Distributie riem loopt aan

Stel hem hier en misschien kan een ander lid je helpen.
Plaats reactie
Chris1144
Berichten: 175
Lid geworden op: wo feb 24, 2016 22:56
Locatie: Almelo

Distributie riem loopt aan

Bericht door Chris1144 » zo jan 17, 2021 16:26

Vraagje voor de Honda Techneuten, het Honda virus is ook aangeslagen bij mijn broertje en die heeft zichzelf een Honda EG erbij gehaald.

Aangezien deze al 10+ jaar in de opslag heeft gestaan was de planning om het torretje een grote beurt te geven. Afgezien van die verrekte krukasbout weinig bijzonders.

Enkel nu was ook al opgevallen, bij demontage dat de oude D-riem aan heeft gelopen tegen de distributie kappen. Gezien het feit de oude riem zo slecht was en deze er zegmaar vanaf gehaald kon worden zonder de spanner te ontdoen ging ik er vanuit dat het hier aan heeft gelegen.

Echter nu heb ik alles vervangen, dus nieuwe D-riem, spanrol en waterpomp. Echter wat schets de verbazing de nieuwe riem welke wel netjes gespannen is loopt ook aan....

Nu vraag ik mij enkel af, bij demontage viel op dat de poelie welke op de krukas gemonteerd zit. Heeft maar aan 1 zijde een ring zitten. Deze ring is gemonteerd tussen poelie en motor. Kan het zijn dat deze losse ring eigenlijk aan de andere zijde hoort te zitten?

Iemand van hier welke het antwoord weet?

Afbeelding

Huidige situatie gemonteerd
Afbeelding

Hier is te zien hoe de riem aanloopt
Afbeelding
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Re: Distributie riem loopt aan

Bericht door mielko » zo jan 17, 2021 17:33

Ik dacht dat er ook nog een geleide ring zat aan buiten zijde
CRX Del-Sol--------- PC50 ------------FIAT ducato Frankia 530
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35

Chris1144
Berichten: 175
Lid geworden op: wo feb 24, 2016 22:56
Locatie: Almelo

Re: Distributie riem loopt aan

Bericht door Chris1144 » zo jan 17, 2021 17:44

Ik zou het ook enigszins verwachten, ik heb alleen geen onderdelen over gehouden sinds de montage :lol:

Ik zit nog eens te zoeken op exploded views en daar lijkt het idd dat er beide zijdes een ring zit:
Afbeelding
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

woody
Berichten: 340
Lid geworden op: za sep 06, 2008 17:26
Locatie: zegveld

Re: Distributie riem loopt aan

Bericht door woody » di jan 19, 2021 22:04

hoi chris
:crazy: :crazy: zo te zien heeft de vorige eigenaar iets overgehouden na het vervangen v/d distributieriem
aan de beide zijde hoort een ring te zitten deze ring voorkomt dat de riem naar binnen of naar buiten loopt

gr woody
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Chris1144
Berichten: 175
Lid geworden op: wo feb 24, 2016 22:56
Locatie: Almelo

Re: Distributie riem loopt aan

Bericht door Chris1144 » zo jan 24, 2021 00:44

Problem solved, ringen geregeld en nu geen problemen meer inderdaad.

Afbeelding
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Plaats reactie