Civic Raceversie
Civic Raceversie
Hallo,
Ik had een Civic tekoop met zeer weinig kilometers maar,
ik heb besloten om de civic niet te verkopen en er een race versie van temaken voor als 25 jaar oud is er youngtimer ritten/races mee temaken..
Nu het volgende een motor ZC1 wou ik erin hangen wie kan me vertellen wat ik allemaal nodig heb voor de swap en wat ik moet aanpassen..
Gr,
Ik had een Civic tekoop met zeer weinig kilometers maar,
ik heb besloten om de civic niet te verkopen en er een race versie van temaken voor als 25 jaar oud is er youngtimer ritten/races mee temaken..
Nu het volgende een motor ZC1 wou ik erin hangen wie kan me vertellen wat ik allemaal nodig heb voor de swap en wat ik moet aanpassen..
Gr,
-
- Site Admin
- Berichten: 2203
- Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Re: Civic Raceversie
Hoi,Me-Edition schreef:Hallo,
Ik had een Civic tekoop met zeer weinig kilometers maar,
ik heb besloten om de civic niet te verkopen en er een race versie van temaken voor als 25 jaar oud is er youngtimer ritten/races mee temaken..
Nu het volgende een motor ZC1 wou ik erin hangen wie kan me vertellen wat ik allemaal nodig heb voor de swap en wat ik moet aanpassen..
Gr,
Is het voor je 87-er civic? .... Dat is plug en play:
Wat heb je nodig?:
ZC1 Motor+ Y1 versnellingsbak+ aandrijfassen van de Y1 bak.
Schakelstangenset en pedalen heb je alleen nodig als je van automaat => handbak gaat.
Injectie draadboom met ECU van de ZC1
Uitlaatspruitstuk van een willekeurige D series motor... of zc1..
Wil niet met de EW motor
De motorsteunen zitten op de goed plaats, dus geen laswerk....
Een een bezoekje bij het RDW om er weer normaal een verzekering op te krijgen is ook geen overbodige luxe...
Ik heb een aantal ZC1's in mijn klasieke mini's gebouwd..
Groeten en suc6,
Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
Ik zou qua motor keuze voor een D16 SOHC Vtec motor gaan.Die zijn redelijk vooradig ,betaalbaar en meestel net iets betrouwbaarder.
En met de juiste tune goed voor +/- 150Pk
Dit omdat het OBD1 is,en er dus vele afstelprogrammas voor zijn.Persoonlijk zou ik dan voor Ectune gaan.Erg veelzijdig,met leuk extra's zoals launche control en data logging.
Bij mijn turbo civic regeld het ook de water/methanol injectie ,en heeft nog een poort voor boost control.
En dit allemaal met originele ECU .
En met de juiste tune goed voor +/- 150Pk
Dit omdat het OBD1 is,en er dus vele afstelprogrammas voor zijn.Persoonlijk zou ik dan voor Ectune gaan.Erg veelzijdig,met leuk extra's zoals launche control en data logging.
Bij mijn turbo civic regeld het ook de water/methanol injectie ,en heeft nog een poort voor boost control.
En dit allemaal met originele ECU .
-
- Site Admin
- Berichten: 2203
- Lid geworden op: do mei 27, 2010 07:15
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Die past helaas niet plug en play... dan komt de fabricage van motorsteunen nog bij de klus..mielko schreef:Ik zou qua motor keuze voor een D16 SOHC Vtec motor gaan.Die zijn redelijk vooradig ,betaalbaar en meestel net iets betrouwbaarder.
En met de juiste tune goed voor +/- 150Pk
Dit omdat het OBD1 is,en er dus vele afstelprogrammas voor zijn.Persoonlijk zou ik dan voor Ectune gaan.Erg veelzijdig,met leuk extra's zoals launche control en data logging.
Bij mijn turbo civic regeld het ook de water/methanol injectie ,en heeft nog een poort voor boost control.
En dit allemaal met originele ECU .
Marko
Winter Honda's
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
Element EX.awd 2003
Civic 2012
Zomer Honda's
-VA360/ 1975
-TN550/ Pickup 1986
-X-adv750 2017
-Dax st90 1973
Alleen de kop overzetten+ecu en kabelboom,heb er al wat over geinformeerd.Het zijn beide d serie blokken,waarschijnlijk komen de olie en vloeistof kanalen niet overeen,maar hier kan het wel.
http://www.youtube.com/watch?v=jaV-qkkJqUk
Maar dit is een 1.5i gt,zal wel weer anders zijn dan de 1.5 carburateur versie s?
http://www.youtube.com/watch?v=jaV-qkkJqUk
Maar dit is een 1.5i gt,zal wel weer anders zijn dan de 1.5 carburateur versie s?
swap
Ik wist nooit dat de motor er zo makkelijk in kon heb zelf ook nog b16a1 liggen complete swap maar ZC1 motor is makkelijker in te bouwen dus op zoek naar ZC1 swap nu..
De Del Sol VTI van 1997 met 63.000km doe ik dan denk ik in de verkoop..
bedankt voor de tips alvast en ik houd jullie op de hoogte ben nu eerst mijn CRX EE9 weer aan gereed maken voor seizoen 2012 voor ovalracing in ter-apel..
gr,
De Del Sol VTI van 1997 met 63.000km doe ik dan denk ik in de verkoop..
bedankt voor de tips alvast en ik houd jullie op de hoogte ben nu eerst mijn CRX EE9 weer aan gereed maken voor seizoen 2012 voor ovalracing in ter-apel..
gr,