welke carburator op civic 1200 '78

Stel hem hier en misschien kan een ander lid je helpen.
Plaats reactie
mister_honda

welke carburator op civic 1200 '78

Bericht door mister_honda » vr nov 04, 2011 18:09

Hallo iedereen,

al een tijdje speel ik met het idee om mijn civic ipv met de RS carbu set uit te rusten, een setje van een Honda motorfiets op te monteren....

dus, iets van CBR900, VTR1000,... ofzo...

spruitstuk moet uiteraard helemaal op maat gemaakt worden, maar ik vroeg me af of iemand dit al eens geprobeerd heeft?
Zo ja, welke carburator van welke motorfiets werk wel of niet?

alvast bedankt

mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Bericht door mielko » vr nov 04, 2011 22:35

Als ik een 4 stuks motorfiets carburateurs set zelf zou bouwen,dan zou ik een set nemen van bvb een 500/750CC.Die cabs zijn groot genoeg voor een behoorlijke winst in vermogen .Maar ook klein genoeg om nog koppel te hebben.Je hebt bij een zwaar voertuig nu eenmaal koppel nodig.Of je moet een hoog toeren rijder zijn.Mar dit is echt niets voor normaal straat gebruik.
En ik zou altijd constand vacuum carburateurs gebruiken.En geen gasschuif carbs.CVC regelen gewoon veel netter.Gasschuif carbs zullen een fractie sneller oppakken,maar zijn veel minder vergevings gezind als een CVC wat afstelling betreft.


Montage is een kwestie van een spruitstukje bouwen van staal/rvs of allu,wel ruimte houden voor je onsteking .

Ik rij met de RS carburateurs,en ben daar super tevreden over.
Maar daar worden op ebay echt goud prijzen voor betaald.
Maar da heb ik natuurlijk niet betaald :roll:

mister_honda

Bericht door mister_honda » za nov 05, 2011 08:18

dus carbu van bvb een oude CBR 600?
die zijn makkelijk te vinden en 'spotgoedkoop' ? :)

mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Bericht door mielko » za nov 05, 2011 11:27

Ja zo iets.
Tussen de 30 en 60E heb je al een setje.

nico-b
Berichten: 292
Lid geworden op: di dec 11, 2007 22:08
Locatie: gemert

Bericht door nico-b » za nov 05, 2011 21:56

Waaron geen set dubbele webers? spruitstuk en webers is nog nieuw leverbaar en plug and play.
Zelf een spruitstuk maken lukt wel als je alles zelf kan maar als je dit moet laten doen kan het behoorlijk kostbaar worden.

Als je voor het maximale vermogens winst wil gaan pak dan een set keihin CR35 carburateurs maar zal je wel meer aan moeten passen aan je motor ivm iets hoger toerental waar deze carb set het beste op loopt.

mister_honda

Bericht door mister_honda » zo nov 06, 2011 08:36

ik ben eigenlijk 'gewoon' op zoek naar een leuke ombouw om mn civic sneller te laten lopen.
Veel werk en doe het zelf bouwen is geen probleem, maar wil het betaalbaar houden...

mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Bericht door mielko » zo nov 06, 2011 13:55

CR carbs zijn prachtig op motor fietsen,maar maken een motor ook erg hoogtoerig bruikbaar.

Plaats reactie