mijn leukste auto's:
mijn leukste auto's:
Om een idee te geven wat ik verder zoal gehad heb, hier wat foto's van de 2 auto's waarvan ik het meest spijt heb dat ze weg zijn:
De '85 Suzuki Alto 0.8 automaat:
Zo stond ze erbij toen ik haar kreeg:
ik heb haar opgeknapt, een aantal plaatwerkdelen vervangen, laten uitdeuken en zelf opnieuw gespoten (alleen werd het mat ipv glans.. was niet de bedoeling maar het stond haar wel)
toen dat klaar was heb ik haar opgebouwd en daarbij wat speciale onderdelen gebruikt, zoals het interieur van een bijna onvindbare GX (luxe versie), een orginele hoedenplank en een orginele trekhaak
Later heb ik haar nog voorzien van wat chromen accenten: de orginele dakstrips, chromen grill-randjes van een ronde-lampen model en chromen Triumph Dolomite spiegels. Ook mooie gepolijste Cosmic velgen, een dakrekje, cruise-control, verwarmde massagestoelen, m'n tot nu nog niet geevenaarde geluidssysteem (alles netjes weggewerkt)
De Swift Cabrio GTi:
kocht ik als een goed rijdende cabrio, maar met GTi stoelen, GTi sideskirts, "sport"velgen en verlaging.
Al gauw was ik de standaard 69pk zat, en ben op zoek gegaan naar een donor GTi. Eerst heb ik de stabilisatorstange van de GTi gemonteerd
en de electrische ramen
toen heb ik op m'n gemakje de motor voorzien van een hoop nieuwe onderdelen, en de GTi naven klaargemaakt met geboorde schijven. de brandstoftank geschuurd en in een dikke laag hammorite gezet, alles was klaar voor de ombouw..
dit heb ik gedaan in 1 weekend van 3 dagen, gewisseld: motor, complete kabelboom, versnellingsbak, voor en achternaven, aandrijfassen, brandstoftank, tellerhuis..
Voor:
Na:
ik had nog het probleem dat het luchtfilter van de GTi op de plek komt waar bij de cabrio het stuurbekrachtigingspotje zit, deze moest dus ook verplaats worden en kwam uiteindelijk voor de radiator te zitten.
klaar was de auto nog niet, want er zat een vinyl dak op wat aan alle kanten lekte.. hier heb ik een custom kap voor besteld in de USA, gemaakt van Sonnelandstof en zonder achterruit (die brak steeds als je het dak open deed bij koud weer) en ook heb ik stikkers gevonden "Twin-cam 16 valve" welke de GTi op de zijkant heeft, mijn cabrio dus ook!
later is ook de bodem gelast want, net als elke Swift uit die tijd, waren de dorpels erg slecht.
Nu had ik een hele speciale Swift cabrio:
Roestvrij (vind ze maar), custom Sonneland dak, en alle luxe die je in die tijd op een Swift kon krijgen: electrische ramen, spiegels en koplampverstelling, GTi motor & onderstel, stuurbekrachtiging (alleen op de cabrio in die tijd) GTi interieur
Met die mooie dagen mis ik 'm wel...
Verder heb ik nog zo'n 20 Alto's gehad, een Baleno, een MX-3, een AX en een 323F.. maar dit waren toch (samen met de Acclaim) de hoogtepunten ;)
De '85 Suzuki Alto 0.8 automaat:
Zo stond ze erbij toen ik haar kreeg:
ik heb haar opgeknapt, een aantal plaatwerkdelen vervangen, laten uitdeuken en zelf opnieuw gespoten (alleen werd het mat ipv glans.. was niet de bedoeling maar het stond haar wel)
toen dat klaar was heb ik haar opgebouwd en daarbij wat speciale onderdelen gebruikt, zoals het interieur van een bijna onvindbare GX (luxe versie), een orginele hoedenplank en een orginele trekhaak
Later heb ik haar nog voorzien van wat chromen accenten: de orginele dakstrips, chromen grill-randjes van een ronde-lampen model en chromen Triumph Dolomite spiegels. Ook mooie gepolijste Cosmic velgen, een dakrekje, cruise-control, verwarmde massagestoelen, m'n tot nu nog niet geevenaarde geluidssysteem (alles netjes weggewerkt)
De Swift Cabrio GTi:
kocht ik als een goed rijdende cabrio, maar met GTi stoelen, GTi sideskirts, "sport"velgen en verlaging.
Al gauw was ik de standaard 69pk zat, en ben op zoek gegaan naar een donor GTi. Eerst heb ik de stabilisatorstange van de GTi gemonteerd
en de electrische ramen
toen heb ik op m'n gemakje de motor voorzien van een hoop nieuwe onderdelen, en de GTi naven klaargemaakt met geboorde schijven. de brandstoftank geschuurd en in een dikke laag hammorite gezet, alles was klaar voor de ombouw..
dit heb ik gedaan in 1 weekend van 3 dagen, gewisseld: motor, complete kabelboom, versnellingsbak, voor en achternaven, aandrijfassen, brandstoftank, tellerhuis..
Voor:
Na:
ik had nog het probleem dat het luchtfilter van de GTi op de plek komt waar bij de cabrio het stuurbekrachtigingspotje zit, deze moest dus ook verplaats worden en kwam uiteindelijk voor de radiator te zitten.
klaar was de auto nog niet, want er zat een vinyl dak op wat aan alle kanten lekte.. hier heb ik een custom kap voor besteld in de USA, gemaakt van Sonnelandstof en zonder achterruit (die brak steeds als je het dak open deed bij koud weer) en ook heb ik stikkers gevonden "Twin-cam 16 valve" welke de GTi op de zijkant heeft, mijn cabrio dus ook!
later is ook de bodem gelast want, net als elke Swift uit die tijd, waren de dorpels erg slecht.
Nu had ik een hele speciale Swift cabrio:
Roestvrij (vind ze maar), custom Sonneland dak, en alle luxe die je in die tijd op een Swift kon krijgen: electrische ramen, spiegels en koplampverstelling, GTi motor & onderstel, stuurbekrachtiging (alleen op de cabrio in die tijd) GTi interieur
Met die mooie dagen mis ik 'm wel...
Verder heb ik nog zo'n 20 Alto's gehad, een Baleno, een MX-3, een AX en een 323F.. maar dit waren toch (samen met de Acclaim) de hoogtepunten ;)
Ziet er erg goed uit
hallo,
leuke auto's, hou ons op de hoogte.
groeten andre
leuke auto's, hou ons op de hoogte.
groeten andre
1976 Civic Wagon oranje
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo
1977 Civic 1.6 wit
1979 Civic 1.2 hondamatic rood
1980 VW T3 Westfalia geel
1987 Accord Aerodeck 2.0i ex rood
1995 BMW 3-serie e36 1.8 cabrio rood
1999 Subaru Forester 2.0 turbo
ik vind die swift wel erg leukjes. Alto doet me niet zoveel persoonlijk, maar die swift is cool.
Honda: CRX AF 1984, CRX AS 1986, CRX AS 1987, CRX HF Spyder 1986, CRX ED9 1988, Civic Roadster ED6 1989, CRX AF-aanhanger, Civic EJ9 1997, Jazz 2005, Ridgeline 2006
Renault: Goelette bus 1954, Goelette pickup 1954
Renault: Goelette bus 1954, Goelette pickup 1954