfilterhuis, op dat kleine plastic ontluchtingsbakje wat er aan de onderkant tegenaan geschroefd zit.
Die andere slang met die torx-sleutel erin weet ik zo niet.
Slang op de eerste foto met oranje pijl hoort aangesloten te zitten op het luchtfilterhuis, op dat kleine plastic ontluchtingsbakje wat er aan de onderkant tegenaan geschroefd zit.
Die andere slang met die torx-sleutel erin weet ik zo niet.
'79 Honda Civic 1200 Hondamatic
'79 VW T2b Westfalia camper
'05 VW T5 California camper
'79 VW T2b Westfalia camper
'05 VW T5 California camper
Re: Honda Civic 1977 Losse slangen en draden
Bedankt allen alvast voor de info.
De losse draden dus negeren en de vacuumslang (oranje pijl) onderaan op het luchtfilter.
Maar waarom staat er dan CARB op het ding waar ook TANK op staat?
Wat is dat voor iets. Klep, pomp?
De slang met de imbussleutel (rode pijl) zit helemaal onderaan op de carberateur (onder de solonoid).
Echt geen iedee waar die op gezeten kan hebben..
Mvg Ronald
De losse draden dus negeren en de vacuumslang (oranje pijl) onderaan op het luchtfilter.
Maar waarom staat er dan CARB op het ding waar ook TANK op staat?
Wat is dat voor iets. Klep, pomp?
De slang met de imbussleutel (rode pijl) zit helemaal onderaan op de carberateur (onder de solonoid).
Echt geen iedee waar die op gezeten kan hebben..
Mvg Ronald
Re: Honda Civic 1977 Losse slangen en draden
Het is een soort filter en 1 slang loopt naar de carburateur en 1 naar de tank denk.
Grt Roland
Grt Roland
-
- Site Admin
- Berichten: 2203
- Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Re: Honda Civic 1977 Losse slangen en draden
De box waarop staat: tank-carb is een koolstoffilter ter afzuiging van de benzine dampen van de tank. De carb -slang moet niet naar het luchtfilter, maar naar een buisje onder de gasklep. Ik zie daar ook een los buisje zitten, op de laatste foto.
- Bijlagen
-
- Screenshot_20200628-141901_Chrome.jpg (28.08 KiB) 11625 keer bekeken
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
-
- Site Admin
- Berichten: 2203
- Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Re: Honda Civic 1977 Losse slangen en draden
Die met de torxsleutel: die gaat zonder sleutel op het luchtfilter klepje..
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
-
- Site Admin
- Berichten: 2203
- Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Re: Honda Civic 1977 Losse slangen en draden
Plaats eens een foto van de hele.motor.van bovenaf over de motorkap naar beneden als je er voor staat.. even kijken of je nog meer gekke slangen hebt.
Zit er op de ontsteking nog wel een vacuüm slang? En op het luchtfilter zitten twee kleppen, eentje vlak bij de carburateur en eentje in de lucht toevoer.
Zit er op de ontsteking nog wel een vacuüm slang? En op het luchtfilter zitten twee kleppen, eentje vlak bij de carburateur en eentje in de lucht toevoer.
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
Re: Honda Civic 1977 Losse slangen en draden
De slang tussen carberateur en ontstekingvervroeger is aanwezig (gele pijl)
De slang vanaf het tankfilter zit nu op de bovenste aansluiting van de carberateur (oranje pijl)
Hiervoor de slang met de imbussleutel gebruikt
De slang vanaf het luchtfilter warm/koud toevoerklep zit nu op de onderste (dikkere) aansluiting van de carberateur (rode pijl)
Hiervoor een nieuwe slang gebruikt.
De gesplitste slangen vanaf boven de motor zitten op de onderzijde luchtfilter, op het klepje en aam het metalen dingetje.(blauwe pijlen)
Waar zou dat metalen ding wat naast het luchtfilter zelf zit kunnen zijn. Lijkt iest bi-metaals achtig...
Met deze aansluitingen loopt de motor gewoon alleen nog steeds niet stationair en CHG lampje blijft branden.
Maar hiervoor is een nieuwe spanningsregelaar onderweg via Ebay uit America. Hopend dat dat het probleem oplost.
Ik heb de bestaande spanningsregelaar alle contacten opgeschuurd en de accu geeft bij geen contact 12,5v en bij stationair op choke 11,99v.
De slang vanaf het tankfilter zit nu op de bovenste aansluiting van de carberateur (oranje pijl)
Hiervoor de slang met de imbussleutel gebruikt
De slang vanaf het luchtfilter warm/koud toevoerklep zit nu op de onderste (dikkere) aansluiting van de carberateur (rode pijl)
Hiervoor een nieuwe slang gebruikt.
De gesplitste slangen vanaf boven de motor zitten op de onderzijde luchtfilter, op het klepje en aam het metalen dingetje.(blauwe pijlen)
Waar zou dat metalen ding wat naast het luchtfilter zelf zit kunnen zijn. Lijkt iest bi-metaals achtig...
Met deze aansluitingen loopt de motor gewoon alleen nog steeds niet stationair en CHG lampje blijft branden.
Maar hiervoor is een nieuwe spanningsregelaar onderweg via Ebay uit America. Hopend dat dat het probleem oplost.
Ik heb de bestaande spanningsregelaar alle contacten opgeschuurd en de accu geeft bij geen contact 12,5v en bij stationair op choke 11,99v.
-
- Site Admin
- Berichten: 2203
- Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Re: Honda Civic 1977 Losse slangen en draden
Vacuum technisch: zolang er geen losse pijpjes open zijn, trekt de carburateur geen valse lucht en zou de motor stationair moeten kunnen blijven lopen. Wellicht heb je een brandstof filtertje verstopt, gebeurt ook vaker met onze oude civic's ..
De laadspanning => kort gezegd, de spanningsregelaar zet 12volt op de F pool, totdat de accuspanning te hoog wordt!
Dus als jij wilt weten of de spanningsregelaar in de war is, of de dynamo stuk:
-voltmeter op de accu
-spanningsregelaar lostrekken
-op de F pool van de draadboom 12v zetten
Dan de voltmeter in de gaten houden: als de dynamo werkt, loopt de spanning op!
Marko
De laadspanning => kort gezegd, de spanningsregelaar zet 12volt op de F pool, totdat de accuspanning te hoog wordt!
Dus als jij wilt weten of de spanningsregelaar in de war is, of de dynamo stuk:
-voltmeter op de accu
-spanningsregelaar lostrekken
-op de F pool van de draadboom 12v zetten
Dan de voltmeter in de gaten houden: als de dynamo werkt, loopt de spanning op!
Marko
- Bijlagen
-
- Clipboard01.jpg (70.41 KiB) 11579 keer bekeken
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
Re: Honda Civic 1977 Losse slangen en draden
Eind juni heb ik de spanningsregelaar gedemonteerd om de aansluitingen te checken en later de nieuwe via Ebay uit America gekochte weer gemonteerd. Helaas nog steeds geen stationair zonder choke en met brandend CHG lampje
De pakking lijkt inderdaad gaar en weet niet of de pomp nog wel zo goed functioneert, hoewel het er nog wel goed uitziet. Via ebay een hele nieuwe brandstofpomp uit Engeland kunnen bestellen en deze gemonteerd en werkt goed en vooral lekt niet.
Ondertussen opgemerkt dat de brandstofpomp ineens pulserend is gaan lekken, dus eerst die maar eens checken voordat de Civic affiktDe pakking lijkt inderdaad gaar en weet niet of de pomp nog wel zo goed functioneert, hoewel het er nog wel goed uitziet. Via ebay een hele nieuwe brandstofpomp uit Engeland kunnen bestellen en deze gemonteerd en werkt goed en vooral lekt niet.
- Bijlagen
-
- 20200729_142412-2.jpg (549.68 KiB) 10257 keer bekeken
Weer ok Re: Honda Civic 1977 Losse slangen en draden
Daarna eindelijk de dynamo uitgewisseld met die ik van Minko had overgenomen, maar nog steeds gezelfde.Pff
Dus de dynamo doet gewoon zijn werk met de 8V veldspanning.
Toch snapte ik er nu geen sikkepit meer van, dus terug naar af.
Eerst nog de tekening gecorrigeerd omdat de IG aansluiting van de spanningsregelaar naar de 10A zekering leidt ipv het contactslot. Hoewel ik de zekeringen vooraf al hed doorgemeten toch vooral de eerste met aansluiting 59 nogmaals gemeten en geeft nog steeds lage weerstand.
Bij het eruit halen van de zekering leek deze toch stiekem een onderbreking te vertonen.
Met een setje nieuwe zekeringen bij de Gamo vandaan snel die van 10A erin gezet en jawel hoor:
CHG lampje uit en motor stationair. Pff
Dus zekeringen altijd doormeten als die eruit is!
Wel weer veel bijgeleerd over mn Bolletje
Uiteindelijk met een zelf gemaakt schema als 'uittreksel' van het schema wat Marko voorgaand had gepost en het schema uit "de vraagbaak" de handelingen omschreven door Marko uitgevoerd.
Met spanningsregelaar los en 8Volt op de win/rode (10) draad op de F-aansluiting van de dynamo, gaf deze op de plus van de accu ongeveer 13 volt, terwijl dat anders slechts 11,7volt was. De motor wilden nu in ieder geval weer stationeer draaien. Dacht dat het CHG lampje nog wel brandde.Dus de dynamo doet gewoon zijn werk met de 8V veldspanning.
Toch snapte ik er nu geen sikkepit meer van, dus terug naar af.
Eerst nog de tekening gecorrigeerd omdat de IG aansluiting van de spanningsregelaar naar de 10A zekering leidt ipv het contactslot. Hoewel ik de zekeringen vooraf al hed doorgemeten toch vooral de eerste met aansluiting 59 nogmaals gemeten en geeft nog steeds lage weerstand.
Bij het eruit halen van de zekering leek deze toch stiekem een onderbreking te vertonen.
Met een setje nieuwe zekeringen bij de Gamo vandaan snel die van 10A erin gezet en jawel hoor:
CHG lampje uit en motor stationair. Pff
Dus zekeringen altijd doormeten als die eruit is!
Wel weer veel bijgeleerd over mn Bolletje
- Bijlagen
-
- 20201007_184904.jpg (1.02 MiB) 10257 keer bekeken
Re: Honda Civic 1977 Losse slangen en draden
oi oi,
wat een gezoek.
Maar wie vaak tobt , tobt makkelijk
wat een gezoek.
Maar wie vaak tobt , tobt makkelijk
CRX Del-Sol--------- PC50 ------------FIAT ducato Frankia 530
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35