dakconsole en dual keihin carbs ingebouwt

Is denk ik wel duidelijk he?
Plaats reactie
patrick

dakconsole en dual keihin carbs ingebouwt

Bericht door patrick » zo mei 27, 2012 19:38

Hoi,

Na wat aarzeling, en een flinke schoonmaakaktie, toch maar de dual carbs in mijn civicje ingebouwt. Het dakconsole is enkele weken geleden al gemonteerd na het nodige opknapwerk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

groet,
patrick

Blackrix
Berichten: 1194
Lid geworden op: do sep 18, 2003 20:12
Locatie: De Kiel
Contacteer:

Bericht door Blackrix » zo mei 27, 2012 22:39

Nou, merk je ook verschil in combinatie met een automaat?

Blackrix
Een Accord uit 1981.......Een Civic uit 1979.......Een huis uit 1974.......Het houdt je van de straat!!!!!!!

patrick

Bericht door patrick » ma mei 28, 2012 11:47

Hoi,

Ja, Je voelt dat het motortje iets meer vermogen heeft en wat pittiger reageerd op het gaspedaal. Bovenin de toeren merk ik (nog) geen verschil, maar de carbs moeten nog fijner afgesteld worden, want ze happen nog wat naar lucht, en de timing moet nog wat vroeger.
Dus nog wat te doen.

groet,
patrick

Gebruikersavatar
Gekke Gerritje
Berichten: 1528
Lid geworden op: za sep 24, 2011 21:34
Locatie: West-Terschelling

Bericht door Gekke Gerritje » ma mei 28, 2012 13:23

Ziet er gaaf uit man!
Honda Civic 1.2 Hondamatic 1977
Subaru Forester 2.0 Turbo automaat 2000
Aprilia Pegaso 650 ie 2002
Legnano automatic 2v 1966

andregc
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 13:33
Locatie: Utrecht

Top

Bericht door andregc » di mei 29, 2012 00:20

hallo patrick,

top dat je ze erin hebt gezet, ik ben erg benieuwd hem weer een keer te zien. Ga zo door.

groeten Andre
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo

woody
Berichten: 340
Lid geworden op: za sep 06, 2008 17:26
Locatie: zegveld

dual benzine slurper

Bericht door woody » di mei 29, 2012 07:09

hoi patrick

dat ziet er zeker goed uit

even een tip zet er net zo als henk

er een complete electrische ontsteking in van een civic type 2

ik weet zeker dat hij daar nog beter op gaat lopen


gr jan
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

patrick

Bericht door patrick » di mei 29, 2012 11:36

@Andre: Zoals je ziet is het niet jouw setje, die hou ik evenals de reserve set nog ff op de plank.

@Woody: Staat op de planning, echter ben ik nog even aan het nakijken of ik er een petronix setje in zet of zoals Henk een type 2 setje.
Voordeel van de petronix is dat er geen extra module nodig is (die eigenlijk niet in de 1st gen. hoort), en dat ik de kabelboom met rust kan laten. De petronix zet je er binnen 30min in.

Groet,
patrick

Z600

Bericht door Z600 » za aug 25, 2012 21:43

ik had ooit in mijn 77-er Civic ook deze carburateurs, maar met een andere nokkenas. Dat was eigenlijk ook de beste combinatie, vooral omdat de motor hogere toerentallen kon draaien, want onderin was ie trager (minder koppel). Maar dat is intussen meer dan 20 jaar geleden, en details weet ik helaas niet meer..., ziet er wel leuk uit.

Honda-ronny
Berichten: 1354
Lid geworden op: za sep 13, 2003 08:06
Locatie: Heijen

Bericht door Honda-ronny » za aug 25, 2012 22:18

weet nog wel een hele scherpe nokkenas te liggen maar ist nicht billlig!
Life starts above 9000 RPM
Keep on dreaming but please dream about HONDA
"The value of life can be measured by how many times your soul has been deeply stirred" (De waarde van je leven kan gemeten worden aan het aantal keren dat je ziel diep geroerd wordt.)

mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Bericht door mielko » zo aug 26, 2012 11:38

Nog steeds tevreden na de Zeeuwse afstelling van de carburateurs?
CRX Del-Sol--------- PC50 ------------FIAT ducato Frankia 530
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35

honda-henk
Berichten: 1989
Lid geworden op: zo apr 01, 2012 08:24
Locatie: ermelo
Contacteer:

Bericht door honda-henk » zo aug 26, 2012 12:15

hallo twee carburateurs is mooi . maar vier loopt hij tien keer beter
vier carburateurs en een snelle nokkenas , spruit stuk een een onsteking van model 1982/83 vliegwiel afdraaien en vijf bak er achter dan gaat hij als een bommetje er van door , zal eens kijken of ik nog wat foto,s heb voor de meeting in ermelo , nico heeft er een maar hij zit te snel in zijn toeren gr henk
honda civic 1979
honda accord 1977
honda accord 1979
honda accord 1980
honda civic vijf deurs 1979
honda civic 1.6 2003 aut/leer 370000 km
Honda civic 1.8 2011
Honda jazz 1.3 2016
schuur vol onderdelen

Plaats reactie