Kopbouten aandraaien Civic 79

Stel hem hier en misschien kan een ander lid je helpen.
Plaats reactie
Robert Itr

Kopbouten aandraaien Civic 79

Bericht door Robert Itr » zo jun 23, 2013 02:00

Klopt het dat de aanhaalmomenten van een Civic zo tussen de 52 en 58 nm liggen?Zo las ik het in het werkplaatshandboek.Dit wil ik natuurlijk wel even zeker weten alvorens ik de boel weer terug bouw.
Maar is dit niet wat weinig? Ik lees wel is bij een golf van de eerste gen dat die wel tot 75 nm worden aangedraaid en met een starre sleutel nog een 90 graden of zelfs 180 graden doordraaien.
Hier nog een goede tip???

mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Re: Kopbouten aandraaien Civic 79

Bericht door mielko » zo jun 23, 2013 10:24

Ik zou zelf max 10% extra natrekken .Niet meer.
CRX Del-Sol--------- PC50 ------------FIAT ducato Frankia 530
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35

Robert Itr

Re: Kopbouten aandraaien Civic 79

Bericht door Robert Itr » di jun 25, 2013 00:12

Breekt me het linker tapeind van het onderblok me niet af met de kopbouten en de moeren op moment zetten? Toch echt niet verder gegaan dan 60 nm!

Blackrix
Berichten: 1194
Lid geworden op: do sep 18, 2003 20:12
Locatie: De Kiel
Contacteer:

Re: Kopbouten aandraaien Civic 79

Bericht door Blackrix » di jun 25, 2013 07:16

Ik zou aanhouden wat er in het werkplaatshandboek staat. De aangegeven aanhaalmomenten zijn niet uit een Japanse duim gezogen, daar zit wel meer achter.

Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!

Robert Itr

Re: Kopbouten aandraaien Civic 79

Bericht door Robert Itr » wo jun 26, 2013 15:42

ik heb er een moer op gelast op de afgebroken tapeind,flink ingespoten met wd 40,en gelukkig kwam ie er met de slagmoersleutel meteen uit :woow:

Robert Itr

Re: Kopbouten aandraaien Civic 79

Bericht door Robert Itr » wo jun 26, 2013 15:48

Maar nu ik de riem er weer om heb en de zuiger van de 1ste cilinder op bdp heb doormiddel van het rechtermerkteken tegenover het teken op het distributiedeksel.Maar dan zouden de merktekens op het nokkenastandwiel gelijk horen te staan met het pasvlak van de kleppendeksel.,maar hier zit een paar mm verschil in.Mijn niewe distributieriem was evenlang als de vorige. Loopt de motor hier niet goed op?

mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Re: Kopbouten aandraaien Civic 79

Bericht door mielko » wo jun 26, 2013 17:05

De motor zal nog net zo mooi lopen,met verlaten of vervroegen van de nokkenas zal het vermogen alleen iets verplaatsen .
Ik denk dat jouw cilinder kop ooit is gevlakt,en dat zal de afstelling net even iets veranderen
CRX Del-Sol--------- PC50 ------------FIAT ducato Frankia 530
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35

Robert Itr

Re: Kopbouten aandraaien Civic 79

Bericht door Robert Itr » do jun 27, 2013 00:57

Ja hij loopt nu mooi,alleen de automaatbak nog even afstellen.De standen waar hij in staat klopt niet helemaal.Maar vanavond de eerste meters in mijn Civic gemaakt zonder motorkap en kentekenplaten... :crazy:
Geweldig :!:

Plaats reactie