Civic 1999 start niet

Stel hem hier en misschien kan een ander lid je helpen.
Plaats reactie
Chris1144
Berichten: 175
Lid geworden op: wo feb 24, 2016 22:56
Locatie: Almelo

Civic 1999 start niet

Bericht door Chris1144 » za okt 12, 2019 21:27

Ik weet dat een civic van 1999 nou niet bepaald het segment auto is dat hier veel langs komt maar toch stel ik mijn vraag een keer, mogelijk dat iemand een suggestie of tip heeft aangezien ik het zo langzamerhand niet meer weet

Even klein beetje info over de auto, het is een 1999 Honda civic Aerodeck welke origineel kwam met een D14Z4.

Het probleem is als volgt, wanneer ik de auto probeer te starten dan is er geen enkele reactie van de auto, ik heb nog wel accesoires maar verder niks. Het gene dat opvalt is ik ook geen check engine light, olie druk en batterij lampje. Probeer je dan te starten dan hoor ik ook echt helemaal niks ook de benzine pomp bijvoorbeeld niet.

Wanneer is het probleem op getreden? Ik ben naar de Stad gereden niks aan het handje, kom terug stap in en probeer te starten startmotor heeft heeeeeeeel kort getikt maar niet genoeg om de motor echt mee te nemen en sindsdien is die dood...

Wat heb ik nu allemaal al geprobeerd:
- Accu verwisseld met eentje welke start in een andere auto, tevens ook nog de CRX er aan gehangen met start kabels
- Alle zekeringen doorgemeten, zowel die onder het dash en motorkap
- Gemeten op de zekering van het start signaal onder de dash deze krijgt nog netjes zijn spanning
- Brandstof relais vervangen voor een geteste goed ( Niet verwacht dat dit het was aangezien geen lampjes in dash )
- Verder brand het lampje van de start onderbreker ook niet
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

JWChen
Berichten: 99
Lid geworden op: wo sep 19, 2018 11:29
Locatie: Dieren

Re: Civic 1999 start niet

Bericht door JWChen » zo okt 13, 2019 00:32

Dat is een interessante puzzel.
Ik zie dat je het start signaal van het contactslot gemeten hebt, maar doet het ignition signaal het ook? Naar het hoofdrelais, gaat toch zowel de ign draad van het contactslot als de start draad, of niet?
Verandert er iets als je de sleutel van acc naar aan draait ?

mielko
Berichten: 1280
Lid geworden op: di nov 17, 2009 21:13
Locatie: zeeland

Re: Civic 1999 start niet

Bericht door mielko » zo okt 13, 2019 00:44

Die dingen hebben toch achter het dashboard kastje een "crash" knop.
Dus een beveiliging bij een ongeluk, dan klikt die knop uit, en zet alles uit. Ter voorkoming van brand ed.
Zoek in ieder geval op crash knop op het net
CRX Del-Sol--------- PC50 ------------FIAT ducato Frankia 530
CR-V -----------------NOVIO ----------Shadow zijspan-----------
CIVIC 75-------------TOMOS A3-------TOMOS A35

Chris1144
Berichten: 175
Lid geworden op: wo feb 24, 2016 22:56
Locatie: Almelo

Re: Civic 1999 start niet

Bericht door Chris1144 » zo okt 13, 2019 09:01

Als ik het contact slot door draai, van "acc" naar "on" dan gebeurt er voor zoverre ik kan zien niks. Zou dan toch bij mijn weten normaal verwachten dat dan de lampjes van motor management en olie aan komen. Draai ik dan de sleutel nog verder voor het starten zegmaar dan lijkt er nog wel iets te gebeuren want dan valt wel de radio zegmaar uit en dimt het klokje ook iets.

Ignition signaal waar zou ik deze vinden? Want volgens mij is hier geen aparte zekering voor, toch?


Voor zoverre ik weet heeft een aerodeck geen crash knop, en meen toch ook als de crash knop ingedrukt is dat dan enkel je brandstof pomp het niet meer doet?


Schoot me nou later eigenlijk nog binnen, 1 week geleden heeft die wel ook één keer probleem gehad met starten. Toen was de auto terug van APK en wou hem starten en ook niks. Toen brande de lampjes check engine light heel zachtjes, toen heb ik ook de CRX aan gehangen en toen ging het ineens zonder problemen. Ik dacht toen mogelijk hebben ze hem paar keer verzet en heeft de accu zich niet fatsoenlijk op kunnen laden zegmaar. Want daarna ook niks geks meer gehad.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

JWChen
Berichten: 99
Lid geworden op: wo sep 19, 2018 11:29
Locatie: Dieren

Re: Civic 1999 start niet

Bericht door JWChen » zo okt 13, 2019 16:11

2F359E4C-EE59-4A6B-989E-E80E31BA05BD.jpeg
2F359E4C-EE59-4A6B-989E-E80E31BA05BD.jpeg (105.09 KiB) 8365 keer bekeken
Hi, ik ben niet bekend met jouw specifieke auto hoor, maar ik begreep dat je het hoofd relais al in je handen had gehad?
Ik dacht dat gewoonlijks vanaf het startslot twee draadjes naar het hoofdrelais gaan, eentje voor de on/ign/ig en eentje voor start. Het hoofdrelais is een dubbel relais. Dus hij kan niet starten als ignition niet ook aan is. Maar met een multimeter zou je dan kunnen zien of het het startslot is, het relais, of het draadje ertussen.

Chris1144
Berichten: 175
Lid geworden op: wo feb 24, 2016 22:56
Locatie: Almelo

Re: Civic 1999 start niet

Bericht door Chris1144 » zo okt 13, 2019 21:32

Nou na weer een dag van proberen en weinig opgeschoten te zijn.

Als eerste heb ik opnieuw de accu geplaatst had deze aan de lading gehad, maakte wederom geen verschil.

Afijn back to the basic, massa controleren. Lading met startkabels gepakt en 2 op de motor aangesloten, eentje op het chassis in de motor ruimte en eentje aan een kaal beugeltje onder het dash. En wat wil, ik heb weer een olie lampje en batterij lampje! Ok massa dus niet echt lekker, keertje starten korte tik van de start motor maar gebeurt weinig. Paar keer kloppen en start motor grijpt aan. Oke andere start motor geplaatst, met nu de andere start motor geplaatst en nu gaat de motor wel rond.

Dus ik heb nu weer olie en batterij lampje en de motor gaat weer rond welliswaar wel met extra massa kabels, dus daarna massa kabels goed schoon geschuurd en tevens het oogje opnieuw aan de ader gezet welke op de thermostaat behuizing zit deze was behoorlijk slecht. Oke en nu dus zonder extra start kabels eraan heb ik nu ook weer olie lampje en batterij lampje en de motor gaat netjes rond. Maar nog steeds motor slaat niet aan en heb ook nog geen check engine light.

Afijn nog wat meer research gedaan naar de intertia schakelaar, en wat blijkt een Aerodeck heeft er wel eentje. Enkel niet achter het dashboard kastje, schakelaar zit naast je rempadaal achter het centerconsole. Deze ingedrukt, mee geschudt van alles gedaan, ook geen verschil....

Oke toch nog eens kijken naar dat relais, familie lid langs laten komen voor een bakkie koffie en in de tussen tijd het brandstof relais uit zijn aerodeck gesloopt :shh: Maar ook dit bracht geen verschil, sterker nog. Heb het relais uit zijn auto verwijderd, en zelfs dan nog gaat zijn check engine lampje wel gewoon netjes aan. Dus Probleem zou lijkt mij dan nog ervoor moeten zitten?


Ik ben zelf nu een beetje het spoor kwijt, wat kan het nu nog verder zijn? Wat ik zelf voornamelijk heel gek vind is dat ik dus probleemloos die kant op ben gegaan. En echt voor de rest ook nooit echt iets bijzonders heb gehad buiten die ene keer afgelopen week.

En nu ik er mee bezig ga zou spontaan blijkbaar blijken dan mijn massa punten gewoon zeer slecht waren en de start motor mogelijk verdacht was. Voor m'n gevoel had ik dan al veel langer problemen moeten hebben maar zou wel aan mij liggen.

Ik begin toch meer en meer te twijfelen of de ECU niet een tik heeft gehad ofzo, Als ik nu de pinout na ga van de ECU dan zie ik de volgende pinnen welke ik volgens mijn moet controleren. De auto heeft bij mijn weten OBD2A style connectoren dus houd dit even aan als referentie:

Dit zijn voor zover ik kan zien dan de pennen welke aangesloten op massa zouden moeten zijn, deze zou ik allen kunnen controleren op hoeveel weerstand ze hebben tenopzichte van de massa op de accus. Als het goed is zo min mogelijk.
-9 LG1 logic ground,
- 10 PG1 Power ground.
- 22 LG2 Logic ground,
- 23 PG2 Power ground

Deze zouden wanneer ignition geschakeld word 12 V moeten ontvangen.
- 11 IGP1 Power source,
- 24 IGP2 power source

En dan is er op een andere connector nog pin 10 met Voltage back up deze zou constant 12 V moeten hebben.

Stel ik zou dan de massa op orde hebben bij bovenstaande pinnen, en de voeding ook op orde bij de IGP1 & 2 en ik meet dan bijvoorbeeld nog geen spanning op de uitgang van de check engine light tijdens het opstarten. Volgens mij kan ik dan redelijk stellen dat de ECU zo dood als een pier is?

Afbeelding
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Chris1144
Berichten: 175
Lid geworden op: wo feb 24, 2016 22:56
Locatie: Almelo

Re: Civic 1999 start niet

Bericht door Chris1144 » ma okt 21, 2019 12:15

Iemand enig idee of de “Logic ground” en “power ground” geschakeld worden?

Ik had verwacht dat deze gewoon een constante massa zouden hebben, maar als ik op die pinnen meet dan heb ik geen verbinding met massa
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

honda-henk
Berichten: 1989
Lid geworden op: zo apr 01, 2012 08:24
Locatie: ermelo
Contacteer:

Re: Civic 1999 start niet

Bericht door honda-henk » di okt 22, 2019 20:18

per ongeluk soms hard tegen tunnelconsole getrapt daar achter zit de aan rijdings schakelaars die denk indruken dan kan hij best een starten of bel 0655797828
honda civic 1979
honda accord 1977
honda accord 1979
honda accord 1980
honda civic vijf deurs 1979
honda civic 1.6 2003 aut/leer 370000 km
Honda civic 1.8 2011
Honda jazz 1.3 2016
schuur vol onderdelen

Plaats reactie